Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tři věci, které může nastupující generální ředitel společnosti GAP udělat

V současné době je na světě jen málo tak velkých značek jako Barbie.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.

Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.

Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.

Zdroj: Reuters

Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.

Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.

Advertisement

VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI

Jedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.

Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.

Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.

Zdroj: Getty Images

NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICE

Udržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.

Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.

Zdroj: Gett

PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCI

Poslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.

Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.

Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTIJedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICEUdržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCIPoslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.
Tagy: businessgap

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      20:55

      Intel, Newmont a Deckers zveřejní ve čtvrtek své výsledky

      20:47

      Společnost NIQ podporovaná Adventem byla oceněna na 6,1 miliardy dolarů, když její akcie při debutu na NYSE poklesly

      20:32

      Eli Lilly a GE Vernova mezi středečními lídry podle tržní kapitalizace

      20:15

      Podle výzkumníků se počet obětí hackerského útoku na servery Microsoftu zvýšil na 400

      20:01

      Mexická televizní stanice Televisa snižuje investiční rozpočet na rok 2025, akcie rostou

      19:55

      Meta najala tři výzkumníky AI z Googlu, kteří pracovali na modelu oceněném zlatou medailí – The Information

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Bank of America zvyšuje cílovou cenu akcií Amazonu před zveřejněním výsledků

      23 července, 2025

      Před zveřejněním výsledků za druhé čtvrtletí letošního roku se analytici na Wall Street dívají na akcie Amazonu s rostoucím optimismem.

      Zdroj: Unsplash

      Investiční společnosti vidí příležitosti v akciích Celsius a Formula One Group

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      American Express těží z chuti utrácet. Výdaje rostou i v luxusních kategoriích

      19 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      S&P 500 roste díky optimismu kolem dohody USA s Japonskem; výsledky Tesly a Alphabet

      23 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.