Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Honda zahájí v Tokiu provoz samořízených taxíků, říká generální ředitel

Společnost Honda Motor Co.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
19 října, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

se chystá zahájit provoz samořízených taxíků v Tokiu na začátku roku 2026, ale naznačila, že to nebude okamžitý lék na akutní nedostatek taxikářů v jednom z nejlidnatějších měst na světě. Podle generálního ředitele společnosti Honda Tošihira Mibeho, který vystoupil na čtvrteční akci, bude služba nazvaná “Cruise Origin” začínat s desítkami vozidel v centru Tokia a postupně se rozšíří na 500 vozidel, než se rozšíří do dalších oblastí.

Program je výsledkem spolupráce společností Honda, General Motors Co. a dceřiné společnosti GM, Cruise LLC, která již testuje své autonomní taxíky ve čtyřech amerických městech.

Vozidla, která mají být nasazena, mohou pojmout až šest cestujících. Vzhledem k absenci sedadla řidiče nebo volantu budou mít cestující možnost sedět naproti sobě v prostoru připomínajícím kabinu, což poskytne vhodné prostředí pro schůzky na cestách. Vozidlo bude vystaveno na veletrhu Japan Mobility Show, který se koná koncem tohoto měsíce.

Zdroj: Bloomberg

Uvedení autonomních taxíků na trh by mohlo účinně vyřešit zásadní problém, s nímž se japonský taxikářský průmysl v současnosti potýká, a sice ubývající počet řidičů. Tuto krizi ještě zhoršila pandemie COVID-19, která vyvolala odchod více než 10 000 řidičů z oboru. Kromě toho budou autonomní taxíky hrát klíčovou roli při poskytování řešení pro jízdu zdravotně postižených osob a stárnoucí japonské populace, vysvětlila generální ředitelka GM Mary Barra během stejné akce, které se zúčastnila prostřednictvím videospojení.

Podle Mibeho není Cruise Origin určen výhradně pro přepravu osob, ale bude také převážet předměty. Kromě této dvojí přepravní kapacity Mibe prozradil, že tři spolupracující společnosti zkoumají možnosti spolupráce s dopravci. Předpokládá, že díky tomuto novému rozměru bude Cruise Origin v dlouhodobém horizontu užitečnější.

Navzdory těmto novinkám Japonsko v oblasti autonomního řízení stále zaostává za zeměmi, jako jsou USA a Čína. V současné době se Japonsko může pochlubit pouze vozidly úrovně 4 – která zvládnou všechny úkoly řízení, ale za specifických podmínek a s lidmi připravenými zasáhnout – v jednom městě. Tato vozidla 4. úrovně, což jsou sedmimístné golfové vozíky, mohou projet pouze dvoukilometrovou trasu a nesmí překročit rychlost 12 kilometrů za hodinu.

Advertisement

Po spuštění bude služba Cruise Origin v Tokiu bezpochyby významným milníkem. Generální ředitel společnosti Honda Mibe prohlásil: “Bude to poprvé, kdy bude tento druh služby v Tokiu k dispozici.” Za tímto účelem podepsaly všechny tři společnosti memorandum o porozumění, kterým se zakládá společný podnik pro službu Ride-hail.

Chcete využít této příležitosti?

V reakci na vyvíjející se prostředí autonomní mobility Japonsko v dubnu revidovalo své dopravní zákony, aby za určitých podmínek – z nichž jedna zahrnuje požadavek na vzdálené monitorování – povolilo plně automatizovanou jízdu na veřejných komunikacích úrovně 4. Mibe nastínil, že společný podnik bude muset získat schválení pro Cruise Origin vzhledem k jeho jedinečné konstrukci, která neobsahuje sedadlo řidiče.

Generální ředitel společnosti Cruise Kyle Vogt ujistil, že bezpečnost zůstává nejvyšší prioritou, když se zabýval hrozícími bezpečnostními problémy, zejména těmi, které jsou spojeny s řízením vlevo v Japonsku a navigací po úzkých tokijských silnicích. V souvislosti s těmito obavami Vogt prozradil, že společnost neúnavně dolaďuje svou technologii v USA, kde se robotické vozy staly účastníky řady bezpečnostních incidentů.

Honda se nenechala odradit neúspěchy a soustavně rozvíjí svou technologii autonomního řízení. V roce 2021 Honda představila první japonské autonomní osobní vozy třetí úrovně. Zavedení však bylo omezené; nabízeno bylo pouze 100 modernizovaných sedanů Legend za cenu 11 milionů jenů (73 400 USD) za kus, přičemž bylo jasně deklarováno, že v případě potřeby bude stále nutný lidský zásah.

se chystá zahájit provoz samořízených taxíků v Tokiu na začátku roku 2026, ale naznačila, že to nebude okamžitý lék na akutní nedostatek taxikářů v jednom z nejlidnatějších měst na světě. Podle generálního ředitele společnosti Honda Tošihira Mibeho, který vystoupil na čtvrteční akci, bude služba nazvaná “Cruise Origin” začínat s desítkami vozidel v centru Tokia a postupně se rozšíří na 500 vozidel, než se rozšíří do dalších oblastí.Program je výsledkem spolupráce společností Honda, General Motors Co. a dceřiné společnosti GM, Cruise LLC, která již testuje své autonomní taxíky ve čtyřech amerických městech.Vozidla, která mají být nasazena, mohou pojmout až šest cestujících. Vzhledem k absenci sedadla řidiče nebo volantu budou mít cestující možnost sedět naproti sobě v prostoru připomínajícím kabinu, což poskytne vhodné prostředí pro schůzky na cestách. Vozidlo bude vystaveno na veletrhu Japan Mobility Show, který se koná koncem tohoto měsíce.Uvedení autonomních taxíků na trh by mohlo účinně vyřešit zásadní problém, s nímž se japonský taxikářský průmysl v současnosti potýká, a sice ubývající počet řidičů. Tuto krizi ještě zhoršila pandemie COVID-19, která vyvolala odchod více než 10 000 řidičů z oboru. Kromě toho budou autonomní taxíky hrát klíčovou roli při poskytování řešení pro jízdu zdravotně postižených osob a stárnoucí japonské populace, vysvětlila generální ředitelka GM Mary Barra během stejné akce, které se zúčastnila prostřednictvím videospojení.Podle Mibeho není Cruise Origin určen výhradně pro přepravu osob, ale bude také převážet předměty. Kromě této dvojí přepravní kapacity Mibe prozradil, že tři spolupracující společnosti zkoumají možnosti spolupráce s dopravci. Předpokládá, že díky tomuto novému rozměru bude Cruise Origin v dlouhodobém horizontu užitečnější.Navzdory těmto novinkám Japonsko v oblasti autonomního řízení stále zaostává za zeměmi, jako jsou USA a Čína. V současné době se Japonsko může pochlubit pouze vozidly úrovně 4 – která zvládnou všechny úkoly řízení, ale za specifických podmínek a s lidmi připravenými zasáhnout – v jednom městě. Tato vozidla 4. úrovně, což jsou sedmimístné golfové vozíky, mohou projet pouze dvoukilometrovou trasu a nesmí překročit rychlost 12 kilometrů za hodinu.Po spuštění bude služba Cruise Origin v Tokiu bezpochyby významným milníkem. Generální ředitel společnosti Honda Mibe prohlásil: “Bude to poprvé, kdy bude tento druh služby v Tokiu k dispozici.” Za tímto účelem podepsaly všechny tři společnosti memorandum o porozumění, kterým se zakládá společný podnik pro službu Ride-hail. Chcete využít této příležitosti?V reakci na vyvíjející se prostředí autonomní mobility Japonsko v dubnu revidovalo své dopravní zákony, aby za určitých podmínek – z nichž jedna zahrnuje požadavek na vzdálené monitorování – povolilo plně automatizovanou jízdu na veřejných komunikacích úrovně 4. Mibe nastínil, že společný podnik bude muset získat schválení pro Cruise Origin vzhledem k jeho jedinečné konstrukci, která neobsahuje sedadlo řidiče.Generální ředitel společnosti Cruise Kyle Vogt ujistil, že bezpečnost zůstává nejvyšší prioritou, když se zabýval hrozícími bezpečnostními problémy, zejména těmi, které jsou spojeny s řízením vlevo v Japonsku a navigací po úzkých tokijských silnicích. V souvislosti s těmito obavami Vogt prozradil, že společnost neúnavně dolaďuje svou technologii v USA, kde se robotické vozy staly účastníky řady bezpečnostních incidentů.Honda se nenechala odradit neúspěchy a soustavně rozvíjí svou technologii autonomního řízení. V roce 2021 Honda představila první japonské autonomní osobní vozy třetí úrovně. Zavedení však bylo omezené; nabízeno bylo pouze 100 modernizovaných sedanů Legend za cenu 11 milionů jenů za kus, přičemž bylo jasně deklarováno, že v případě potřeby bude stále nutný lidský zásah.
Tagy: cruiseGMhondataxi

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 10. srpna – Jeff Bezos úspěšně podnikl svůj výlet do vesmíru
      Advertisement

      Breaking.

      14:49

      V úterý Loop Capital zvýšil hodnocení společnosti Five Below Inc (NASDAQ:FIVE) na „koupit“ s cílovou cenou 165 USD

      14:32

      EU tlačí na ochranu digitálních pravidel a zdržuje obchodní prohlášení s USA, píše FT

      13:32

      Air Canada obnoví lety poté, co vláda ukončila stávku

      12:32

      Adobe ohrožují konkurenti zaměřující se na AI. Melius snižuje odhady.

      09:32

      Ve středu JPMorgan zvýšil hodnocení společnosti Sailpoint Inc (NASDAQ:SAIL) na „nadprůměr“ s cílovou cenou 26 USD

      08:32

      Zisk společnosti PEDEVCO zaostal o 0,04 USD, tržby nedosáhly odhadů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Latinskoamerický lídr v online platbách získává nový dech a investoři zpozorněli

      15 srpna, 2025

      Latinskoamerická společnost dLocal, specialista na online platební řešení, se podle analytiků banky HSBC dostala do fáze, kdy je připravena na...

      Zdroj: Getty Images

      Buffettova Berkshire Hathaway nakupuje. Akcie UnitedHealth a D. R. Horton rostou

      15 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo věří v téměř 30% růst solárních akcií Sunrun i přes politické změny

      15 srpna, 2025
      Zdroj: BS

      SICC vstupuje na hongkongskou burzu: klíčový okamžik pro svět karbidu křemíku

      14 srpna, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Investiční domy míří na CACI International a Nvidii – čekají výrazný růst

      14 srpna, 2025

      Tip editora.

      axel
      Akcie

      Axelspace ohromila investory – po vstupu na burzu vyskočila o 80 %

      13 srpna, 2025

      Když se Axelspace Holding Corp (402A) 12 srpna 2025 konečně dostala na burzu v Tokiu, šlo o pátý vstup japonské...

      Nejčtenější zprávy.

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Americké akcie po zveřejnění ekonomických údajů smíšeně; pozornost upřena na summit na Aljašce

      15 srpna, 2025

      S&P 500 těží ze sázek na snížení úrokových sazeb a a uzavřel na rekordní úrovni

      13 srpna, 2025

      S&P 500 uzavřel níže, přesto zaznamenal druhý týdenní zisk v řadě

      15 srpna, 2025

      Dutch Bros roste rychleji než konkurence a posiluje na úkor Starbucks

      13 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Buffett sází na UnitedHealth: miliardový nákup oživuje zdravotnický sektor

      17 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního maxima, ale obavy z inflace přetrvávají

      14 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.