Mark Cuban, osoba známá svým podnikatelským ponorem do technologického průmyslu, miliardovými startupy a kultovním pořadem “Shark Tank”, má nepochybně příběh, který se nepodobá žádnému jinému. Cuban, který je prudce nezávislý a inovativní, je považován za miliardáře, který se sám vypracoval. Toto pojmenování se soustředí na jeho raný technologický startup MicroSolutions, softwarovou společnost, která předznamenala jeho cestu k nevyužitému úspěchu. Cuban, pozoruhodný podnikatel, netušil, že se jednoho dne dostane z pozice majitele startupu, bankéře a manažera Mavericks, svého týmu v Národní basketbalové asociaci, do klubu miliardářů.
Nedávno Cuban na serveru X, dříve známém jako Twitter, odhalil významný záblesk ze své minulosti. Podělil se o výňatek 544 slov z nabídky, kterou v roce 1989 předložil advokátní kanceláři Jenkens & Gilchrist se sídlem v Dallasu. Předmětem tohoto návrhu byla společnost MicroSolutions, která je považována za Cubanův první vstup do světa inovací. Jeho sebevědomý prodejní projev byl zaměřen na získání právnické firmy jako potenciálního klienta.
Cuban ve svém návrhu zdůraznil, že jeho softwarový nástroj by se mohl stát nenahraditelným zdrojem pro advokáty tím, že zefektivní jejich pracovní postupy. Software sliboval usnadnit okamžité elektronické zveřejňování informací pro organizaci, což byl kolosální skok oproti tradiční praxi používání zápisníků. “Představte si, že byste si mohli vytisknout nebo zobrazit sloupcovou zprávu zobrazující strategie podle soudních procesů, s protistranou, soudcem a výsledky!” napsal Cuban. Navrhované možnosti softwaru naznačovaly neomezené možnosti udržení konkurenční výhody a demonstrace síly dostupných kvalitativních nástrojů potenciálním i současným klientům.
V následném příspěvku Cuban prozradil, že prezentace byla úspěšná a obchod byl uzavřen. “Můj tehdejší velký návrh zněl: ‘Jednou zveřejnit, všude publikovat,’” napsal. Naznačil také, že jeho software byl ranou iterací “Slacku”, populárního nástroje pro komunikaci na pracovišti, mnohem dříve než jeho vznik.
Páteří Cubanova prodejního přístupu byla významná zásada, kterou se naučil během svého mládí při podomním prodeji pytlů na odpadky. Základním pravidlem podle Cubana není přesvědčovat lidi, ale nabízet pomoc a účinná řešení. Když o tom Cuban přemýšlel během rozhovoru pro GQ, zdůraznil: “Jde o to, abych se vžil do vaší situace”. Jeho prodejní strategie se opírá o zajištění účinných řešení pro klienty, čímž zvyšuje pravděpodobnost dosažení obchodního růstu.
Ve videu na TikToku z loňského roku Cuban prozradil jednu klíčovou radu, kterou by dal svému mladšímu já – aby neustále zdokonalovalo své prodejní dovednosti – vzhledem k jejich zásadní roli při efektivním rozjezdu podnikání. “Jakmile se naučíte prodávat, můžete vždy začít podnikat, protože jste v jádru podnikatel,” podělil se o své zkušenosti.
Cubanovy podnikatelské schopnosti skutečně překročily hranice jeho prvního startupu. Rok po svém návrhu právnické firmě prodal společnost MicroSolutions dnes již neexistující firmě CompuServe za neuvěřitelných 6 milionů dolarů. Jeho cesta k miliardářství znamenala další milník, když v roce 1999 svůj další startup, internetovou streamovací službu Broadcast.com, prodal společnosti Yahoo za astronomických 5,7 miliardy dolarů.
Dnes Cuban stojí vysoko mezi světovými miliardáři s čistým jměním 5,2 miliardy dolarů, jak uvádí časopis Forbes. Cesta Marka Cubana od prodeje pytlů na odpadky přes technologické startupy až do světa profesionálního basketbalu a televizní reality show je důkazem síly inovací, podnikání a soustavného učení. Jeho miliardová jízda dokládá posun dynamiky podnikání a představuje podnikatelský příběh, který nepřestává inspirovat další generace.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky