Na rozdíl od odhadů analytiků stanovených společností LSEG
Odhady analytiků předpokládaly ke konci třetího čtvrtletí ztrátu na akcii ve výši 2,12 USD a tržby ve výši 855,2 milionu USD, společnost Roku však vykázala ztrátu na akcii ve výši 2,33 USD při tržbách ve výši 912 milionů USD. Vykázaná čistá ztráta za čtvrtletí činila 330,1 milionu USD, což je téměř trojnásobek ztráty 122,2 milionu USD zdokumentované ve stejném čtvrtletí před rokem. Pozitivní zprávou je, že tržby společnosti Roku za toto čtvrtletí vykázaly meziroční nárůst o 20 %.
Podle nedávného dopisu akcionářům společnost Roku tento nárůst příjmů přičítá “dobrým výsledkům v oblasti distribuce obsahu a videoreklamy”, a navíc jednotkovým prodejům televizorů se značkou Roku, které byly k dispozici v březnu 2023. Chytré televizory značky Roku s předinstalovaným rozhraním Roku poskytují uživatelům podobný zážitek jako externí připojitelný přehrávač Roku Streaming Player.
Tyto chytré televizory se značkou Roku, které byly představeny v obchodě Best Buy na začátku letošního roku, zvedly tržby v segmentu zařízení o pozoruhodných 33 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku, jak uvedlo vedení společnosti během středečního hovoru k výsledkům.
Mustafa Ozgen, prezident společnosti Roku Devices, během hovoru k výsledkům uvedl, že značkové televizory významně ovlivnily vyšší podíl čistých přírůstků aktivních účtů v mezinárodním měřítku než streamovací přehrávače.
Výsledky společnosti ve třetím čtvrtletí byly také umocněny úspěšnými reklamními službami, a to navzdory všeobecnému zpomalení reklamního průmyslu.
Charlie Collier, prezident Roku Media, během hovoru k výsledkům uvedl, že společnost ve třetím čtvrtletí zaznamenala “solidní oživení” v oblasti videoreklamy. Oznámil, že očekává podobně silný růst i ve čtvrtém čtvrtletí, nicméně varoval, že zůstává opatrný, pokud jde o oživení reklamního trhu v nadcházející budoucnosti.
Aktivní účty společnosti Roku také překonaly odhady společnosti StreetAccount za toto čtvrtletí, když byly vykázány ve výši 75,8 milionu oproti očekávaným 75,33 milionu. To představovalo působivý čistý nárůst o 2,3 milionu aktivních účtů oproti předchozímu čtvrtletí.

Co se týče nadcházejícího čtvrtého čtvrtletí, společnost Roku předpokládá tržby ve výši téměř 955 milionů USD, což mírně překonává 952 milionů USD očekávaných Wall Street, jak uvádí LSEG.
V září společnost Roku zavedla strategii na snížení meziročního tempa růstu provozních nákladů propuštěním 200 svých zaměstnanců, což představuje další významný krok po kolech propouštění na začátku letošního roku v březnu a listopadu 2022. S cílem dále snížit náklady společnost Roku přijala různá opatření, včetně konsolidace kancelářských prostor a zpomalení náboru zaměstnanců, jak již dříve informovala CNBC.
Navzdory údajům o čisté ztrátě společnosti, výkonnost akciového trhu Roku spolu se stabilním tempem růstu v údajích o tržbách formálně nabraly nějaký ten optimismus investorů po výsledků za 3. čtvrtletí a budují optimismus pro finanční výsledky v dalším čtvrtletí.
Tato zlepšená výkonnost, pokud jde o aktivní účty, příjmy z prodeje televizorů a příjmy z reklamy, posílila stabilní pozici společnosti Roku v současném odvětví streamovacích médií a umožňuje opatrné nadšení při přechodu do čtvrtého čtvrtletí roku 2023.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky