Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Odmítnutí schůzek může zvýšit produktivitu vašeho týmu. Tady je důvod

Měli jste někdy pocit, že jste na příliš mnoha schůzkách?

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
1 října, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Nejste sami: podle Harvard Business Review považuje 92 % zaměstnanců schůzky za nákladné a neproduktivní.

Mnoho organizací se nyní snaží omezit nepořádek na poradách. Společnost Shopify v rámci razantního kroku ke zvýšení produktivity přistoupila k „čistce kalendáře“ a zrušila všechny opakující se schůzky, kterých se účastní více než dva lidé. Společnost Curriculum Associates, edtech společnost, která navrhuje vzdělávací materiály a hodnocení, vyvinula podobný sentiment vůči schůzkám, ale k řešení problému přistoupila jinak. 

Podobně jako společnost Shopify se potýkali s neefektivitou a ztrátou produktivity, které vyplývaly ze schůzek – přirozeného vedlejšího produktu přechodu z fáze startupu do střední společnosti s více než 2 000 zaměstnanci. Avšak místo toho, aby zaměstnancům shora dolů nařizovali, jak mají trávit svůj čas, jejich zaměstnance zmocnili zdola nahoru – povzbudili je, aby byli pány svého času a našli strategie, které budou fungovat pro jejich pozice a týmy. Podporovali je v tom, aby na schůzkách říkali „ne“.

Zde je návod, jak to udělali: Rozeslali zaměstnancům celofiremní oběžník, ve kterých jim vysvětlili, že některé schůzky jsou sice užitečné, zejména v prostředí vzdálených firem pro budování spojení a komunity, ale nejsou měřítkem produktivity společnosti Curriculum Associates. Požádali zaměstnance, aby zkrátili čas strávený na schůzkách, nahlásili úsporu času a podělili se o své strategie, jak toho dosáhnout. Poté jsme zařadili pobídky, například rozdávání hodin nebo hodinek.

Po třech měsících 300 účastníků z řad zaměstnanců hlásilo nejen úsporu 8 000 hodin času, ale také větší spokojenost na pracovišti, více času věnovaného hlubokému a kreativnímu myšlení a hlavně otevřenější komunikaci s kolegy a manažery. Z rozhovorů s lidmi o jejich úspěchu zjistili, že zaměstnanci dokázali být efektivnější, protože jim společnost formulovala své hodnoty a kulturu a dala jim možnost odmítnout schůzky, které by dříve přijali.

Zdroj: Getty Images

Pozvánky do kalendáře často přicházejí od nadřízených, takže se zaměstnanci, zejména ti mladší, cítí povinni se jich účastnit. Jindy by se lidé necítili dobře, kdyby schůzky odmítli, protože nechtěli být vnímáni jako nezdvořilí. Tato výzva tedy umožnila zaměstnancům rozhodovat o svém čase a povzbudila lidi, aby kreativně přemýšleli o tom, jak nejlépe komunikovat.

Advertisement

Ze strategií, které jejich tým uvedl, zjistili, že neexistuje univerzální způsob, jak zkrátit čas strávený na schůzkách. Spíše existuje mnoho cest, které mohou přinést úspěch. Lidé zjistili, že využívání jiných komunikačních kanálů, jako je Slack nebo e-mail, je v některých případech pro komunikaci skutečně lepší. Jiní zjistili, že schůzka, která byla dříve naplánována na hodinu, by mohla proběhnout za 30 minut, a podle toho upravili pozvánku v kalendáři. Někteří zjistili, že na schůzce nemají zásadní roli a že svůj čas mohou lépe věnovat jiným projektům.

Zaměstnanci využili čas navíc získaný lepším řízením schůzek různými způsoby: od zapojení se do nestandardního myšlení a brainstormingu až po delší procházky se svými psy a tolik potřebnou přestávku od obrazovek počítačů, aby se protáhli.

Výzva v oblasti řízení času posloužila jako důležitý signál, který zaměstnancům sdělil, že si společnost váží jejich času a pohody, chce, aby byli v práci produktivní, a věří, že vědí, jak nejlépe hospodařit se svým časem. Byl to také jen začátek, něco, na čem můžete stavět, když se snažíte zvýšit účast a přijmout osvědčené postupy, o které se zaměstnanci podělili. 

