Přibližně 230 zaměstnanců v italském “Údolí motorů” vstoupilo do stávky v reakci na plánované uzavření továrny na výrobu automobilových součástek. Společnost Marelli, vlastněná americkým fondem KKR, hodlá závod uzavřít, protože se stává “neudržitelným” v souvislosti se zákazem prodeje nových benzinových automobilů, který Evropská unie zavede od roku 2035. Továrna vyrábí díly spalovacích motorů pro výrobce automobilů včetně společností Stellantis, Volkswagen a BMW. Uzavření továrny je považováno za příklad protichůdných problémů, kterým čelí vlády při přechodu na ekologičtější energetiku a plnění klimatických cílů. Podle automobilové lobby ANFIA by jen v Itálii mohlo v důsledku přechodu na elektrickou dopravu zaniknout až 70 000 pracovních míst. Společnost Marelli dočasně pozastavila plán na uzavření závodu a nechala zaměstnance v nejistotě ohledně jejich budoucnosti. Přechod na elektromobily má dopad na živobytí lidí ještě předtím, než se elektromobily stanou ekonomickou volbou pro většinu spotřebitelů na celém světě. Italský průmysl náhradních dílů, který zásobuje řadu výrobců automobilů, může být obzvláště postižen kvůli své velké závislosti na spalovací technologii. Váhání vlády s přijetím zelené ekonomiky rovněž zpomalilo zavádění elektromobilů v zemi.
Přibližně 230 zaměstnanců v italském “Údolí motorů” vstoupilo do stávky v reakci na plánované uzavření továrny na výrobu automobilových součástek. Společnost Marelli, vlastněná americkým fondem KKR, hodlá závod uzavřít, protože se stává “neudržitelným” v souvislosti se zákazem prodeje nových benzinových automobilů, který Evropská unie zavede od roku 2035. Továrna vyrábí díly spalovacích motorů pro výrobce automobilů včetně společností Stellantis, Volkswagen a BMW. Uzavření továrny je považováno za příklad protichůdných problémů, kterým čelí vlády při přechodu na ekologičtější energetiku a plnění klimatických cílů. Podle automobilové lobby ANFIA by jen v Itálii mohlo v důsledku přechodu na elektrickou dopravu zaniknout až 70 000 pracovních míst. Společnost Marelli dočasně pozastavila plán na uzavření závodu a nechala zaměstnance v nejistotě ohledně jejich budoucnosti. Přechod na elektromobily má dopad na živobytí lidí ještě předtím, než se elektromobily stanou ekonomickou volbou pro většinu spotřebitelů na celém světě. Italský průmysl náhradních dílů, který zásobuje řadu výrobců automobilů, může být obzvláště postižen kvůli své velké závislosti na spalovací technologii. Váhání vlády s přijetím zelené ekonomiky rovněž zpomalilo zavádění elektromobilů v zemi.