v úterý oznámil, že jeho tržby se meziročně snížily o téměř 7 % v souladu se slabší poptávkou, kterou hlásí ostatní maloobchodníci kvůli omezeným rozpočtům spotřebitelů. Navzdory těmto okolnostem společnost Nordstrom potvrdila svou celoroční prognózu tržeb a očekává, že oproti předchozímu roku dojde ke snížení tržeb o 4 až 6 %, což zahrnuje jak maloobchodní tržby, tak tržby z kreditních karet. Společnost upravila svou předpověď zisku na akcii a předpokládá, že se bude pohybovat v rozmezí 1,90 až 2,10 USD, a to nezávisle na dopadech souvisejících s uzavřením fyzických a internetových obchodů v Kanadě nebo případným zpětným odkupem akcií.
Celkově lze říci, že na konci třetího fiskálního čtvrtletí byly výsledky společnosti Nordstrom příznivější než prognózy analytiků trhu pracujících pro společnost LSEG (dříve Refinitiv). Maloobchodní řetězec vykázal upravený zisk na akcii ve výši 25 centů oproti očekávání analytiků ve výši 13 centů a tržby ve výši 3,32 miliardy USD oproti odhadovaným 3,40 miliardy USD. Nordstrom vykázal do 28. října nárůst čistého zisku na 67 milionů USD, tj. 41 centů na akcii, což je výrazný nárůst oproti ztrátě 20 milionů USD, tj. 13 centů na akcii ve stejném období loňského roku. Společnost měla v loňském roce odpisy související s technologiemi dodavatelského řetězce a příslušnými aktivy.
Poté, co společnost Nordstrom zažila tři roky nepřetržitých tržeb, které nedokázaly překonat úroveň před pandemií, se snaží dosáhnout růstu. Luxusní obchodní dům nedokázal využít výrazných přírůstků tržeb, které si ostatní v maloobchodním sektoru zajistili během pandemie Covid-19, tedy v době, kdy spotřebitelé měli další finanční prostředky, ale méně prodejních míst, kde je mohli utratit. V rámci své růstové strategie společnost Nordstrom spustila další své diskontní prodejny Nordstrom Rack a osvěžila své zboží, aby vyzdvihla nejprodávanější značky.
Podpořit růst však bylo pro společnost Nordstrom náročné vzhledem k tomu, že spotřebitelé nekupují tolik nepotřebných věcí včetně oblečení a místo toho se zaměřují na nákup zážitků, jako jsou například vstupenky na koncerty. Také ostatní maloobchodní hráči hlásí vlažné prodeje a vyjadřují obavy z nadcházející vánoční sezóny. Špatné výsledky maloobchodu výrazně přispěly k úternímu poklesu akciového trhu. Přední maloobchodní prodejci od Best Buy po Lowe’s omezili svá očekávání tržeb za čtvrté fiskální čtvrtletí a další, jako například American Eagle Outfitters a Abercrombie & Fitch, rovněž oznámili výhledy na prázdninovou sezónu, které nesplnily očekávání investorů.
Čtvrtletní výsledky společnosti Nordstrom zjevně odrážely tento pokles, když její celkové tržby klesly na 3,32 miliardy USD z 3,55 miliardy USD ve stejném období loňského roku. V rámci společnosti klesly čisté tržby ve vlajkových obchodech Nordstrom o 9,4 %, zatímco v jejich diskontní prodejně Nordstrom Rack čisté tržby klesly o 1,8 %.
Generální ředitel společnosti Nordstrom Erik Nordstrom připustil, že návštěvnost zákazníků byla slabá, i když se průměrná velikost objednávky zvýšila. Ve snaze přilákat více návštěvníků do fyzických i internetových obchodů společnosti nabídli dodatečné odměny za nákupy kosmetiky a rozšířili službu bezplatného dvoudenního doručení do více regionů.
V porovnání se stejným obdobím loňského roku poklesly digitální tržby o 11,3 %, což bylo částečně negativně ovlivněno ukončením realizace online objednávek v prodejnách Nordstrom Rack a také přesunem výročního výprodeje společnosti do třetího fiskálního čtvrtletí. V průběhu čtvrtletí byla přibližně třetina celkových tržeb společnosti Nordstrom realizována online.
Společnost Nordstrom však během hovoru investorům k výsledkům zdůraznila svůj pokračující pokrok a zlepšující se trendy na trhu. Podle ředitele pro značku Peta Nordstroma oznámila, že většina jejích maloobchodních kategorií dosáhla ve třetím čtvrtletí lepších výsledků ve srovnání s druhým čtvrtletím, pokud jde o meziroční trendy. Nejvíce zákazníků do obchodů Nordstrom i nadále přivádí kosmetika, ale dobře se dařilo také doplňkům a aktivnímu oblečení, včetně nové obuvi značek New Balance a Hoka.
Zdroj: Getty Images
Společnost v tříměsíčním období označila méně položek než před rokem a ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 má téměř o 9 % nižší zásoby. Přestože tržby společnosti Nordstrom Rack poklesly, společnost zaznamenala ve čtvrtletí zlepšení. Během třetího čtvrtletí bylo otevřeno 11 nových obchodů Rack a jeden na začátku čtvrtého čtvrtletí, čímž se jejich celkový počet za celý rok zvýšil na 19, uvedl generální ředitel Erik Nordstrom.
Finanční ředitelka Cathy Smithová během telefonátu uvedla, že společnost Nordstrom neustále pracuje na dosažení svých cílů, kterými jsou zvýšení tržeb, zvýšení ziskovosti a zvládnutí nadsazených nákladů v nepříznivé ekonomické situaci. Poznamenala, že chování spotřebitelů stále ovládá opatrnost a dopad faktorů, jako je inflace, vyšší úrokové sazby a opětovné zahájení splácení studentských půjček, na diskreční výdaje v prázdninové sezóně zůstává nejistý.
Akcie společnosti Nordstrom se letos doposud propadly o 8 %, což je horší výkonnost ve srovnání s indexem S&P 500, který ve stejném období zaznamenal zhruba 18% růst.
v úterý oznámil, že jeho tržby se meziročně snížily o téměř 7 % v souladu se slabší poptávkou, kterou hlásí ostatní maloobchodníci kvůli omezeným rozpočtům spotřebitelů. Navzdory těmto okolnostem společnost Nordstrom potvrdila svou celoroční prognózu tržeb a očekává, že oproti předchozímu roku dojde ke snížení tržeb o 4 až 6 %, což zahrnuje jak maloobchodní tržby, tak tržby z kreditních karet. Společnost upravila svou předpověď zisku na akcii a předpokládá, že se bude pohybovat v rozmezí 1,90 až 2,10 USD, a to nezávisle na dopadech souvisejících s uzavřením fyzických a internetových obchodů v Kanadě nebo případným zpětným odkupem akcií.Celkově lze říci, že na konci třetího fiskálního čtvrtletí byly výsledky společnosti Nordstrom příznivější než prognózy analytiků trhu pracujících pro společnost LSEG . Maloobchodní řetězec vykázal upravený zisk na akcii ve výši 25 centů oproti očekávání analytiků ve výši 13 centů a tržby ve výši 3,32 miliardy USD oproti odhadovaným 3,40 miliardy USD. Nordstrom vykázal do 28. října nárůst čistého zisku na 67 milionů USD, tj. 41 centů na akcii, což je výrazný nárůst oproti ztrátě 20 milionů USD, tj. 13 centů na akcii ve stejném období loňského roku. Společnost měla v loňském roce odpisy související s technologiemi dodavatelského řetězce a příslušnými aktivy. Poté, co společnost Nordstrom zažila tři roky nepřetržitých tržeb, které nedokázaly překonat úroveň před pandemií, se snaží dosáhnout růstu. Luxusní obchodní dům nedokázal využít výrazných přírůstků tržeb, které si ostatní v maloobchodním sektoru zajistili během pandemie Covid-19, tedy v době, kdy spotřebitelé měli další finanční prostředky, ale méně prodejních míst, kde je mohli utratit. V rámci své růstové strategie společnost Nordstrom spustila další své diskontní prodejny Nordstrom Rack a osvěžila své zboží, aby vyzdvihla nejprodávanější značky.Podpořit růst však bylo pro společnost Nordstrom náročné vzhledem k tomu, že spotřebitelé nekupují tolik nepotřebných věcí včetně oblečení a místo toho se zaměřují na nákup zážitků, jako jsou například vstupenky na koncerty. Také ostatní maloobchodní hráči hlásí vlažné prodeje a vyjadřují obavy z nadcházející vánoční sezóny. Špatné výsledky maloobchodu výrazně přispěly k úternímu poklesu akciového trhu. Přední maloobchodní prodejci od Best Buy po Lowe’s omezili svá očekávání tržeb za čtvrté fiskální čtvrtletí a další, jako například American Eagle Outfitters a Abercrombie & Fitch, rovněž oznámili výhledy na prázdninovou sezónu, které nesplnily očekávání investorů.Čtvrtletní výsledky společnosti Nordstrom zjevně odrážely tento pokles, když její celkové tržby klesly na 3,32 miliardy USD z 3,55 miliardy USD ve stejném období loňského roku. V rámci společnosti klesly čisté tržby ve vlajkových obchodech Nordstrom o 9,4 %, zatímco v jejich diskontní prodejně Nordstrom Rack čisté tržby klesly o 1,8 %.Generální ředitel společnosti Nordstrom Erik Nordstrom připustil, že návštěvnost zákazníků byla slabá, i když se průměrná velikost objednávky zvýšila. Ve snaze přilákat více návštěvníků do fyzických i internetových obchodů společnosti nabídli dodatečné odměny za nákupy kosmetiky a rozšířili službu bezplatného dvoudenního doručení do více regionů.V porovnání se stejným obdobím loňského roku poklesly digitální tržby o 11,3 %, což bylo částečně negativně ovlivněno ukončením realizace online objednávek v prodejnách Nordstrom Rack a také přesunem výročního výprodeje společnosti do třetího fiskálního čtvrtletí. V průběhu čtvrtletí byla přibližně třetina celkových tržeb společnosti Nordstrom realizována online.Společnost Nordstrom však během hovoru investorům k výsledkům zdůraznila svůj pokračující pokrok a zlepšující se trendy na trhu. Podle ředitele pro značku Peta Nordstroma oznámila, že většina jejích maloobchodních kategorií dosáhla ve třetím čtvrtletí lepších výsledků ve srovnání s druhým čtvrtletím, pokud jde o meziroční trendy. Nejvíce zákazníků do obchodů Nordstrom i nadále přivádí kosmetika, ale dobře se dařilo také doplňkům a aktivnímu oblečení, včetně nové obuvi značek New Balance a Hoka.Společnost v tříměsíčním období označila méně položek než před rokem a ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 má téměř o 9 % nižší zásoby. Přestože tržby společnosti Nordstrom Rack poklesly, společnost zaznamenala ve čtvrtletí zlepšení. Během třetího čtvrtletí bylo otevřeno 11 nových obchodů Rack a jeden na začátku čtvrtého čtvrtletí, čímž se jejich celkový počet za celý rok zvýšil na 19, uvedl generální ředitel Erik Nordstrom.Finanční ředitelka Cathy Smithová během telefonátu uvedla, že společnost Nordstrom neustále pracuje na dosažení svých cílů, kterými jsou zvýšení tržeb, zvýšení ziskovosti a zvládnutí nadsazených nákladů v nepříznivé ekonomické situaci. Poznamenala, že chování spotřebitelů stále ovládá opatrnost a dopad faktorů, jako je inflace, vyšší úrokové sazby a opětovné zahájení splácení studentských půjček, na diskreční výdaje v prázdninové sezóně zůstává nejistý.Akcie společnosti Nordstrom se letos doposud propadly o 8 %, což je horší výkonnost ve srovnání s indexem S&P 500, který ve stejném období zaznamenal zhruba 18% růst.