Finanční podrobnosti zatím nebyly zveřejněny, ale zdroje uvádějí, že se jedná o finanční injekci ve výši 100 milionů dolarů. Toto financování přibližuje skupinu Wonder Group k jejímu cíli poskytovat rodinám snadný a cenově dostupný přístup k vysoce kvalitním pokrmům. Společnost, jejíž hodnota se odhaduje na přibližně 3,5 miliardy dolarů, založil v roce 2018 Marc Lore, sériový podnikatel a bývalý šéf e-commerce společnosti Walmart.
Zdá se, že společnost Wonder rozšiřuje své snažení tím, že za 103 milionů dolarů získala firmu Blue Apron, která se zabývá výrobou jídelních balíčků. Kromě toho společnost vyvíjí inovativní kuchyňské vybavení určené k urychlení a zjednodušení procesu přípravy jídel restauračního standardu. Předchozím Loreovým podnikatelským záměrem byla společnost Jet.com, další e-commerce společnost, kterou v roce 2016 prodal Walmartu za 3,3 miliardy dolarů. V této funkci stál v čele intenzivní online expanze společnosti Walmart, jejímž cílem bylo udržet krok s jejím hlavním konkurentem, společností Amazon.
Po svém odchodu ze společnosti Walmart prodal Lore firmu Quidsi, kterou spoluzakládal a která byla mateřskou společností webu Diapers.com, společnosti Amazon. Nyní jeho spolupráce s Nestlé podpoří rychlý růst společnosti Wonder. Nestlé, přední hráč v oblasti potravin a nápojů, dodává nejen širokou škálu výrobků do mnoha obchodů s potravinami, ale také poskytuje služby široké klientele, včetně vysokých škol a výletních lodí. Lore se domnívá, že tito klienti by skutečně mohli mít zájem o využití specializovaného kuchyňského vybavení společnosti Wonder.

Toto strategické partnerství začne tím, že společnost Nestlé bude vyrábět pizzu a těstoviny speciálně přizpůsobené pro kuchyňské vybavení společnosti Wonder a prodávat toto vybavení svým klientům. Melissa Henshawová, která ve společnosti Nestlé zastává funkci prezidentky pro out-of-home kategorie, poznamenala, že řada klientů se kvůli nedostatku personálu snaží držet krok s trendy zákazníků, kteří upřednostňují pohodlí a výrazné chutě. V důsledku toho tyto podniky omezují možnosti prodeje a nesplňují očekávání zákazníků.
Spolupráce se společností Wonder poskytuje provozovatelům možnost pomoci při zvyšování kvality a konzistence potravin a potenciálně využít zdroje příjmů, které byly negativně ovlivněny pandemií. Společnost Wonder původně zavedla systém zahrnující nákladní automobily s mobilními kuchyněmi, které vařily před domy zákazníků ve vybraných oblastech New Yorku a New Jersey. Tento původní model byl v lednu zrušen a ve snaze urychlit tvorbu zisku byla zrušena pracovní místa.
Od té doby se společnost Wonder zaměřila na kamenné kuchyně a začala vyrábět nepřeberné množství pokrmů různých žánrů, které byly obvykle k dostání pouze ve vyhlášených restauracích nebo v restauracích vlastněných slavnými šéfkuchaři. Společnost, která v současné době zaměstnává přibližně 1 100 osob, získala práva od stále většího počtu těchto uznávaných šéfkuchařů a restaurací, což zákazníkům umožňuje vychutnat si rozmanité kulinářské zážitky.
Do konce roku plánuje společnost Wonder zřídit deset prodejen v oblasti tří států New York, New Jersey a Connecticut. Ačkoli je k dispozici několik míst ke stravování přímo na místě, lví podíl objednávek je ve skutečnosti určen k doručení domů nebo k vyzvednutí. V příštím roce plánuje společnost otevřít nejméně 20 dalších provozoven.

V rámci své současné strategie společnost Wonder prodává vlastní technologii white-label a s ní spojené komponenty jídel na míru jiným firmám. Jejich iniciativa pro podniky, nazvaná WonderWorks, již byla pilotně zavedena na 50 místech, včetně míst, jako jsou kongresová centra, divadla a letiště.
Loreova konečná aspirace pro Wonder je vyvinout se v “super aplikaci pro stravování”, která by nabízela klientům řadu možností na základě jejich specifických požadavků z hlediska jejich rozpočtu, preferencí a rozvrhu. Předpokládá se, že tyto služby budou zahrnovat soupravy Blue Apron a jídla z jejich kuchyní.
Společnost však čelí konkurenci ze strany široké škály podniků v potravinářském průmyslu, od donáškových služeb, jako jsou Uber Eats a DoorDash, přes prodejny rychlého občerstvení, jako jsou SweetGreen a Chipotle, až po obchody s potravinami, jako jsou Kroger a Whole Foods patřící společnosti Amazon, které nabízejí výběr hotových jídel. Společnost Lore se však snaží odlišit od společnosti Wonder svou výrobou potravin a slibuje kvalitu a všestrannost, zejména v omezeném kuchyňském prostředí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky