(TSLA) utrpěly velkou ránu, když se během několika dní propadly o více než 15 % a týden uzavřely na nelichotivé hodnotě 211,99 USD. Tento prudký pokles, který představuje nejhorší týden pro akcie v tomto roce, přišel v důsledku pesimistického výhledu generálního ředitele Elona Muska na makroekonomické otázky, který ve středu přednesl během hovoru o výsledcích za třetí čtvrtletí. Navzdory tomuto nízkému bodu jsou akcie výrobce elektromobilů od začátku roku stále o 96 % výše.
V období končícím 30. září 2023 Tesla vykázala tržby v celkové výši 23,35 miliardy dolarů a zisk ve výši 1,85 miliardy dolarů – což znamená pokles, pokud jej porovnáme s údaji za předchozí čtvrtletí. Stejně tak byly zisky v tomto čtvrtletí nižší než ve stejném období loňského roku.
Musk, který se věnuje také sociální síti X (dříve Twitter), společnostem SpaceX, xAI, Neuralink a The Boring Co, vykreslil v hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí chmurný obraz ekonomické situace. Přední generální ředitel vyzdvihl opatření na snižování nákladů a snižování cen jako zásadní nutnosti pro Teslu v nadcházejících čtvrtletích.
Musk rovněž vyjádřil nepříliš optimistické pocity ohledně nadějí akcionářů na dlouho odkládaný kybernetický vůz Tesla a vyhnul se prozrazení podrobností týkajících se dlouho očekávaného “robotaxi” společnosti a jejích technologií autonomních vozidel. Společnost v současné době zaostává za společnostmi Cruise a Waymo v USA a vývojáři autonomních taxíků, jako je čínský gigant v oblasti přepravy aut Didi.
V rozhovoru o radikálně navrženém pickupu společnosti Musk připustil: “S Cybertruckem jsme si vykopali vlastní hrob,” v hovoru za 3. čtvrtletí. Generální ředitel se dále snažil mírnit očekávání ohledně tohoto vozidla a označil jej za “skvělý produkt”, ale uvedl, že Tesla předpokládá, že bude trvat rok až 18 měsíců, než se Cybertruck stane akrečním pro cash flow.
Navzdory svému opatrnému postoji Musk tvrdil, že poptávka po Cybertrucku je silná a může se pochlubit více než milionem držitelů rezervací. “Není to otázka poptávky,” prohlásil Musk, “ale musíme ho vyrobit a musíme ho vyrobit za cenu, kterou si lidé mohou dovolit, což jsou intenzivně složité úkoly.”
Tesla naplánovala oficiální premiéru kybernetického vozu na 30. listopadu, ale konečné specifikace a podrobnosti o ceně vozidla nebyly zveřejněny. Panuje nejistota ohledně toho, kolik jednotlivců, kteří složili vratnou rezervaci ve výši 100 dolarů, si nakonec nákladní vozy koupí.
Musk opakovaně zdůraznil, že Tesla se soustředěně snaží interně snižovat náklady a snižovat ceny svých elektromobilů pro zákazníky. V reakci na dotazy během rozhovoru s analytiky Musk vyjádřil obavy z převládajícího prostředí vysokých úrokových sazeb a poznamenal, že zvýšené nebo rostoucí sazby by mohly potenciálním kupcům ztížit možnost dovolit si vozidla Tesla.
Zdroj: Getty Images
Nový finanční ředitel společnosti Tesla Vaibhav Taneja v hovoru uvedl: “Snížení nákladů na naše vozidla je naší hlavní prioritou.” V souladu s Muskovými obavami a prioritami v oblasti daní. Dále připustil zpoždění, které neodmyslitelně provází snahy o snižování nákladů, a upozornil na jejich dopad na výkonnost marží.
Navzdory chmurnému podtónu Musk nabídl několik optimistických prognóz a ujistil, že společnost hodlá výrazně investovat do vývoje umělé inteligence. Musk to považoval za “změnu hry”, která má potenciál upevnit postavení Tesly jako nejhodnotnější společnosti na světě, poháněné plně autonomními automobily a humanoidními roboty.
Trh však na Muskovu předvídavost nereagoval pozitivně, jak je pro něj obvyklé. Analytici, kteří obvykle Teslu obhajují, vyjádřili po výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí opatrnost. Colin Langan z Wells Fargo napsal “už žádné růžové brýle”, zatímco Adam Jonas z Morgan Stanley snížil cílovou cenu ze 400 na 380 dolarů. I přes snížení však Jonasův upravený cíl stále znamená více než 56% růst.
V souvislosti s klesajícími zisky společnosti Tesla se Jonas tázal: “Jak můžeme obhajovat ‘růstovou’ akcii, která se zdá být připravena vstoupit do druhého po sobě jdoucího roku poklesu zisků?”. Později zdůraznil, že je důležité zvážit dlouhodobý potenciál produktů a služeb, které společnost komercializuje.
Toni Sacconaghi ze společnosti Bernstein si zachoval pesimistický výhled na výsledky společnosti Tesla. Sacconaghi, který je obecně skeptický k humbukům kolem společnosti Tesla, ponechal pro výrobce elektromobilů rating underperform s cílovou cenou akcií 150 USD, což představuje 38% pokles oproti středečnímu závěru. “Je příběh rozbitý?” uvažoval, přičemž upozornil na skromný růst tržeb Tesly, klesající marže a stupňující se odhady obchodování.
