Evropská divize společnosti Daimler Truck, Mercedes-Benz Trucks, představila bateriový elektrický dálkový nákladní automobil eActros 600, jehož sériová výroba je plánována do konce roku 2024. Vozidlo se bude vyrábět na stávající výrobní lince v německém Woerthu nad Rýnem společně s dieselovými jednotkami. V současné době probíhá montáž flotily přibližně 50 prototypových vozidel pro zkoušky u zákazníků. Daimler Truck usiluje o 60% prodej vozidel s nulovými emisemi do roku 2030, ačkoli této vizi brání nedostatečná infrastruktura pro dobíjení a vysoké náklady. Přestože cena vozu eActros 600 je 2,5krát vyšší než cena jeho dieselového protějšku, společnost tvrdí, že se investice vrátí do 5 let díky nižším nákladům na elektřinu a potenciálním vládním výhodám. Daimler Trucks může také poskytnout finanční pomoc menším zákazníkům, aby jim usnadnil přechod na elektrický pohon. Jeho lithium-železo-fosfátová baterie s kapacitou přes 600 kilowatthodin umožňuje dlouhou dobu jízdy bez každodenního dobíjení. Baterie lze nabít z 20 % na 80 % kapacity za 30 minut, dodává se v prohlášení společnosti.
Evropská divize společnosti Daimler Truck, Mercedes-Benz Trucks, představila bateriový elektrický dálkový nákladní automobil eActros 600, jehož sériová výroba je plánována do konce roku 2024. Vozidlo se bude vyrábět na stávající výrobní lince v německém Woerthu nad Rýnem společně s dieselovými jednotkami. V současné době probíhá montáž flotily přibližně 50 prototypových vozidel pro zkoušky u zákazníků. Daimler Truck usiluje o 60% prodej vozidel s nulovými emisemi do roku 2030, ačkoli této vizi brání nedostatečná infrastruktura pro dobíjení a vysoké náklady. Přestože cena vozu eActros 600 je 2,5krát vyšší než cena jeho dieselového protějšku, společnost tvrdí, že se investice vrátí do 5 let díky nižším nákladům na elektřinu a potenciálním vládním výhodám. Daimler Trucks může také poskytnout finanční pomoc menším zákazníkům, aby jim usnadnil přechod na elektrický pohon. Jeho lithium-železo-fosfátová baterie s kapacitou přes 600 kilowatthodin umožňuje dlouhou dobu jízdy bez každodenního dobíjení. Baterie lze nabít z 20 % na 80 % kapacity za 30 minut, dodává se v prohlášení společnosti.