Investiční společnosti hodnotí akcie Nike a Ermenegildo Zegna
Podle Jefferies by se investoři měli držet dál od akcií Nike (NKE), protože na maloobchodního prodejce sportovních potřeb v blízké budoucnosti doléhají nepříznivé faktory.
Jefferies snižuje rating Nike, tvrdí, že velkoobchodní a čínské tlaky budou držet akcie pod kontrolou
Analytik Randal Konik snížil hodnocení oděvního gigantu z „koupit“ na „držet“. Zároveň snížil cílovou cenu o 40 USD na 100 USD, což naznačuje zhruba 10,1% nárůst oproti pátečnímu závěru.
„Vidíme před sebou další rizika pro NKE, protože velkoobchodní kanál pravděpodobně zůstane pod tlakem a růst v Číně čelí makrovětru,“ napsal Konik v pondělní poznámce. „Mezitím výsledky našeho spotřebitelského průzkumu naznačují, že američtí spotřebitelé pravděpodobně do budoucna sníží své výdaje, přičemž nejpravděpodobnější oblastí, kde dojde ke stažení, jsou oděvy a obuv.“
Analytik snížil svůj odhad tržeb a zisku na akcii pro fiskální rok 2024 na 52,1 miliardy USD, resp. 3,45 USD. Oba odhady jsou podle poznámky nižší než konsensus.
Zatímco úroveň maloobchodních zásob se v celém odvětví zlepšila, Jefferies se domnívá, že přísné řízení zásob minimálně do konce roku 2023 pravděpodobně sníží objednávky a zatíží velkoobchodní kanál Nike. Pokračující zaměření maloobchodního prodejce na zvyšování penetrace prodeje přímo spotřebitelům pravděpodobně časem rozšíří marže, ale tlaky spotřebitelského prostředí by mohly tempo této expanze zpomalit, uvedla Jefferies.
Jefferies navíc uvedla, že růst společnosti Nike v Číně by mohl být vzhledem k nedávnému zpomalení maloobchodních prodejů oděvů v této zemi „nestabilní“, přičemž ve fiskálním roce 2024 očekává 7% růst oproti konsenzuálnímu odhadu ve výši 12 %.
Jefferies rovněž poukázala na zpomalení spotřebitelských výdajů v USA, které by mohlo vést k dalším negativním dopadům na Nike.
Zdroj: Reuters
Konik upozornil na nedávný spotřebitelský průzkum společnosti, který ukázal, že američtí spotřebitelé se studentskými dluhy mají obavy o pokrytí svých měsíčních výdajů a že oděvy a obuv budou pravděpodobně oblastmi, kde se budou výdaje v budoucnu snižovat. Podstatná část respondentů průzkumu plánuje nákup levnějších alternativ v oblasti oděvů a obuvi, dodal analytik.
„Domníváme se, že tyto výsledky naznačují, že NKE by mohla čelit dodatečným negativním tlakům v oblastech svého sortimentu s vyššími cenami,“ uvedl Konik.
Konikovo snížení ratingu přichází před zprávou o výsledcích společnosti Nike za první fiskální čtvrtletí, která je naplánována na čtvrtek po zvonění. Analytici v průměru očekávají, že společnost vykáže zisk ve výši 76 centů na akcii při tržbách 13,02 miliardy USD, vyplývá z údajů společnosti FactSet.
Akcie společnosti Nike se v letošním roce potýkají s problémy a ztratily více než 22 %, což z nich činí druhého nejhoršího člena indexu Dow Jones Industrial Average.
Kupte tuto luxusní akcii s více než 20% růstem, říká Bank of America
Společnost Ermenegildo Zegna N.V. (ZGN) má v rámci luxusního sektoru působivý růstový příběh a nedávná slabá výkonnost této akcie nabízí podle Bank of America investorům atraktivní příležitost.
Firma v pondělí zvýšila doporučení pro akcie návrháře pánských oděvů na „koupit“ z „neutrální“ a zvýšila cílovou cenu na 16,50 USD, což znamená více než 20% nárůst oproti páteční zavírací ceně.
„Vidíme jeden z nejrychlejších profilů růstu zisků a zlepšení ziskovosti společnosti Zegna v našem italském pokrytí,“ uvedla v poznámce analytička Bank of America Ashley Wallaceová. „Podle našich čísel se Zegna obchoduje za 23x P/E 2024E, což při 17% EPS [složené roční míře růstu] vypadá levně.“
Bank of America odhaduje, že hustota tržeb může být již nyní o 35 % lepší než v roce 2021 a více než v polovině střednědobého výhledu společnosti, uvedla Wallaceová. Navíc ziskovost segmentu Zegna je nyní na úrovni 15% EBIT marže, což naznačuje, že a další pohyb zajistí nárůst z úrovně střednědobého výhledu, dodala.
Zdroj: Bloomberg
Wallaceová rovněž zmínila silnou pozici značky Zegna u zákazníků z vyšší třídy, která může společnosti pomoci realizovat další zvýšení cen ve středním až vysokém jednociferném pásmu pro příští dvě kolekce. Analytička rovněž zmínila diverzifikaci portfolia díky dřívější letošní akvizici společnosti Tom Ford, která podle Bank of America pomůže společnosti „získat rozsah a podíl, a to jak horizontálně, tak vertikálně“.
„Nadále vidíme sekulární růst v oblasti luxusní pánské módy a líbí se nám solidní realizace kolem obratu značky Zegna, který byl pro nás klíčový, abychom pochopili, že se má obrátit do pozitivnějšího směru,“ napsala Wallaceová. „Přechod kategorie do volnočasového oblečení se ukazuje jako úspěšný, neboť společnost zaznamenává návštěvnost, konverzi a průměrnou hodnotu nákupu, které přispívají k růstu.“
Jefferies snižuje rating Nike, tvrdí, že velkoobchodní a čínské tlaky budou držet akcie pod kontrolouAnalytik Randal Konik snížil hodnocení oděvního gigantu z „koupit“ na „držet“. Zároveň snížil cílovou cenu o 40 USD na 100 USD, což naznačuje zhruba 10,1% nárůst oproti pátečnímu závěru.„Vidíme před sebou další rizika pro NKE, protože velkoobchodní kanál pravděpodobně zůstane pod tlakem a růst v Číně čelí makrovětru,“ napsal Konik v pondělní poznámce. „Mezitím výsledky našeho spotřebitelského průzkumu naznačují, že američtí spotřebitelé pravděpodobně do budoucna sníží své výdaje, přičemž nejpravděpodobnější oblastí, kde dojde ke stažení, jsou oděvy a obuv.“Analytik snížil svůj odhad tržeb a zisku na akcii pro fiskální rok 2024 na 52,1 miliardy USD, resp. 3,45 USD. Oba odhady jsou podle poznámky nižší než konsensus.Zatímco úroveň maloobchodních zásob se v celém odvětví zlepšila, Jefferies se domnívá, že přísné řízení zásob minimálně do konce roku 2023 pravděpodobně sníží objednávky a zatíží velkoobchodní kanál Nike. Pokračující zaměření maloobchodního prodejce na zvyšování penetrace prodeje přímo spotřebitelům pravděpodobně časem rozšíří marže, ale tlaky spotřebitelského prostředí by mohly tempo této expanze zpomalit, uvedla Jefferies.Jefferies navíc uvedla, že růst společnosti Nike v Číně by mohl být vzhledem k nedávnému zpomalení maloobchodních prodejů oděvů v této zemi „nestabilní“, přičemž ve fiskálním roce 2024 očekává 7% růst oproti konsenzuálnímu odhadu ve výši 12 %.Jefferies rovněž poukázala na zpomalení spotřebitelských výdajů v USA, které by mohlo vést k dalším negativním dopadům na Nike.Konik upozornil na nedávný spotřebitelský průzkum společnosti, který ukázal, že američtí spotřebitelé se studentskými dluhy mají obavy o pokrytí svých měsíčních výdajů a že oděvy a obuv budou pravděpodobně oblastmi, kde se budou výdaje v budoucnu snižovat. Podstatná část respondentů průzkumu plánuje nákup levnějších alternativ v oblasti oděvů a obuvi, dodal analytik.„Domníváme se, že tyto výsledky naznačují, že NKE by mohla čelit dodatečným negativním tlakům v oblastech svého sortimentu s vyššími cenami,“ uvedl Konik.Konikovo snížení ratingu přichází před zprávou o výsledcích společnosti Nike za první fiskální čtvrtletí, která je naplánována na čtvrtek po zvonění. Analytici v průměru očekávají, že společnost vykáže zisk ve výši 76 centů na akcii při tržbách 13,02 miliardy USD, vyplývá z údajů společnosti FactSet.Akcie společnosti Nike se v letošním roce potýkají s problémy a ztratily více než 22 %, což z nich činí druhého nejhoršího člena indexu Dow Jones Industrial Average.Kupte tuto luxusní akcii s více než 20% růstem, říká Bank of AmericaSpolečnost Ermenegildo Zegna N.V. má v rámci luxusního sektoru působivý růstový příběh a nedávná slabá výkonnost této akcie nabízí podle Bank of America investorům atraktivní příležitost.Firma v pondělí zvýšila doporučení pro akcie návrháře pánských oděvů na „koupit“ z „neutrální“ a zvýšila cílovou cenu na 16,50 USD, což znamená více než 20% nárůst oproti páteční zavírací ceně.„Vidíme jeden z nejrychlejších profilů růstu zisků a zlepšení ziskovosti společnosti Zegna v našem italském pokrytí,“ uvedla v poznámce analytička Bank of America Ashley Wallaceová. „Podle našich čísel se Zegna obchoduje za 23x P/E 2024E, což při 17% EPS [složené roční míře růstu] vypadá levně.“Bank of America odhaduje, že hustota tržeb může být již nyní o 35 % lepší než v roce 2021 a více než v polovině střednědobého výhledu společnosti, uvedla Wallaceová. Navíc ziskovost segmentu Zegna je nyní na úrovni 15% EBIT marže, což naznačuje, že a další pohyb zajistí nárůst z úrovně střednědobého výhledu, dodala.Wallaceová rovněž zmínila silnou pozici značky Zegna u zákazníků z vyšší třídy, která může společnosti pomoci realizovat další zvýšení cen ve středním až vysokém jednociferném pásmu pro příští dvě kolekce. Analytička rovněž zmínila diverzifikaci portfolia díky dřívější letošní akvizici společnosti Tom Ford, která podle Bank of America pomůže společnosti „získat rozsah a podíl, a to jak horizontálně, tak vertikálně“.„Nadále vidíme sekulární růst v oblasti luxusní pánské módy a líbí se nám solidní realizace kolem obratu značky Zegna, který byl pro nás klíčový, abychom pochopili, že se má obrátit do pozitivnějšího směru,“ napsala Wallaceová. „Přechod kategorie do volnočasového oblečení se ukazuje jako úspěšný, neboť společnost zaznamenává návštěvnost, konverzi a průměrnou hodnotu nákupu, které přispívají k růstu.“