Stellantis, pod vedením generálního ředitele Carlose Tavarese, slibuje ziskové elektrifikované vozy, což společnost odliší od konkurence.
Tavares zdůrazňuje, že firma vydělává na svých elektrických modelech a plánuje investovat 50 miliard eur do elektromobilů do roku 2030.
Stellantis má v plánu uvést osm nových elektrických modelů na platformě STLA Large, která podporuje různé technologie pohonu a nabízí dojezd kolem 500 km.
Vozidla na platformě Large budou nejprve uváděna na severoamerický trh pod značkami Dodge a Jeep, a později také pod značkami Alfa Romeo, Chrysler a Maserati.
Společnost Stellantis N.V. (STLA), vedená generálním ředitelem Carlosem Tavaresem, v pátek představila svou novou udržitelnou strategii, která má zajistit ziskovost elektrifikovaných vozidel. Tato strategie výrazně odlišuje Stellantis od konkurence, která často prodává své elektrické vozy se ztrátou. Tavaresev postoj je jasný a současně poskytl další podrobnosti o vozidlech nové generace, které společnost plánuje uvést na trh. Tato strategie má ambiciózní cíle, které zahrnují snížení emisí CO2, vývoj inovativních technologií a posílení pozice Stellantis na trhu elektrických vozidel. Tímto způsobem se společnost snaží stát lídrem v oblasti udržitelné mobility a zároveň zajistit růst svého podnikání v nové éře elektromobility.
Carlos Tavares ujistil, že díky působení v Evropě i ve Spojených státech vydělávají na svých elektrických modelech. “Vyděláváme peníze a je v naší disciplíně zajistit, abychom s čímkoli, co prodáváme, vydělávali, protože pokud ne, pak společnost nebude udržitelná,” řekl během páteční diskuse u kulatého stolu.
Zdroj: Getty Images
Tím se prudce liší od jiných automobilových gigantů, včetně svého předchůdce, společnosti Fiat Chrysler, která prodávala elektromobily se ztrátou, aby podpořila prodej a splnila normy palivové účinnosti, a zároveň živila naději na budoucí ziskovost. Stellantis se naproti tomu již může pochlubit lukrativním nastavením své současné elektrické řady a věří, že tento úspěch bude pokračovat i při výrobě vozidel nové generace.
V současné době má Stellantis na celosvětovém trhu 25 modelů elektromobilů a do konce letošního roku plánuje přidat dalších 23 modelů. Společnost se již dříve dostala na titulní stránky novin oznámením plně elektrické verze SUV Jeep Wrangler a mohutného vozu Dodge. Velmi očekávaná plně elektrická verze pick-upu Ram 1500 by se měla na trzích objevit začátkem příštího roku.
Carlos Tavares zdůraznil, že Stellantis se věnuje svým ambiciózním plánům investovat do roku 2030 do elektromobilů a souvisejících technologií 50 miliard eur (54,4 miliardy USD). Jeho tvrzení přišlo ve světle pomalejšího než očekávaného tempa zavádění v mnoha zemích a vyjadřuje neochvějný závazek společnosti Stellantis. “V případě plánu společnosti Stellantis pro elektromobily neexistuje žádné zpomalení,” prohlásil Tavares během virtuálního kulatého stolu pro média.
Nicméně dodal upozornění, že strategie se mohou měnit na základě výkyvů spotřebitelské poptávky a možných politických změn vyplývajících z voleb plánovaných na letošní rok v Evropě a Spojených státech.
Zdroj: Getty Images
Společnost Stellantis nabídla více informací o svých budoucích vozidlech a prozradila, že některá z nich budou postavena na platformě společnosti “STLA Large”. Jedná se o jednu ze čtyř architektur neboli “mozků” vozidel, kterou Stellantis využije pro podporu svých modelů příští generace.
Firma plánuje do roku 2026 uvést na trh osm nových modelů zahrnujících několik plně elektrických vozidel na platformě STLA Large, která poskytne základ pro budoucí vozidla. Společnost sice neuvedla přesné údaje o počtu elektromobilů, které budou uvedeny na trh, bylo však potvrzeno, že platforma může podporovat i další technologie pohonu, jako jsou plug-in hybridní elektromobily (PHEV), non-plug-in hybridy a tradiční spalovací motory.
Elektrifikované modely na platformě Large lze navíc provozovat s využitím 400voltové a 800voltové architektury bateriových elektromobilů, což usnadňuje různé rychlosti nabíjení a zajišťuje dojezd sedanů přibližně 500 km.
Carlos Tavares uvedl, že vozidla postavená na platformě Large budou zpočátku uváděna na severoamerický trh, především pod záštitou značek Dodge a Jeep. Následně budou tento rámec využívat také značky Alfa Romeo, Chrysler a Maserati.
