Podle zprávy Mezinárodní konfederace společností autorů a skladatelů (CISAC) se streamování stalo největším zdrojem příjmů skladatelů a textařů v roce 2022, čímž se jejich inkaso zvýšilo o více než čtvrtinu na 10,83 miliardy eur (11,44 miliardy USD). Výběr digitálních autorských honorářů se v roce 2022 rovněž zvýšil o téměř 34 % na 4,2 miliardy eur, protože stále více spotřebitelů se obrací k předplatitelským službám v oblasti hudby a videa.
Inkasa za streamování se oproti úrovni před pandemií covid zdvojnásobila a nyní tvoří 35 % celkových inkas hudebních tvůrců, čímž předstihla televizi a rádio. Autorské poplatky ze sektoru živých a veřejných vystoupení, včetně koncertů, výstav a divadel, vzrostly v roce 2022 o 69,9 % na 2,68 miliardy eur, ale zůstaly pod úrovní roku 2019.
Zpráva zdůraznila, že v roce 2023 došlo k oživení živé zábavy díky odložené poptávce a mohla by překonat úroveň před pandemií. Upozornila však na nejistotu ve výhledu po roce 2023 s ohledem na obavy o výdaje spotřebitelů a omezování rozpočtů umělců na turné.
Prezident CISAC Bjorn Ulvaeus, který spoluzakládal švédskou hudební skupinu ABBA, zdůraznil potenciální dopad umělé inteligence na příjmy odvětví. Vyzval k užší spolupráci mezi tvůrci, technologickými firmami a tvůrci politik.
CISAC je síť autorských svazů zastupující více než čtyři miliony tvůrců hudby, audiovizuálního, dramatického, literárního a výtvarného umění.
Podle zprávy Mezinárodní konfederace společností autorů a skladatelů se streamování stalo největším zdrojem příjmů skladatelů a textařů v roce 2022, čímž se jejich inkaso zvýšilo o více než čtvrtinu na 10,83 miliardy eur . Výběr digitálních autorských honorářů se v roce 2022 rovněž zvýšil o téměř 34 % na 4,2 miliardy eur, protože stále více spotřebitelů se obrací k předplatitelským službám v oblasti hudby a videa.
Inkasa za streamování se oproti úrovni před pandemií covid zdvojnásobila a nyní tvoří 35 % celkových inkas hudebních tvůrců, čímž předstihla televizi a rádio. Autorské poplatky ze sektoru živých a veřejných vystoupení, včetně koncertů, výstav a divadel, vzrostly v roce 2022 o 69,9 % na 2,68 miliardy eur, ale zůstaly pod úrovní roku 2019.
Zpráva zdůraznila, že v roce 2023 došlo k oživení živé zábavy díky odložené poptávce a mohla by překonat úroveň před pandemií. Upozornila však na nejistotu ve výhledu po roce 2023 s ohledem na obavy o výdaje spotřebitelů a omezování rozpočtů umělců na turné.
Prezident CISAC Bjorn Ulvaeus, který spoluzakládal švédskou hudební skupinu ABBA, zdůraznil potenciální dopad umělé inteligence na příjmy odvětví. Vyzval k užší spolupráci mezi tvůrci, technologickými firmami a tvůrci politik.
CISAC je síť autorských svazů zastupující více než čtyři miliony tvůrců hudby, audiovizuálního, dramatického, literárního a výtvarného umění.