Na neuspokojivá čísla mělo vliv zejména zpomalení růstu tržeb ve stejných prodejnách Burger King, které jsou jedním z klíčových pilířů společnosti.
Konglomerát rychlého občerstvení vykázal tržby ve výši 1,84 miliardy dolarů, což bylo na základě průzkumu společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv, méně než očekávání Wall Street ve výši 1,87 miliardy dolarů. Po zveřejnění výsledkové zprávy se akcie společnosti v předobchodní fázi mírně propadly a ztratily hodnotu o necelé 1 %.
I přesto však zpráva vykreslila povzbudivý obrázek. Ukázala, že čisté tržby společnosti vzrostly o 6,4 %, čímž se celkové tržby zvýšily na 1,84 miliardy USD. Byl to však právě růst tržeb ve stejných prodejnách, který analytiky trhu zklamal.
Tržby ve stejných prodejnách, což je ukazatel, který maloobchodníci používají k měření růstu nebo poklesu zavedených prodejen v průběhu času, vzrostly v tomto čtvrtletí o 7 %. Tento údaj byl o poznání nižší než předpokládaná hodnota všech tří stravovacích zařízení spojených s RBI.
Výrazný propad zaznamenala zejména společnost Burger King, která vykázala čtvrtletní růst tržeb ve stejných prodejnách o pouhých 7,2 %. To výrazně zaostalo za 8,6% růstem, který předpovídala společnost StreetAccount. Zdá se, že k celkově slabším výsledkům společnosti Burger King přispěl především nedostatečný růst tržeb v jejích amerických prodejnách, kde tento ukazatel vzrostl pouze na 6,6 % ve srovnání s mezinárodním přírůstkem ve výši 7,6 %.
Na druhou stranu kanadský kavárenský řetězec Tim Hortons dosáhl výsledků v souladu s očekáváním. Společnost vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 6,8 %, což se shoduje s předpověďmi Wall Street. Pozoruhodné je, že v Kanadě se tržby ve stejných prodejnách během čtvrtletí vyšplhaly na 8,1 %, což dále naznačuje solidní postavení značky na jejím domácím území.
Popeyes, třetímu řetězci restaurací RBI, se však podařilo překonat očekávání analytiků. Společnost Popeyes, známá svým proslulým smaženým kuřetem, vykázala 7% nárůst tržeb ve stejném obchodě. Včetně 5,6% nárůstu ve svých amerických prodejnách, což překonalo odhad StreetAccount, který počítal s 5% růstem. Tento výsledek ukázal, že společnost Popeyes je pro RBI i nadále výkonnou společností.

Z hlediska čistého příjmu zaznamenala společnost RBI rovněž pokles. Čistý zisk připadající na akcionáře ve třetím čtvrtletí činil 252 milionů USD, tj. 79 centů na akcii. To je výrazně méně než 360 milionů dolarů, tj. 1,17 dolaru na akcii, vykázaných za stejné období před rokem. Po očištění o položky však společnost překonala očekávání trhu, pokud jde o zisk na akcii, když vykázala zisk 90 centů na akcii oproti předpokládaným 86 centům.
Čtvrtletní výsledky vyvolaly mezi investory mírné obavy, především kvůli pomalejšímu tempu růstu společnosti Burger King, než se očekávalo. Nicméně solidní výsledky společností Tim Hortons a Popeyes vytvořily vyváženější a optimističtější výhled na budoucí výsledky společnosti. Teprve čas ukáže, zda strategie RBI pomůže zvrátit upadající osud Burger Kingu, nebo zda bude řetězec rychlého občerstvení i nadále podávat nedopečené finanční výsledky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky