Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Honda zahájí v Tokiu provoz samořízených taxíků, říká generální ředitel

Společnost Honda Motor Co.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
19 října, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

se chystá zahájit provoz samořízených taxíků v Tokiu na začátku roku 2026, ale naznačila, že to nebude okamžitý lék na akutní nedostatek taxikářů v jednom z nejlidnatějších měst na světě. Podle generálního ředitele společnosti Honda Tošihira Mibeho, který vystoupil na čtvrteční akci, bude služba nazvaná “Cruise Origin” začínat s desítkami vozidel v centru Tokia a postupně se rozšíří na 500 vozidel, než se rozšíří do dalších oblastí.

Program je výsledkem spolupráce společností Honda, General Motors Co. a dceřiné společnosti GM, Cruise LLC, která již testuje své autonomní taxíky ve čtyřech amerických městech.

Vozidla, která mají být nasazena, mohou pojmout až šest cestujících. Vzhledem k absenci sedadla řidiče nebo volantu budou mít cestující možnost sedět naproti sobě v prostoru připomínajícím kabinu, což poskytne vhodné prostředí pro schůzky na cestách. Vozidlo bude vystaveno na veletrhu Japan Mobility Show, který se koná koncem tohoto měsíce.

Zdroj: Bloomberg

Uvedení autonomních taxíků na trh by mohlo účinně vyřešit zásadní problém, s nímž se japonský taxikářský průmysl v současnosti potýká, a sice ubývající počet řidičů. Tuto krizi ještě zhoršila pandemie COVID-19, která vyvolala odchod více než 10 000 řidičů z oboru. Kromě toho budou autonomní taxíky hrát klíčovou roli při poskytování řešení pro jízdu zdravotně postižených osob a stárnoucí japonské populace, vysvětlila generální ředitelka GM Mary Barra během stejné akce, které se zúčastnila prostřednictvím videospojení.

Podle Mibeho není Cruise Origin určen výhradně pro přepravu osob, ale bude také převážet předměty. Kromě této dvojí přepravní kapacity Mibe prozradil, že tři spolupracující společnosti zkoumají možnosti spolupráce s dopravci. Předpokládá, že díky tomuto novému rozměru bude Cruise Origin v dlouhodobém horizontu užitečnější.

Navzdory těmto novinkám Japonsko v oblasti autonomního řízení stále zaostává za zeměmi, jako jsou USA a Čína. V současné době se Japonsko může pochlubit pouze vozidly úrovně 4 – která zvládnou všechny úkoly řízení, ale za specifických podmínek a s lidmi připravenými zasáhnout – v jednom městě. Tato vozidla 4. úrovně, což jsou sedmimístné golfové vozíky, mohou projet pouze dvoukilometrovou trasu a nesmí překročit rychlost 12 kilometrů za hodinu.

Advertisement

Po spuštění bude služba Cruise Origin v Tokiu bezpochyby významným milníkem. Generální ředitel společnosti Honda Mibe prohlásil: “Bude to poprvé, kdy bude tento druh služby v Tokiu k dispozici.” Za tímto účelem podepsaly všechny tři společnosti memorandum o porozumění, kterým se zakládá společný podnik pro službu Ride-hail.

V reakci na vyvíjející se prostředí autonomní mobility Japonsko v dubnu revidovalo své dopravní zákony, aby za určitých podmínek – z nichž jedna zahrnuje požadavek na vzdálené monitorování – povolilo plně automatizovanou jízdu na veřejných komunikacích úrovně 4. Mibe nastínil, že společný podnik bude muset získat schválení pro Cruise Origin vzhledem k jeho jedinečné konstrukci, která neobsahuje sedadlo řidiče.

Generální ředitel společnosti Cruise Kyle Vogt ujistil, že bezpečnost zůstává nejvyšší prioritou, když se zabýval hrozícími bezpečnostními problémy, zejména těmi, které jsou spojeny s řízením vlevo v Japonsku a navigací po úzkých tokijských silnicích. V souvislosti s těmito obavami Vogt prozradil, že společnost neúnavně dolaďuje svou technologii v USA, kde se robotické vozy staly účastníky řady bezpečnostních incidentů.

Honda se nenechala odradit neúspěchy a soustavně rozvíjí svou technologii autonomního řízení. V roce 2021 Honda představila první japonské autonomní osobní vozy třetí úrovně. Zavedení však bylo omezené; nabízeno bylo pouze 100 modernizovaných sedanů Legend za cenu 11 milionů jenů (73 400 USD) za kus, přičemž bylo jasně deklarováno, že v případě potřeby bude stále nutný lidský zásah.

se chystá zahájit provoz samořízených taxíků v Tokiu na začátku roku 2026, ale naznačila, že to nebude okamžitý lék na akutní nedostatek taxikářů v jednom z nejlidnatějších měst na světě. Podle generálního ředitele společnosti Honda Tošihira Mibeho, který vystoupil na čtvrteční akci, bude služba nazvaná “Cruise Origin” začínat s desítkami vozidel v centru Tokia a postupně se rozšíří na 500 vozidel, než se rozšíří do dalších oblastí.Program je výsledkem spolupráce společností Honda, General Motors Co. a dceřiné společnosti GM, Cruise LLC, která již testuje své autonomní taxíky ve čtyřech amerických městech.Vozidla, která mají být nasazena, mohou pojmout až šest cestujících. Vzhledem k absenci sedadla řidiče nebo volantu budou mít cestující možnost sedět naproti sobě v prostoru připomínajícím kabinu, což poskytne vhodné prostředí pro schůzky na cestách. Vozidlo bude vystaveno na veletrhu Japan Mobility Show, který se koná koncem tohoto měsíce.Uvedení autonomních taxíků na trh by mohlo účinně vyřešit zásadní problém, s nímž se japonský taxikářský průmysl v současnosti potýká, a sice ubývající počet řidičů. Tuto krizi ještě zhoršila pandemie COVID-19, která vyvolala odchod více než 10 000 řidičů z oboru. Kromě toho budou autonomní taxíky hrát klíčovou roli při poskytování řešení pro jízdu zdravotně postižených osob a stárnoucí japonské populace, vysvětlila generální ředitelka GM Mary Barra během stejné akce, které se zúčastnila prostřednictvím videospojení.Podle Mibeho není Cruise Origin určen výhradně pro přepravu osob, ale bude také převážet předměty. Kromě této dvojí přepravní kapacity Mibe prozradil, že tři spolupracující společnosti zkoumají možnosti spolupráce s dopravci. Předpokládá, že díky tomuto novému rozměru bude Cruise Origin v dlouhodobém horizontu užitečnější.Navzdory těmto novinkám Japonsko v oblasti autonomního řízení stále zaostává za zeměmi, jako jsou USA a Čína. V současné době se Japonsko může pochlubit pouze vozidly úrovně 4 – která zvládnou všechny úkoly řízení, ale za specifických podmínek a s lidmi připravenými zasáhnout – v jednom městě. Tato vozidla 4. úrovně, což jsou sedmimístné golfové vozíky, mohou projet pouze dvoukilometrovou trasu a nesmí překročit rychlost 12 kilometrů za hodinu.Po spuštění bude služba Cruise Origin v Tokiu bezpochyby významným milníkem. Generální ředitel společnosti Honda Mibe prohlásil: “Bude to poprvé, kdy bude tento druh služby v Tokiu k dispozici.” Za tímto účelem podepsaly všechny tři společnosti memorandum o porozumění, kterým se zakládá společný podnik pro službu Ride-hail.V reakci na vyvíjející se prostředí autonomní mobility Japonsko v dubnu revidovalo své dopravní zákony, aby za určitých podmínek – z nichž jedna zahrnuje požadavek na vzdálené monitorování – povolilo plně automatizovanou jízdu na veřejných komunikacích úrovně 4. Mibe nastínil, že společný podnik bude muset získat schválení pro Cruise Origin vzhledem k jeho jedinečné konstrukci, která neobsahuje sedadlo řidiče.Generální ředitel společnosti Cruise Kyle Vogt ujistil, že bezpečnost zůstává nejvyšší prioritou, když se zabýval hrozícími bezpečnostními problémy, zejména těmi, které jsou spojeny s řízením vlevo v Japonsku a navigací po úzkých tokijských silnicích. V souvislosti s těmito obavami Vogt prozradil, že společnost neúnavně dolaďuje svou technologii v USA, kde se robotické vozy staly účastníky řady bezpečnostních incidentů.Honda se nenechala odradit neúspěchy a soustavně rozvíjí svou technologii autonomního řízení. V roce 2021 Honda představila první japonské autonomní osobní vozy třetí úrovně. Zavedení však bylo omezené; nabízeno bylo pouze 100 modernizovaných sedanů Legend za cenu 11 milionů jenů za kus, přičemž bylo jasně deklarováno, že v případě potřeby bude stále nutný lidský zásah.
Tagy: cruiseGMhondataxi

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:15

      Musk říká, že se vrátí k práci „24/7“ ve svých společnostech, výpadek X je z větší části odstraněn

      17:32

      Akcie Ross Stores propadly kvůli zklamání z výsledků za 2. čtvrtletí a obavám z cel

      17:15

      Games Workshop předpovídá růst tržeb a zisku

      17:00

      Takto vidí analytici Goldman Sachs vývoj obchodních jednání mezi USA a EU

      16:55

      Zisk společnosti Buckle překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      16:47

      Akcie společnosti Deckers Brands klesají kvůli zpomalení růstu Hoka a slabým výhledům

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty images
      Akcie

      Akcie AMD se dle analytiků nyní obchodují v zajímavé 46% slevě

      23 května, 2025

      Index S&P 500 se v posledních šesti týdnech vzpamatoval z počátečního propadu roku 2025 a vrátil se na úroveň blízkou...

      Zdroj: Getty Images

      Coupang svou výkonností dost možná překoná celý širší trh…

      22 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Planet Fitness má podle společnosti Stifel našlápnuto k dalšímu růstu

      22 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Idacorp: Nenápadný hráč s překvapivým růstovým potenciálem

      22 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Snowflake roste rychleji, než trh čekal – výsledky ukazují na pokračující expanzi

      22 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Trumpova celní politika a fiskální chaos mohou ochromit Wall Street i dolar

      23 května, 2025

      Tesla spouští robotická taxi s dohledem a omezeným nasazením

      22 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci beze změny, obavy z amerického dluhu zhoršuje sentiment

      22 května, 2025

      Americké akcie se mírně propadají, Home Depot potvrzuje výhled

      20 května, 2025

      Americké akcie propadly poté, co Trump znovu roznítil obchodní napětí

      23 května, 2025

      Růst Boeingu nabírá na síle, ale za optimizmem stojí spíš emoce než fakta

      24 května, 2025

      S&P 500 klesá, rostoucí výnosy státních dluhopisů kompenzují růst Alphabet

      21 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.