Na schůzkách se snažíme zjistit, co dělají ostatní, což není příliš efektivní. Akooda je startup v rané fázi vývoje, který se snaží pomoci tento problém vyřešit tím, že pomocí umělé inteligence analyzuje interní softwarový stack společnosti, aby lépe pochopil vnitřní fungování organizace, aniž by se musel scházet, aby to zjistil – nebo se alespoň scházel méně.
Zaměstnanci mohou místo toho používat generativní umělou inteligenci a klást otázky týkající se dat, která Akooda shromažďuje. Dnes společnost oznámila počáteční investici ve výši 11 milionů dolarů.
Akooda je platforma Ops Intelligence, která poskytuje skutečný přehled o stávajících nástrojích SaaS používaných v digitálním prostředí. Společnost byla založena v roce 2020 v Cambridge, Massachusetts, USA. Cílem společnosti je pomoci zaměstnancům a manažerům porozumět digitálnímu, hybridnímu a vzdálenému pracovnímu prostředí a orientovat se v něm, a zvýšit tak příjmy a produktivitu.

Generální ředitel společnosti Akooda Yuval Gonczarowski říká, že jeho společnost se zabývá nástroji SaaS, které běží uvnitř organizace, a vytváří si obrázek o tom, co se děje v rámci celé společnosti. „Připojujeme se k celé veřejné digitální stopě organizace, včetně veřejných zpráv na Slacku, dokumentace Confluence, částí kódu, záznamů o prodeji v Salesforce a HubSpotu, ticketů JIRA – všeho, kde se ve firmě vytvářejí znalosti,“ řekl Gonczarowski serveru TechCrunch.
Říká, že software tyto informace rozdělí na části a pak je znovu sestaví tak, aby jednotlivci a manažeři mohli klást libovolné otázky týkající se jejich organizace, což jim umožní lépe porozumět podrobnostem, ke kterým by normálně neměli přístup, aniž by museli absolvovat spoustu zdlouhavých schůzek a podávat zprávy.
Ačkoli společnost k dosažení této úrovně porozumění používá rozsáhlé jazykové modely, Gonczarowski říká, že je to mnohem složitější, protože k trénování modelů nechce používat soukromá data společnosti. Místo toho se obrací ke statistickému modelování a analýze a zkoumá jedinečný lexikon zákazníka, který nazývá „vzácná slova“ společnosti. Akooda analyzuje vlastní interní žargon každé společnosti – její zkratky, názvy projektů a jména zákazníků, říká. To pomáhá přizpůsobit software pro každou společnost a odvětví, aniž by se k trénování modelů výslovně používala jejich data.
V dalším kroku v plánu produktu se software posune od pouhého zodpovídání otázek k získávání informací o společnosti a přidá engine pro detekci anomálií, který automatizovaně odhalí potenciální problémy. Pokud tedy software například zjistí, že zákazník s nízkými příjmy zabírá mnoho interních zdrojů, může to manažerům oznámit. Člověk by potenciálně mohl zjistit stejnou informaci, kdyby se uměl správně ptát, ale to, že umělá inteligence řekne manažerovi, bude efektivnější

Říká, že se na tom stále podílejí lidé, kteří rozhodují, ale poskytují jim lepší informace, na jejichž základě se mohou rozhodovat. „Pokud se na věc podívám z teoretičtější, abstraktnější úrovně, úloha člověka ve smyčce se nezmění. Stále jsme svědomitými rozhodovateli, ale shromažďování dat a předkládání těch věcí na stůl, které nám umožní učinit rozhodnutí, je něco, co zásadně změní způsob řízení firem,“ řekl.
Společnost má v současné době 16 zaměstnanců a přijímá nové zaměstnance na některé volné pozice. Gonczarowski říká, že po celou dobu své kariéry řídil lidi a rozmanitost považuje za přirozený vedlejší produkt toho, jak najímáte zaměstnance. „Existuje velmi jednoduchý způsob, jak to udělat: najmete ty nejlepší a dáte každému férovou šanci a pak se to prostě stane. A to je přístup mého vedení,“ řekl.
Například se podílel na iniciativě, která v Izraeli zaměstnává ruské a ukrajinské přistěhovalce přicházející do Izraele. „To je iniciativa, které jsme se aktivně účastnili od nultého dne. Je to něco, co je nám velmi blízké a drahé.“
Dnešní investice přišla od různých firem včetně NFX, Atlassian Ventures, Village Global a Founder Collective a dalších nejmenovaných andělů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky