Ta byla populární v době práce z domova a společenského odloučení v době pandemie koronaviru. Když se však svět začal opět otevírat, prodeje se propadly. Akcie se svezly na vlně a nyní jsou zhruba o 95 % níže než na začátku roku 2021, kdy dosáhly svého vrcholu. Jak velké je riziko této akcie?
Peníze hýbou světem
Jedním z problémů společnosti Stitch Fix je, že prodělává. Ve fiskálním roce 2020, který skončil v srpnu, se společnost propadla do červených čísel. Od té doby je společnost ztrátová a fiskální rok 2023 bude dalším rokem v záporných číslech. Za prvních devět měsíců fiskálního roku činila ztráta společnosti 1,26 USD na akcii, což je více než ztráta 1,02 USD za stejné období fiskálního roku 2022. Zdá se, že trend zde není pro investory přívětivý, protože je nepravděpodobné, že by čtvrté fiskální čtvrtletí zvrátilo ztráty nahromaděné v prvních třech čtvrtletích.
Zdroj: Sfix
To je skutečně špatná zpráva a investoři se oprávněně obávají o dlouhodobou budoucnost společnosti Stitch Fix. Než však investoři hodí ručník do ringu, je třeba prozkoumat ještě jeden finanční výkaz: rozvahu. Na konci třetího fiskálního čtvrtletí roku 2023 měla společnost hotovost ve výši 193,5 milionu dolarů. Kromě toho měla také krátkodobé investice ve výši zhruba 50 milionů dolarů. Celkově má tedy společnost hotovost nebo hotovosti podobná aktiva v hodnotě zhruba 240 milionů dolarů, zaokrouhleno dolů, abychom byli konzervativní.
Zůstatek hotovosti společnosti (bez krátkodobých investic) se zvýšil ze 130,9 milionu USD na začátku fiskálního roku 2023 na současných 193,5 milionu USD. To odráží přesun investic do hotovosti, takže to není zrovna důkazem silného provozního úspěchu společnosti. Vypovídá však o schopnosti společnosti Stitch Fix pokračovat ve financování svého podnikání i tváří v tvář červenému inkasu. Je sice pravda, že společnost může k hotovosti z investic přistupovat jen tak dlouho, než z tohoto zdroje nebude mít k dispozici další hotovost, ale společnost také nemá žádný dlouhodobý dluh. Má tedy v podstatě skálopevnou rozvahu, a to jí dává čas na to, aby se vypořádala se svými problémy.
Zdroj: Bloomberg
Existuje světlá budoucnost pro Stitch Fix?
Ačkoli se zdá, že z finančního hlediska není červený inkoust společnosti Stitch Fix velkým problémem, což společnosti poskytuje další čas na práci na svém obchodním modelu, neznamená to, že by investoři měli být pozitivní. Společnost nabízí online službu osobního stylingu. To zní docela dobře, ale zároveň se zdá, že bude muset nabízet stejnou službu mnoha zákazníkům, pokud chce, aby tento obchodní model fungoval online. Ve skutečnosti se nejedná o vztah 1:1 – je to pokus o vytvoření vztahu 1:1, který se tváří jako 1:1. Nezdá se však, že by se to u zákazníků ujalo.
Když pandemie způsobila, že mnoho kamenných obchodů zůstalo zavřených, poptávka zákazníků po službě Stitch Fix prudce vzrostla. Tržby původně klesly na začátku roku 2020, když strach přivedl Spojené státy do krátké recese. Ale poté, když mnoho lidí uvízlo doma a nemohlo nakupovat, tržby prudce vzrostly a koncem roku 2021 dosáhly vrcholu. Zdá se, že mnoha lidem mohla služba Stitch Fix připadat zajímavá a rozhodli se ji vyzkoušet.
Zdroj: Unsplash
Společnost oznámila, že v průběhu čtvrtletí provedla revizi svých činností, aby vyřešila problém s obchodním modelem. Cílem bylo pomoci přejít k udržitelné ziskovosti. Vedení společnosti se rozhodlo přejít z pěti distribučních center na tři a zvážit ukončení činnosti ve Velké Británii. Tyto kroky by mohly být správné, ale zjevně nevypovídají o rostoucím obchodním modelu. Vypadá to, že Stitch Fix se naopak zmenšuje, aby se přizpůsobil skutečným tržním příležitostem, které má před sebou.
Vzhledem k silné rozvaze společnosti Stitch Fix se nezdá, že by v blízké budoucnosti existovaly obavy o její schopnost udržet se nad vodou. To je dobře. To však neznamená, že její obchodní model je dlouhodobě funkční, a její snaha o zmenšení silně naznačuje, že příležitost, o které si vedení myslelo, že existuje, ve skutečnosti neexistuje. Nakonec je tento úzce specializovaný maloobchodní prodejce hrou na obrat, na kterou by se měli zaměřit pouze agresivní investoři, i když se zdá, že management má spoustu času na to, aby obchodní model upravil.
Ta byla populární v době práce z domova a společenského odloučení v době pandemie koronaviru. Když se však svět začal opět otevírat, prodeje se propadly. Akcie se svezly na vlně a nyní jsou zhruba o 95 % níže než na začátku roku 2021, kdy dosáhly svého vrcholu. Jak velké je riziko této akcie?Jedním z problémů společnosti Stitch Fix je, že prodělává. Ve fiskálním roce 2020, který skončil v srpnu, se společnost propadla do červených čísel. Od té doby je společnost ztrátová a fiskální rok 2023 bude dalším rokem v záporných číslech. Za prvních devět měsíců fiskálního roku činila ztráta společnosti 1,26 USD na akcii, což je více než ztráta 1,02 USD za stejné období fiskálního roku 2022. Zdá se, že trend zde není pro investory přívětivý, protože je nepravděpodobné, že by čtvrté fiskální čtvrtletí zvrátilo ztráty nahromaděné v prvních třech čtvrtletích.Zdroj: Sfix
To je skutečně špatná zpráva a investoři se oprávněně obávají o dlouhodobou budoucnost společnosti Stitch Fix. Než však investoři hodí ručník do ringu, je třeba prozkoumat ještě jeden finanční výkaz: rozvahu. Na konci třetího fiskálního čtvrtletí roku 2023 měla společnost hotovost ve výši 193,5 milionu dolarů. Kromě toho měla také krátkodobé investice ve výši zhruba 50 milionů dolarů. Celkově má tedy společnost hotovost nebo hotovosti podobná aktiva v hodnotě zhruba 240 milionů dolarů, zaokrouhleno dolů, abychom byli konzervativní.Zůstatek hotovosti společnosti se zvýšil ze 130,9 milionu USD na začátku fiskálního roku 2023 na současných 193,5 milionu USD. To odráží přesun investic do hotovosti, takže to není zrovna důkazem silného provozního úspěchu společnosti. Vypovídá však o schopnosti společnosti Stitch Fix pokračovat ve financování svého podnikání i tváří v tvář červenému inkasu. Je sice pravda, že společnost může k hotovosti z investic přistupovat jen tak dlouho, než z tohoto zdroje nebude mít k dispozici další hotovost, ale společnost také nemá žádný dlouhodobý dluh. Má tedy v podstatě skálopevnou rozvahu, a to jí dává čas na to, aby se vypořádala se svými problémy.Ačkoli se zdá, že z finančního hlediska není červený inkoust společnosti Stitch Fix velkým problémem, což společnosti poskytuje další čas na práci na svém obchodním modelu, neznamená to, že by investoři měli být pozitivní. Společnost nabízí online službu osobního stylingu. To zní docela dobře, ale zároveň se zdá, že bude muset nabízet stejnou službu mnoha zákazníkům, pokud chce, aby tento obchodní model fungoval online. Ve skutečnosti se nejedná o vztah 1:1 – je to pokus o vytvoření vztahu 1:1, který se tváří jako 1:1. Nezdá se však, že by se to u zákazníků ujalo.Když pandemie způsobila, že mnoho kamenných obchodů zůstalo zavřených, poptávka zákazníků po službě Stitch Fix prudce vzrostla. Tržby původně klesly na začátku roku 2020, když strach přivedl Spojené státy do krátké recese. Ale poté, když mnoho lidí uvízlo doma a nemohlo nakupovat, tržby prudce vzrostly a koncem roku 2021 dosáhly vrcholu. Zdá se, že mnoha lidem mohla služba Stitch Fix připadat zajímavá a rozhodli se ji vyzkoušet.Společnost oznámila, že v průběhu čtvrtletí provedla revizi svých činností, aby vyřešila problém s obchodním modelem. Cílem bylo pomoci přejít k udržitelné ziskovosti. Vedení společnosti se rozhodlo přejít z pěti distribučních center na tři a zvážit ukončení činnosti ve Velké Británii. Tyto kroky by mohly být správné, ale zjevně nevypovídají o rostoucím obchodním modelu. Vypadá to, že Stitch Fix se naopak zmenšuje, aby se přizpůsobil skutečným tržním příležitostem, které má před sebou.Vzhledem k silné rozvaze společnosti Stitch Fix se nezdá, že by v blízké budoucnosti existovaly obavy o její schopnost udržet se nad vodou. To je dobře. To však neznamená, že její obchodní model je dlouhodobě funkční, a její snaha o zmenšení silně naznačuje, že příležitost, o které si vedení myslelo, že existuje, ve skutečnosti neexistuje. Nakonec je tento úzce specializovaný maloobchodní prodejce hrou na obrat, na kterou by se měli zaměřit pouze agresivní investoři, i když se zdá, že management má spoustu času na to, aby obchodní model upravil.