Turečtí výrobci oděvů, kteří jsou třetím největším dodavatelem oděvů do Evropy, čelí problémům, protože vláda zvyšuje daně na dovoz textilu. Ve snaze podpořit místní výrobce byla cla na stovky textilních výrobků zvýšena o 30-100 %. Vedoucí představitelé průmyslu se však obávají, že tyto vyšší výrobní náklady způsobí, že turečtí výrobci budou dále zaostávat za svými asijskými konkurenty. Nové daně již nyní tlačí na průmysl, který je v Turecku významným zaměstnavatelem a dodává evropské značky, jako jsou H&M, Mango, Adidas, Puma a Inditex. Dovozní náklady rostou a turečtí výrobci ztrácejí podíl na trhu ve prospěch konkurentů, jako je Bangladéš a Vietnam. Vývozci sice mohou požádat o osvobození od daně, ale jedná se o nákladný a časově náročný proces, který se mnoha společnostem nevyplatí. Odvětví se již potýkalo s inflací, klesající poptávkou a nižšími ziskovými maržemi. Cena trička vyrobeného v Turecku je nyní pro evropské zákazníky o 40 % vyšší než cena trička z Bangladéše. Turecko loni vyvezlo textil za 10,4 miliardy dolarů a oděvy za 21,2 miliardy dolarů, ale jeho podíl na evropském trhu se snižuje. Znehodnocení liry a problémy v odvětví vedly k výraznému snižování počtu pracovních míst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky