Zklamání přinesl především slabý růst tržeb ve stejných prodejnách Pizza Hut. Akcie společnosti následně v předobchodní fázi klesly o více než 1 %.
Na základě průzkumu provedeného společností Refinitiv uvádíme, jak si společnost vedla v porovnání s očekáváním Wall Street:
– Zisk na akcii: 1,44 USD oproti očekávaným 1,28 USD.
– Tržby: 1,71 miliardy USD oproti očekávaným 1,77 miliardy USD
Přestože společnost provozující rychlé občerstvení nesplnila očekávání v oblasti tržeb, vykázala za třetí čtvrtletí čistý zisk ve výši 416 milionů dolarů, tj. 1,46 dolaru na akcii. Tato rekordní hodnota je vyšší než 331 milionů dolarů, tj. 1,14 dolaru na akcii, vykázaných ve stejném období loňského roku. Úpravy o položky znamenaly, že společnost Yum vydělala za čtvrtletí 1,44 dolaru na akcii.
Významné je, že čisté tržby společnosti oproti předchozím čtvrtletím vzrostly o 4 % na 1,71 miliardy USD. Generální ředitel společnosti Yum, David Gibbs, ve svém prohlášení oznámil vytvoření nového rekordu v růstu digitálních tržeb, a to i přes mírný pokles celkového růstu tržeb.
Rozdělení růstu tržeb podle jednotlivých značek: Tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly během čtvrtletí o 6 %, a to zejména díky vysokým tržbám v amerických pobočkách Taco Bell a mezinárodních prodejnách KFC.
Společnost KFC zaznamenala během čtvrtletí 6% nárůst celkových tržeb ve stejných prodejnách, čímž efektivně překonala odhady StreetAccount ve výši 5,6 %. Tento prudký nárůst lze z velké části přičíst mezinárodní divizi řetězce se smaženými kuřaty, která vykázala 7% nárůst tržeb ve stejných prodejnách. Tržby této divize byly podpořeny silným růstem v Číně, která je nejvýznamnějším trhem společnosti KFC.
Naproti tomu Spojené státy, které jsou druhým největším trhem společnosti KFC, vykázaly stabilní růst tržeb ve stejných prodejnách. Řetězec se v poslední době potýká s problémy na svém domácím trhu a ztrácí podíl na trhu ve prospěch konkurentů, jako jsou Chick-fil-A a Popeyes společnosti Restaurant Brands International. Ten nedávno převzal od KFC druhé místo na americkém trhu kuřecích řetězců.
Společnost Taco Bell mezitím dosáhla 8% růstu tržeb ve stejných prodejnách, čímž znatelně překonala odhady StreetAccount ve výši 6,3 %.
Pizza Hut, která tvoří portfolio Yum Brands, dosáhla neuspokojivých výsledků, když růst tržeb ve stejných prodejnách dosáhl pouze 1 % a výrazně zaostal za odhady StreetAccount ve výši 1,7 %. Tento marginální růst přispěl k tomu, že společnost Yum Brands celkově nedosáhla očekávaných čtvrtletních tržeb.
Optimističtějším zjištěním je, že celková plocha restaurací společnosti se za čtvrtletí rozšířila o 6 %, protože Yum Brands otevřel více než 1 100 nových provozoven po celém světě.

Taková expanze však podtrhuje komplexní povahu odvětví rychlého občerstvení, kde globální rozměr, ekonomické trendy a regionální konkurenti mohou ovlivnit výkonnost. Dalším akčním plánem společnosti Yum Brands by mělo být upevnění růstu v silných oblastech a zároveň zaměření se na oživení značek, kterým se nedaří – konkrétně Pizza Hut.
V dnešní ekonomické situaci, kdy je digitální pohodlí pro odvětví rychlého občerstvení a chování spotřebitelů zcela zásadní, signalizuje rekordní růst digitálních tržeb připravenost společnosti Yum Brands na vývoj tržních trendů. Takový úspěch však také umocňuje neustálou potřebu expanze a řešení slabých míst, aby se udržel růst ve stále konkurenčnějším odvětví.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky