Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tři věci, které může nastupující generální ředitel společnosti GAP udělat

V současné době je na světě jen málo tak velkých značek jako Barbie.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.

Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.

Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.

Zdroj: Reuters

Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.

Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.

Advertisement

VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI

Chcete využít této příležitosti?

Jedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.

Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.

Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.

Zdroj: Getty Images

NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICE

Udržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.

Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.

Zdroj: Gett

PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCI

Poslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.

Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.

Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTIChcete využít této příležitosti?Jedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICEUdržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCIPoslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.
Tagy: businessgap

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Snowflake ukazuje silné výsledky, ale ocenění zůstává přemrštěné
      2. eToro překonalo očekávání zisku díky boomu retailového investování
      3. RoboForex: Broker bez licence, který představuje vážné riziko pro investory
      4. Investiční past jménem GraniteMark: Jak rozpoznat neregulovaného brokera
      5. Akcie společnosti Gap klesají kvůli slabším prodejům a rostoucím nákladům na cla
      Advertisement

      Breaking.

      15:23

      Evropské těžařské akcie: Zlatá příležitost pro investory v krizi minerálů

      15:17

      Investice do datových center katapultují zisky Johnson Controls v roce 2026

      15:13

      Kanadský akciový trh se otřásá: Oživení po technologickém propadu

      15:08

      Bank of America: Investoři skeptičtí k novým růstovým cílům

      15:05

      AI investice: Skrytý poklad v realitách a strojírenství!

      15:01

      NuCana triumfuje v Číně: Patent na lék proti rakovině schválen

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Analytik Jefferies dává přednost Broadcomu jako novému tahounu AI čipů

      5 listopadu, 2025

      Společnost Nvidia je i nadále nejvýraznějším jménem v oblasti čipů pro umělou inteligenci, především díky svým výkonným GPU, které tvoří...

      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BillionToOne, Inc.

      Datum IPO: 6 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 2,5 až 2,8 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Vlivní představitelé Wall Street varují před rizikem poklesu na akciových trzích

      4 listopadu, 2025

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Rivian překonal očekávání, ale varuje před zpomalením prodejů

      5 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.