Federální úřad pro letectví (FAA) v úterý oznámil, že zavedl novou politiku certifikace letadel, která vyžaduje, aby velké změny v konstrukci letového řízení byly podrobeny větší kontrole. Tato změna politiky přichází v reakci na dvě smrtelné havárie letounů Boeing 737 MAX v letech 2018 a 2019, při nichž zahynulo 346 lidí.
Koncem loňského roku schválil Kongres legislativu zaměřenou na reformu procesu certifikace letadel FAA. Nový zákon nařizuje výrobcům, aby FAA sdělovali informace důležité pro bezpečnost, včetně podrobností o systémech, které manipulují s řízením letu bez přímého zásahu pilota. FAA nyní poskytuje výrobcům letadel další pokyny ke zvýšení bezpečnosti při certifikaci.
Společnost Boeing se stala terčem kritiky za to, že úřadu FAA nezveřejnila zásadní informace o systému MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), bezpečnostním systému souvisejícím s haváriemi letounů MAX. Zpráva Sněmovny reprezentantů USA zjistila, že společnost Boeing nezařadila systém MCAS mezi systémy kritické z hlediska bezpečnosti, což by přitáhlo větší pozornost.
V důsledku havárií vznikly společnosti Boeing značné náklady ve výši více než 20 miliard dolarů na odškodném, výrobních nákladech a pokutách. FAA stále přezkoumává certifikaci dalších dvou variant letounů MAX, MAX 7 a MAX 10. V červenci FAA uvedl, že posoudí, zda by konstrukční změny systémů letounu měly být považovány za nové nebo neobvyklé a vyžadovat větší kontrolu.
Společnost Boeing ujistila, že transparentně spolupracuje s FAA na splnění všech certifikačních požadavků, zatímco konkurenční Airbus se k nové politice FAA bezprostředně nevyjádřil. Cílem opatření FAA je zabránit podobným tragédiím v budoucnosti a obnovit důvěru v proces certifikace letadel.
Federální úřad pro letectví v úterý oznámil, že zavedl novou politiku certifikace letadel, která vyžaduje, aby velké změny v konstrukci letového řízení byly podrobeny větší kontrole. Tato změna politiky přichází v reakci na dvě smrtelné havárie letounů Boeing 737 MAX v letech 2018 a 2019, při nichž zahynulo 346 lidí.
Koncem loňského roku schválil Kongres legislativu zaměřenou na reformu procesu certifikace letadel FAA. Nový zákon nařizuje výrobcům, aby FAA sdělovali informace důležité pro bezpečnost, včetně podrobností o systémech, které manipulují s řízením letu bez přímého zásahu pilota. FAA nyní poskytuje výrobcům letadel další pokyny ke zvýšení bezpečnosti při certifikaci.
Společnost Boeing se stala terčem kritiky za to, že úřadu FAA nezveřejnila zásadní informace o systému MCAS , bezpečnostním systému souvisejícím s haváriemi letounů MAX. Zpráva Sněmovny reprezentantů USA zjistila, že společnost Boeing nezařadila systém MCAS mezi systémy kritické z hlediska bezpečnosti, což by přitáhlo větší pozornost.
V důsledku havárií vznikly společnosti Boeing značné náklady ve výši více než 20 miliard dolarů na odškodném, výrobních nákladech a pokutách. FAA stále přezkoumává certifikaci dalších dvou variant letounů MAX, MAX 7 a MAX 10. V červenci FAA uvedl, že posoudí, zda by konstrukční změny systémů letounu měly být považovány za nové nebo neobvyklé a vyžadovat větší kontrolu.
Společnost Boeing ujistila, že transparentně spolupracuje s FAA na splnění všech certifikačních požadavků, zatímco konkurenční Airbus se k nové politice FAA bezprostředně nevyjádřil. Cílem opatření FAA je zabránit podobným tragédiím v budoucnosti a obnovit důvěru v proces certifikace letadel.