Výzva poskytla důležitou lekci: Skutečná změna se děje společně s vašimi lidmi. Vybavte a svěřte svým zaměstnancům správné nástroje a podporu a oni vám to oplatí.

meeting, brainstorming, business
Zdroj: Pixabay
Chcete využít této příležitosti?

Způsoby zvýšení produktivity v kanceláři

Existuje mnoho způsobů, jak zvýšit produktivitu v kanceláři, včetně:

Vytvoření pozitivního pracovního prostředí: Ujistěte se, že kancelářské prostředí je čisté, uspořádané a pohodlné. To zahrnuje zajištění ergonomických židlí a stolů, dobrého osvětlení a prostoru s regulovanou teplotou.

Stanovte si jasné cíle: Ujistěte se, že každý zaměstnanec má jasnou představu o své roli a o tom, co se od něj očekává. Ujistěte se, že všichni pracují na společném cíli.

Stanovte priority úkolů: Povzbuzujte zaměstnance, aby si stanovili priority svých úkolů a nejprve se zaměřili na ty nejdůležitější. To jim pomůže udržet se na správné cestě a zajistit dodržování termínů.

Podporujte přestávky: Pravidelné přestávky jsou důležité pro prevenci vyhoření a zvýšení produktivity. Povzbuzujte zaměstnance, aby si během dne dělali přestávky, a poskytněte jim prostor pro odpočinek.

Nejste sami: podle Harvard Business Review považuje 92 % zaměstnanců schůzky za nákladné a neproduktivní.Mnoho organizací se nyní snaží omezit nepořádek na poradách. Společnost Shopify v rámci razantního kroku ke zvýšení produktivity přistoupila k „čistce kalendáře“ a zrušila všechny opakující se schůzky, kterých se účastní více než dva lidé. Společnost Curriculum Associates, edtech společnost, která navrhuje vzdělávací materiály a hodnocení, vyvinula podobný sentiment vůči schůzkám, ale k řešení problému přistoupila jinak. Podobně jako společnost Shopify se potýkali s neefektivitou a ztrátou produktivity, které vyplývaly ze schůzek – přirozeného vedlejšího produktu přechodu z fáze startupu do střední společnosti s více než 2 000 zaměstnanci. Avšak místo toho, aby zaměstnancům shora dolů nařizovali, jak mají trávit svůj čas, jejich zaměstnance zmocnili zdola nahoru – povzbudili je, aby byli pány svého času a našli strategie, které budou fungovat pro jejich pozice a týmy. Podporovali je v tom, aby na schůzkách říkali „ne“.Zde je návod, jak to udělali: Rozeslali zaměstnancům celofiremní oběžník, ve kterých jim vysvětlili, že některé schůzky jsou sice užitečné, zejména v prostředí vzdálených firem pro budování spojení a komunity, ale nejsou měřítkem produktivity společnosti Curriculum Associates. Požádali zaměstnance, aby zkrátili čas strávený na schůzkách, nahlásili úsporu času a podělili se o své strategie, jak toho dosáhnout. Poté jsme zařadili pobídky, například rozdávání hodin nebo hodinek.Po třech měsících 300 účastníků z řad zaměstnanců hlásilo nejen úsporu 8 000 hodin času, ale také větší spokojenost na pracovišti, více času věnovaného hlubokému a kreativnímu myšlení a hlavně otevřenější komunikaci s kolegy a manažery. Z rozhovorů s lidmi o jejich úspěchu zjistili, že zaměstnanci dokázali být efektivnější, protože jim společnost formulovala své hodnoty a kulturu a dala jim možnost odmítnout schůzky, které by dříve přijali.Pozvánky do kalendáře často přicházejí od nadřízených, takže se zaměstnanci, zejména ti mladší, cítí povinni se jich účastnit. Jindy by se lidé necítili dobře, kdyby schůzky odmítli, protože nechtěli být vnímáni jako nezdvořilí. Tato výzva tedy umožnila zaměstnancům rozhodovat o svém čase a povzbudila lidi, aby kreativně přemýšleli o tom, jak nejlépe komunikovat.Ze strategií, které jejich tým uvedl, zjistili, že neexistuje univerzální způsob, jak zkrátit čas strávený na schůzkách. Spíše existuje mnoho cest, které mohou přinést úspěch. Lidé zjistili, že využívání jiných komunikačních kanálů, jako je Slack nebo e-mail, je v některých případech pro komunikaci skutečně lepší. Jiní zjistili, že schůzka, která byla dříve naplánována na hodinu, by mohla proběhnout za 30 minut, a podle toho upravili pozvánku v kalendáři. Někteří zjistili, že na schůzce nemají zásadní roli a že svůj čas mohou lépe věnovat jiným projektům.Zaměstnanci využili čas navíc získaný lepším řízením schůzek různými způsoby: od zapojení se do nestandardního myšlení a brainstormingu až po delší procházky se svými psy a tolik potřebnou přestávku od obrazovek počítačů, aby se protáhli.Výzva v oblasti řízení času posloužila jako důležitý signál, který zaměstnancům sdělil, že si společnost váží jejich času a pohody, chce, aby byli v práci produktivní, a věří, že vědí, jak nejlépe hospodařit se svým časem. Byl to také jen začátek, něco, na čem můžete stavět, když se snažíte zvýšit účast a přijmout osvědčené postupy, o které se zaměstnanci podělili. Výzva poskytla důležitou lekci: Skutečná změna se děje společně s vašimi lidmi. Vybavte a svěřte svým zaměstnancům správné nástroje a podporu a oni vám to oplatí.Chcete využít této příležitosti?Způsoby zvýšení produktivity v kancelářiExistuje mnoho způsobů, jak zvýšit produktivitu v kanceláři, včetně:Vytvoření pozitivního pracovního prostředí: Ujistěte se, že kancelářské prostředí je čisté, uspořádané a pohodlné. To zahrnuje zajištění ergonomických židlí a stolů, dobrého osvětlení a prostoru s regulovanou teplotou.Stanovte si jasné cíle: Ujistěte se, že každý zaměstnanec má jasnou představu o své roli a o tom, co se od něj očekává. Ujistěte se, že všichni pracují na společném cíli.Stanovte priority úkolů: Povzbuzujte zaměstnance, aby si stanovili priority svých úkolů a nejprve se zaměřili na ty nejdůležitější. To jim pomůže udržet se na správné cestě a zajistit dodržování termínů.Podporujte přestávky: Pravidelné přestávky jsou důležité pro prevenci vyhoření a zvýšení produktivity. Povzbuzujte zaměstnance, aby si během dne dělali přestávky, a poskytněte jim prostor pro odpočinek.
Tagy: businesspráceproduktivita

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Akcie Affirm rostou díky návratu k ziskovosti a překonání očekávání trhu
      2. S&P 500 dle analytiků může do roku 2026 vystoupat až na 7750 bodů
      3. Slabá produktivita a ústup pracovní síly brzdí růst britské ekonomiky
      4. Proč nejlepší nápady přicházejí, když přestaneme tlačit na výkon
      5. AI přetváří svět práce a posouvá hranice tradiční kanceláře
      6. Jak rámec MTR mění pohled na produktivitu a předchází vyhoření
      Advertisement

      Breaking.

      15:28

      Technologické akcie padají, McDonald’s odolává tržním turbulencím

      15:23

      Evropské těžařské akcie: Zlatá příležitost pro investory v krizi minerálů

      15:17

      Investice do datových center katapultují zisky Johnson Controls v roce 2026

      15:13

      Kanadský akciový trh se otřásá: Oživení po technologickém propadu

      15:08

      Bank of America: Investoři skeptičtí k novým růstovým cílům

      15:05

      AI investice: Skrytý poklad v realitách a strojírenství!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Analytik Jefferies dává přednost Broadcomu jako novému tahounu AI čipů

      5 listopadu, 2025

      Společnost Nvidia je i nadále nejvýraznějším jménem v oblasti čipů pro umělou inteligenci, především díky svým výkonným GPU, které tvoří...

      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BillionToOne, Inc.

      Datum IPO: 6 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 2,5 až 2,8 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Vlivní představitelé Wall Street varují před rizikem poklesu na akciových trzích

      4 listopadu, 2025

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Rivian překonal očekávání, ale varuje před zpomalením prodejů

      5 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.