Mnozí dlouhodobí věřící v Teslu, včetně Jonase, interpretují výsledky společnosti za 3. čtvrtletí jako varovné znamení naznačující náročný výhled pro celý sektor elektromobilů. Obávaná zpráva společnosti Tesla za 3. čtvrtletí vedla mimo jiné i k poklesu akcií čínských výrobců elektromobilů.
utrpěly velkou ránu, když se během několika dní propadly o více než 15 % a týden uzavřely na nelichotivé hodnotě 211,99 USD. Tento prudký pokles, který představuje nejhorší týden pro akcie v tomto roce, přišel v důsledku pesimistického výhledu generálního ředitele Elona Muska na makroekonomické otázky, který ve středu přednesl během hovoru o výsledcích za třetí čtvrtletí. Navzdory tomuto nízkému bodu jsou akcie výrobce elektromobilů od začátku roku stále o 96 % výše.V období končícím 30. září 2023 Tesla vykázala tržby v celkové výši 23,35 miliardy dolarů a zisk ve výši 1,85 miliardy dolarů – což znamená pokles, pokud jej porovnáme s údaji za předchozí čtvrtletí. Stejně tak byly zisky v tomto čtvrtletí nižší než ve stejném období loňského roku.Musk, který se věnuje také sociální síti X , společnostem SpaceX, xAI, Neuralink a The Boring Co, vykreslil v hovoru k výsledkům za 3. čtvrtletí chmurný obraz ekonomické situace. Přední generální ředitel vyzdvihl opatření na snižování nákladů a snižování cen jako zásadní nutnosti pro Teslu v nadcházejících čtvrtletích. Musk rovněž vyjádřil nepříliš optimistické pocity ohledně nadějí akcionářů na dlouho odkládaný kybernetický vůz Tesla a vyhnul se prozrazení podrobností týkajících se dlouho očekávaného “robotaxi” společnosti a jejích technologií autonomních vozidel. Společnost v současné době zaostává za společnostmi Cruise a Waymo v USA a vývojáři autonomních taxíků, jako je čínský gigant v oblasti přepravy aut Didi.V rozhovoru o radikálně navrženém pickupu společnosti Musk připustil: “S Cybertruckem jsme si vykopali vlastní hrob,” v hovoru za 3. čtvrtletí. Generální ředitel se dále snažil mírnit očekávání ohledně tohoto vozidla a označil jej za “skvělý produkt”, ale uvedl, že Tesla předpokládá, že bude trvat rok až 18 měsíců, než se Cybertruck stane akrečním pro cash flow.Navzdory svému opatrnému postoji Musk tvrdil, že poptávka po Cybertrucku je silná a může se pochlubit více než milionem držitelů rezervací. “Není to otázka poptávky,” prohlásil Musk, “ale musíme ho vyrobit a musíme ho vyrobit za cenu, kterou si lidé mohou dovolit, což jsou intenzivně složité úkoly.”Tesla naplánovala oficiální premiéru kybernetického vozu na 30. listopadu, ale konečné specifikace a podrobnosti o ceně vozidla nebyly zveřejněny. Panuje nejistota ohledně toho, kolik jednotlivců, kteří složili vratnou rezervaci ve výši 100 dolarů, si nakonec nákladní vozy koupí.Musk opakovaně zdůraznil, že Tesla se soustředěně snaží interně snižovat náklady a snižovat ceny svých elektromobilů pro zákazníky. V reakci na dotazy během rozhovoru s analytiky Musk vyjádřil obavy z převládajícího prostředí vysokých úrokových sazeb a poznamenal, že zvýšené nebo rostoucí sazby by mohly potenciálním kupcům ztížit možnost dovolit si vozidla Tesla.Nový finanční ředitel společnosti Tesla Vaibhav Taneja v hovoru uvedl: “Snížení nákladů na naše vozidla je naší hlavní prioritou.” V souladu s Muskovými obavami a prioritami v oblasti daní. Dále připustil zpoždění, které neodmyslitelně provází snahy o snižování nákladů, a upozornil na jejich dopad na výkonnost marží.Navzdory chmurnému podtónu Musk nabídl několik optimistických prognóz a ujistil, že společnost hodlá výrazně investovat do vývoje umělé inteligence. Musk to považoval za “změnu hry”, která má potenciál upevnit postavení Tesly jako nejhodnotnější společnosti na světě, poháněné plně autonomními automobily a humanoidními roboty.Trh však na Muskovu předvídavost nereagoval pozitivně, jak je pro něj obvyklé. Analytici, kteří obvykle Teslu obhajují, vyjádřili po výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí opatrnost. Colin Langan z Wells Fargo napsal “už žádné růžové brýle”, zatímco Adam Jonas z Morgan Stanley snížil cílovou cenu ze 400 na 380 dolarů. I přes snížení však Jonasův upravený cíl stále znamená více než 56% růst.V souvislosti s klesajícími zisky společnosti Tesla se Jonas tázal: “Jak můžeme obhajovat ‘růstovou’ akcii, která se zdá být připravena vstoupit do druhého po sobě jdoucího roku poklesu zisků?”. Později zdůraznil, že je důležité zvážit dlouhodobý potenciál produktů a služeb, které společnost komercializuje.Toni Sacconaghi ze společnosti Bernstein si zachoval pesimistický výhled na výsledky společnosti Tesla. Sacconaghi, který je obecně skeptický k humbukům kolem společnosti Tesla, ponechal pro výrobce elektromobilů rating underperform s cílovou cenou akcií 150 USD, což představuje 38% pokles oproti středečnímu závěru. “Je příběh rozbitý?” uvažoval, přičemž upozornil na skromný růst tržeb Tesly, klesající marže a stupňující se odhady obchodování.Mnozí dlouhodobí věřící v Teslu, včetně Jonase, interpretují výsledky společnosti za 3. čtvrtletí jako varovné znamení naznačující náročný výhled pro celý sektor elektromobilů. Obávaná zpráva společnosti Tesla za 3. čtvrtletí vedla mimo jiné i k poklesu akcií čínských výrobců elektromobilů.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...