Zatímco na začátku byl nástrojem, který umožňoval podnikům všech velikostí přístup k elektronickému obchodu, rychle se proměnil v komplexní řešení, včetně logistiky a zpracování digitálních plateb. V červnu společnost Shopify oznámila, že prodává svou logistickou divizi společnosti Flexport. Logistická činnost společnosti Shopify byla v porovnání s celkovým obchodem zastaralá.
Před několika dny jsme poprvé nahlédli do další iterace služby Shopify a výsledky byly fantastické. Stojí však tato nová podoba Shopify za koupi? Pojďme to zjistit.
Shopify Logistics nevytvářela mnoho peněz
Logistika je nákladově náročná činnost. Ačkoli kořeny společnosti Shopify naznačovaly, že jde o softwarovou společnost s vysokou marží, sklady produktů a roboti v nich nejsou levné a nepřinášejí zdaleka takovou návratnost kapitálu jako jiné investice.
Nyní, když společnost tento segment vyčlenila, bude mít nižší příjmy, ale měla by začít pozorovat zlepšení marží v této oblasti. Výsledky za druhé čtvrtletí byly silné, ale zahrnovaly částečné období, kdy logistika přidávala tržby.

Jak moc to ale ovlivní výsledky společnosti Shopify za 3. čtvrtletí, když logistická divize zcela zanikla? Ukazuje se, že ne moc.
Vedení společnosti očekává, že tržby za 3. čtvrtletí vzrostou meziročně o 20 %. To by za předpokladu 21% tempa růstu znamenalo tržby za 3. čtvrtletí ve výši přibližně 1,65 miliardy USD. Tato míra růstu však zahrnuje 3 až 4 % protivítr způsobený prodejem logistických aktivit. Můžeme tedy odhadnout, že logistický byznys přidal v každém čtvrtletí přibližně 55 milionů dolarů na tržbách.
To je v porovnání s celkovými příjmy směšně málo a investory to nutí přemýšlet, proč se společnost Shopify o tuto expanzi vůbec zajímala. Nyní, když společnost tuto divizi prodala, se však investoři mohou zaměřit na novou společnost Shopify.
Ořezaný Shopify vypadá jako vynikající investice
Společnost Shopify měla ve 2. čtvrtletí dobré výsledky
Ve 2. čtvrtletí společnost Shopify meziročně zvýšila tržby o 31 % na 1,69 miliardy dolarů. Nyní, když víme, že logistický byznys tvořil jen asi 3 % celkového byznysu společnosti Shopify, můžeme se přenést přes obavy, jak to ovlivní celkový byznys.
Navzdory tomuto tempu růstu společnost Shopify stále prodělala 1,63 miliardy dolarů z provozní činnosti, z čehož 1,34 miliardy dolarů pocházelo z logistického podniku. To bude zásadní položka, kterou je třeba sledovat, protože Shopify přechází zpět na obchodní model e-commerce řešení a investoři budou chtít vidět zisky relativně brzy.

Bez ohledu na to bylo druhé čtvrtletí společnosti Shopify vynikající a finance by se měly s postupem času od prodeje logistiky jen zlepšovat.
Na investory však čtvrtletí společnosti Shopify neudělalo takový dojem a akcie se v den zveřejnění výsledků propadly o 8 %
Ačkoli se dvanáctinásobek tržeb nemusí zdát pro softwarovou společnost tak drahý, investoři si musí uvědomit, že hrubé marže společnosti Shopify nejsou tak vysoké jako u jejích kolegů. Vedení společnosti očekává, že ve třetím čtvrtletí bude její hrubá marže o 3 až 4 % vyšší než ve třetím čtvrtletí loňského roku, což by znamenalo, že marže bude činit přibližně 52 %. V porovnání s 80 % maržemi, které jsou ve světě softwaru často k vidění, by se Shopify mělo obchodovat se slevou oproti svým kolegům.
Jsou však akcie společnosti Shopify příliš drahé na to, abyste je zde kupovali? Řekl bych, že ne. Společnost předpokládá, že silný růst bude pokračovat, a transformuje tak svůj byznys tak, aby se vrátil k modelu s vyšší marží. S ohledem na to si myslím, že zaujmutí malé pozice v akciích by mělo být v pořádku s vyhlídkou na přidání dalších akcií, pokud cena akcií dále klesne. Nicméně akcie se nyní zdají být příliš drahé na to, abychom přidávali významnou pozici.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky