Akcie H&M se propadly o 8 % po slabších tržbách a překvapivém odchodu generální ředitelky
Akcie švédského maloobchodního řetězce H&M Group (HM-B.ST) se ve středu v 9:05 londýnského času propadly o 8 % v důsledku slabých prodejních výsledků a překvapivého odchodu nejvyššího představitele společnosti.
Akcie H&M klesly o 8 % kvůli slabým tržbám a neočekávanému odchodu generální ředitelky.
Tržby H&M klesly o 1 % v roce 2023, ačkoli provozní zisk vzrostl.
Helena Helmerssonová odstoupila z funkce generální ředitelky, nahradí ji Daniel Ervér.
Maloobchodní odvětví čelí výzvám transformace a digitálního trhu, což vyžaduje inovativní řešení pro tradiční prodejce.
Tyto zprávy podnítily klesající tendenci, která ovlivnila evropské maloobchodní akcie, které se v ranním obchodování pohybovaly o 1,2 % níže.
Tržní výsledky společnosti H&M za rok 2023, hodnocené v místních měnách, poklesly oproti předchozímu roku o nepatrné, avšak významné 1 %. Kromě toho se společnost ve 4. čtvrtletí setkala s meziročním poklesem o 4 %. V posledních několika letech se firma potýkala s rostoucími problémy, jak udržet růst tržeb v prostředí rostoucí konkurence jak ze strany konkurentů na trhu s kamennými prodejnami, jako je Zara, vlastněná společností Inditex, tak ze strany bobtnajících internetových prodejců rychlé módy.
Navzdory poklesu tržeb společnost H&M oznámila výrazný nárůst provozního zisku za celý rok končící 30. listopadu 2023. Provozní zisk činil 14,5 miliardy švédských korun (1,4 miliardy USD), což je více než dvojnásobek zisku v roce 2022, který činil 7,17 miliardy korun. Zvýšení zisku podtrhuje strategické zaměření společnosti na kontrolu nákladů a ziskovost, což maloobchodní konglomerát zopakoval na pozadí zprávy o klesajících tržbách. Přesto marže provozního zisku společnosti ve 4. čtvrtletí nedosáhla předpokládané výše a sklouzla pod očekávání trhu.
Švédský maloobchodní řetězec také ve středu oznámil bezprecedentní změnu ve vedení, z funkce generální ředitelky odstoupila Helena Helmerssonová, která ve funkci strávila čtyři roky. Nahradí ji Daniel Ervér, současný šéf největší značky skupiny H&M.
Zdroj: Bloomberg
Helmerssonová ve svém prohlášení popsala svůj odchod jako směs emocí a vyjádřila hrdost na to, jak se společnost během jejího působení ve funkci generální ředitelky vypořádala s výzvami, které přinesla pandemie a geopolitická nestabilita. Přiznala však, že náročnost této funkce měla značný osobní dopad, což ji vedlo k rozhodnutí odstoupit.
Ervér je součástí skupiny H&M již 18 let a v současnosti stojí v čele největší značky skupiny. Jeho blížící se nástup na pozici generálního ředitele vnímá předseda skupiny Karl-Johan Persson pozitivně. Persson ocenil Ervérovy kompetence, zkušenosti a respekt ve společnosti a prohlásil, že jeho kvality jsou nezbytné pro podporu dalšího rozvoje skupiny H&M.
I přes nedávné rány zůstává Persson optimistický ohledně celkové situace skupiny a poukazuje na pozitivní trend ziskovosti. Zdůraznil také dobré předpoklady společnosti pro další zlepšení v roce 2024, což odráží houževnatého ducha skupiny uprostřed náročného období.
Evropští investoři by mezitím s napětím sledovali budoucí výkonnost H&M pod novým vedením, neboť Daniel Ervér stojí před nelehkým úkolem nasměrovat společnost k udržitelnému růstu.
Je důležité poznamenat, že tržní problémy společnosti H&M odrážejí problémy, kterým čelí významní maloobchodní prodejci na celém světě. Přechod rychlé módy z kamenných obchodů na online platformy – urychlený narušením globálního dodavatelského řetězce a změnou chování spotřebitelů způsobenou pandemií – představuje pro tradiční maloobchodní modely existenční hrozbu. Zatímco některým se daří relativně lépe díky účinným strategickým adaptacím, jiné se potýkají s rostoucím tlakem na udržení se nad vodou. Pro giganty v oboru, jako je H&M, jsou tyto výzvy mnohostranné a vyžadují inovativní řešení zahrnující obchodní operace, řízení dodavatelského řetězce, postupy digitální transformace a agilitu vedení.
Vzhledem k tomu, že se trendy v maloobchodním odvětví v postpandemickém světě mění a vyvíjejí, bude to, jak se H&M pod Ervérovým vedením přizpůsobí, jistě předmětem zájmu pozorovatelů odvětví, akcionářů i spotřebitelů.
Tento příběh o zkouškách a transformaci společnosti H&M poukazuje na vyvíjející se dynamiku maloobchodního průmyslu a poskytuje stručný přehled o odolnosti a přizpůsobivosti podniků, které čelí rychlým změnám na trhu.
HM-B.ST
Hennes & Mauritz AB, H & M ser.
Stockholm
$139.00
$0.35
0.25%
Tyto zprávy podnítily klesající tendenci, která ovlivnila evropské maloobchodní akcie, které se v ranním obchodování pohybovaly o 1,2 % níže.Tržní výsledky společnosti H&M za rok 2023, hodnocené v místních měnách, poklesly oproti předchozímu roku o nepatrné, avšak významné 1 %. Kromě toho se společnost ve 4. čtvrtletí setkala s meziročním poklesem o 4 %. V posledních několika letech se firma potýkala s rostoucími problémy, jak udržet růst tržeb v prostředí rostoucí konkurence jak ze strany konkurentů na trhu s kamennými prodejnami, jako je Zara, vlastněná společností Inditex, tak ze strany bobtnajících internetových prodejců rychlé módy.Navzdory poklesu tržeb společnost H&M oznámila výrazný nárůst provozního zisku za celý rok končící 30. listopadu 2023. Provozní zisk činil 14,5 miliardy švédských korun , což je více než dvojnásobek zisku v roce 2022, který činil 7,17 miliardy korun. Zvýšení zisku podtrhuje strategické zaměření společnosti na kontrolu nákladů a ziskovost, což maloobchodní konglomerát zopakoval na pozadí zprávy o klesajících tržbách. Přesto marže provozního zisku společnosti ve 4. čtvrtletí nedosáhla předpokládané výše a sklouzla pod očekávání trhu.Švédský maloobchodní řetězec také ve středu oznámil bezprecedentní změnu ve vedení, z funkce generální ředitelky odstoupila Helena Helmerssonová, která ve funkci strávila čtyři roky. Nahradí ji Daniel Ervér, současný šéf největší značky skupiny H&M.Helmerssonová ve svém prohlášení popsala svůj odchod jako směs emocí a vyjádřila hrdost na to, jak se společnost během jejího působení ve funkci generální ředitelky vypořádala s výzvami, které přinesla pandemie a geopolitická nestabilita. Přiznala však, že náročnost této funkce měla značný osobní dopad, což ji vedlo k rozhodnutí odstoupit.Ervér je součástí skupiny H&M již 18 let a v současnosti stojí v čele největší značky skupiny. Jeho blížící se nástup na pozici generálního ředitele vnímá předseda skupiny Karl-Johan Persson pozitivně. Persson ocenil Ervérovy kompetence, zkušenosti a respekt ve společnosti a prohlásil, že jeho kvality jsou nezbytné pro podporu dalšího rozvoje skupiny H&M.I přes nedávné rány zůstává Persson optimistický ohledně celkové situace skupiny a poukazuje na pozitivní trend ziskovosti. Zdůraznil také dobré předpoklady společnosti pro další zlepšení v roce 2024, což odráží houževnatého ducha skupiny uprostřed náročného období.Evropští investoři by mezitím s napětím sledovali budoucí výkonnost H&M pod novým vedením, neboť Daniel Ervér stojí před nelehkým úkolem nasměrovat společnost k udržitelnému růstu.Je důležité poznamenat, že tržní problémy společnosti H&M odrážejí problémy, kterým čelí významní maloobchodní prodejci na celém světě. Přechod rychlé módy z kamenných obchodů na online platformy – urychlený narušením globálního dodavatelského řetězce a změnou chování spotřebitelů způsobenou pandemií – představuje pro tradiční maloobchodní modely existenční hrozbu. Zatímco některým se daří relativně lépe díky účinným strategickým adaptacím, jiné se potýkají s rostoucím tlakem na udržení se nad vodou. Pro giganty v oboru, jako je H&M, jsou tyto výzvy mnohostranné a vyžadují inovativní řešení zahrnující obchodní operace, řízení dodavatelského řetězce, postupy digitální transformace a agilitu vedení.Vzhledem k tomu, že se trendy v maloobchodním odvětví v postpandemickém světě mění a vyvíjejí, bude to, jak se H&M pod Ervérovým vedením přizpůsobí, jistě předmětem zájmu pozorovatelů odvětví, akcionářů i spotřebitelů.Tento příběh o zkouškách a transformaci společnosti H&M poukazuje na vyvíjející se dynamiku maloobchodního průmyslu a poskytuje stručný přehled o odolnosti a přizpůsobivosti podniků, které čelí rychlým změnám na trhu.