Maloobchodníci doufají v úspěšný černý pátek, protože chladné a suché počasí by mělo přilákat miliony zákazníků do jejich obchodů. Vzhledem k tomu, že mnoho spotřebitelů čelí finančním tlakům, se však očekává, že sváteční výdaje porostou nejpomaleji za posledních pět let. Většina velkých maloobchodních prodejců snížila počet sezónních zaměstnanců. Podle průzkumu Národní maloobchodní federace plánují zákazníci utratit za sváteční nákupy v průměru 875 USD. Na předních místech nákupních seznamů jsou oblečení, dárkové karty a hračky. Očekává se, že na černý pátek bude v obchodech a na internetu nakupovat rekordních 130,7 milionu lidí. Vzestup online nakupování snížil význam Černého pátku jako jednodenní akce, protože maloobchodníci často uvádějí nabídky již v říjnu a další slevy nabízejí blíže k Vánocům. Někteří maloobchodníci sice nabízejí největší slevy během víkendu na Den díkůvzdání, ale panují obavy, zda tyto nabídky budou stačit k nalákání spotřebitelů, kteří jsou kvůli inflaci opatrní. Kategorie, jako je elektronika a luxusní zboží, byly obzvláště ovlivněny poklesem diskrečních výdajů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

























