Podle údajů o letech dodal Boeing ve středu čínské letecké společnosti první letoun 737 MAX od března 2019, čímž ukončil téměř pětileté zmrazení dovozu nejziskovějšího produktu amerického výrobce letadel a oddechl si tak ve značně napjatých obchodních vztazích mezi dvěma největšími světovými ekonomikami.
Tato dodávka představuje pro Boeing (NYSE:BA) důvěru v obtížném období, které pro výrobce letadel nastalo 5. ledna po výbuchu kabiny ve vzduchu během plného letu. Při tomto incidentu nikdo nezahynul, ale regulační orgány a odborníci z průmyslu v důsledku toho nově zkoumají výrobní procesy a kontrolu kvality výrobce letadel.
Tato dodávka je pro Boeing v poslední době vzácnou pozitivní zprávou, která symbolizuje znovuotevření dveří do Číny, jednoho z nejrychleji rostoucích leteckých trhů, který bude podle odhadů společnosti do roku 2042 představovat 20 % světové poptávky po letadlech.
Právě Čína byla zpočátku nejagresivnější v reakci na dvojici smrtelných havárií letadel MAX v letech 2018 a 2019, při nichž zahynulo téměř 350 lidí. Regulační orgány v této zemi uzemnily letouny dříve než ostatní národní regulační orgány, a zatímco u stávajících MAXů, které již létaly na území Číny, byly bezpečnostní zákazy zrušeny, nové dodávky zůstaly pozastaveny.
Podle údajů o letech dodal Boeing ve středu čínské letecké společnosti první letoun 737 MAX od března 2019, čímž ukončil téměř pětileté zmrazení dovozu nejziskovějšího produktu amerického výrobce letadel a oddechl si tak ve značně napjatých obchodních vztazích mezi dvěma největšími světovými ekonomikami.
Tato dodávka představuje pro Boeing důvěru v obtížném období, které pro výrobce letadel nastalo 5. ledna po výbuchu kabiny ve vzduchu během plného letu. Při tomto incidentu nikdo nezahynul, ale regulační orgány a odborníci z průmyslu v důsledku toho nově zkoumají výrobní procesy a kontrolu kvality výrobce letadel.
Tato dodávka je pro Boeing v poslední době vzácnou pozitivní zprávou, která symbolizuje znovuotevření dveří do Číny, jednoho z nejrychleji rostoucích leteckých trhů, který bude podle odhadů společnosti do roku 2042 představovat 20 % světové poptávky po letadlech.
Právě Čína byla zpočátku nejagresivnější v reakci na dvojici smrtelných havárií letadel MAX v letech 2018 a 2019, při nichž zahynulo téměř 350 lidí. Regulační orgány v této zemi uzemnily letouny dříve než ostatní národní regulační orgány, a zatímco u stávajících MAXů, které již létaly na území Číny, byly bezpečnostní zákazy zrušeny, nové dodávky zůstaly pozastaveny.