Vzhledem k tomu, že celosvětový tlak na elektromobily sílí, vyniká strategie společnosti Stellantis zaměřená na udržení ziskovosti. Tento závazek odráží závazek společnosti k fiskální udržitelnosti a zároveň urychluje revoluci v oblasti čisté energie v automobilovém průmyslu.
Stellantis N.V. (STLA)
Společnost Stellantis N.V. , vedená generálním ředitelem Carlosem Tavaresem, v pátek představila svou novou udržitelnou strategii, která má zajistit ziskovost elektrifikovaných vozidel. Tato strategie výrazně odlišuje Stellantis od konkurence, která často prodává své elektrické vozy se ztrátou. Tavaresev postoj je jasný a současně poskytl další podrobnosti o vozidlech nové generace, které společnost plánuje uvést na trh. Tato strategie má ambiciózní cíle, které zahrnují snížení emisí CO2, vývoj inovativních technologií a posílení pozice Stellantis na trhu elektrických vozidel. Tímto způsobem se společnost snaží stát lídrem v oblasti udržitelné mobility a zároveň zajistit růst svého podnikání v nové éře elektromobility.Carlos Tavares ujistil, že díky působení v Evropě i ve Spojených státech vydělávají na svých elektrických modelech. “Vyděláváme peníze a je v naší disciplíně zajistit, abychom s čímkoli, co prodáváme, vydělávali, protože pokud ne, pak společnost nebude udržitelná,” řekl během páteční diskuse u kulatého stolu.Tím se prudce liší od jiných automobilových gigantů, včetně svého předchůdce, společnosti Fiat Chrysler, která prodávala elektromobily se ztrátou, aby podpořila prodej a splnila normy palivové účinnosti, a zároveň živila naději na budoucí ziskovost. Stellantis se naproti tomu již může pochlubit lukrativním nastavením své současné elektrické řady a věří, že tento úspěch bude pokračovat i při výrobě vozidel nové generace.V současné době má Stellantis na celosvětovém trhu 25 modelů elektromobilů a do konce letošního roku plánuje přidat dalších 23 modelů. Společnost se již dříve dostala na titulní stránky novin oznámením plně elektrické verze SUV Jeep Wrangler a mohutného vozu Dodge. Velmi očekávaná plně elektrická verze pick-upu Ram 1500 by se měla na trzích objevit začátkem příštího roku.Carlos Tavares zdůraznil, že Stellantis se věnuje svým ambiciózním plánům investovat do roku 2030 do elektromobilů a souvisejících technologií 50 miliard eur . Jeho tvrzení přišlo ve světle pomalejšího než očekávaného tempa zavádění v mnoha zemích a vyjadřuje neochvějný závazek společnosti Stellantis. “V případě plánu společnosti Stellantis pro elektromobily neexistuje žádné zpomalení,” prohlásil Tavares během virtuálního kulatého stolu pro média.Nicméně dodal upozornění, že strategie se mohou měnit na základě výkyvů spotřebitelské poptávky a možných politických změn vyplývajících z voleb plánovaných na letošní rok v Evropě a Spojených státech.Společnost Stellantis nabídla více informací o svých budoucích vozidlech a prozradila, že některá z nich budou postavena na platformě společnosti “STLA Large”. Jedná se o jednu ze čtyř architektur neboli “mozků” vozidel, kterou Stellantis využije pro podporu svých modelů příští generace.Firma plánuje do roku 2026 uvést na trh osm nových modelů zahrnujících několik plně elektrických vozidel na platformě STLA Large, která poskytne základ pro budoucí vozidla. Společnost sice neuvedla přesné údaje o počtu elektromobilů, které budou uvedeny na trh, bylo však potvrzeno, že platforma může podporovat i další technologie pohonu, jako jsou plug-in hybridní elektromobily , non-plug-in hybridy a tradiční spalovací motory.Elektrifikované modely na platformě Large lze navíc provozovat s využitím 400voltové a 800voltové architektury bateriových elektromobilů, což usnadňuje různé rychlosti nabíjení a zajišťuje dojezd sedanů přibližně 500 km.Carlos Tavares uvedl, že vozidla postavená na platformě Large budou zpočátku uváděna na severoamerický trh, především pod záštitou značek Dodge a Jeep. Následně budou tento rámec využívat také značky Alfa Romeo, Chrysler a Maserati.Vzhledem k tomu, že celosvětový tlak na elektromobily sílí, vyniká strategie společnosti Stellantis zaměřená na udržení ziskovosti. Tento závazek odráží závazek společnosti k fiskální udržitelnosti a zároveň urychluje revoluci v oblasti čisté energie v automobilovém průmyslu.Stellantis N.V.