Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Čína se stává centrem výroby elektromobilů pro celý svět

Čína, kdysi stálice v podpoře elektromobilů, nedávno vydala zdánlivě paradoxní prohlášení.

Jan Golda Autor: Jan Golda
27 ledna, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Bloomberg

Zdroj: Bloomberg

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Čína plánuje „rázná opatření“ k omezení růstu elektromobilů a „neuspořádaného konkurenčního chování“ kvůli obavám z přílišné expanze.
  • Čínský trh elektromobilů vzrostl v loňském roce o téměř 40%, což může vést k tomu, že tradiční vozidla se spalovacím motorem budou zastaralá.
  • I přes růst elektromobilového trhu v Číně se zdá, že vláda zvažuje regulaci a omezení výroby.
  • Čína se může zaměřit na export elektromobilů do Evropy kvůli omezením na americkém trhu a může čelit vyšším clům v EU.

 

Ministerské orgány nyní slibují “rázná opatření” k omezení toho, co označují za “slepou” expanzi EV a “neuspořádané konkurenční chování”, které se v zemi zakořenilo, přestože je vyhlášena jako centrum výroby EV na celém světě.

Čínský průmysl elektromobilů byl oslavován jako maják pokroku, jeho trh rychle předstihl zbytek světa a v loňském roce v jinak nevýrazné ekonomice vzrostl domácí prodej o téměř 40 %. Vzhledem k těmto číslům se předpokládá, že tradiční vozidla se spalovacím motorem by se v Číně mohla stát zastaralými během příštího půlstoletí, naznačuje Ernan Cui, čínský spotřebitelský analytik společnosti Gavekal Dragonomics.

I když svět jako celek vyjadřuje obavy z potenciální dominance čínských společností vyrábějících elektromobily, jako je BYD, na světovém automobilovém trhu, zdá se, že čínská vláda tyto obavy odráží.

Čínská snaha o rozvoj elektromobilů a souvisejícího dodavatelského řetězce začala zhruba před dvaceti lety, na počátku roku 2000. S tím, jak si spotřebitelé začali tato vozidla dobrovolně osvojovat, státní podpora tohoto odvětví postupně klesala. Podle Paula Gonga, vedoucího výzkumu čínských automobilů ve společnosti UBS, se formální dotace začaly postupně ukončovat v roce 2022, čímž se vytvořilo organičtější tržní prostředí.

Trh od té doby definoval své vítěze a poražené. Bill Russo, generální ředitel poradenské společnosti Automobility se sídlem v Šanghaji, říká: “Existuje pravděpodobně více než 100 společností, které se pokoušely vyrábět elektromobily, ale 10 největších má 80 % trhu”. Místní výrobce BYD v loňském roce spotřeboval neuvěřitelných 35 % tržního podílu, zatímco světoznámá Tesla se s 8% podílem držela v těsném závěsu. Zajímavé je, že ani tito lídři v oboru nebyli imunní vůči neřízené cenové válce.

Zdroj: Getty Images

Problémy, kterým čínské úřady čelí při regulaci odvětví elektromobilů, přesahují pouhé omezení výroby. Granulární složitosti spočívají v kolapsu potenciálních výrobců a v zajištění toho, aby se nezadrhla celková ekonomika, zejména v době, kdy je výroba životně důležitá pro udržení tempa růstu, protože nemovitosti, dřívější motor růstu, slábnou.

Advertisement

Niels Graham, zástupce ředitele pro geoekonomiku v Atlantic Council, uvádí, že úvěry pro průmysl elektromobilů vzrostly v loňském roce o 700 miliard dolarů, s čímž ostře kontrastují finanční toky související s nemovitostmi, které se dostaly do záporných hodnot. V důsledku toho existuje šance, že místní úředníci s nezávislým financováním by mohli udržovat skomírající projekty EV při životě, aby zachovali místní investice, což ztěžuje konsolidaci a regulaci.

Chcete využít této příležitosti?

To představuje pro Peking hlavolam – udržet rovnováhu mezi tím, aby se odvětví EV dařilo, aniž by došlo k masovému bankrotu nebo aby se z projektů staly zombie investice. Cui ze společnosti Gavekal vidí řešení v omezení vydávání nových stavebních povolení pro elektromobily, nikoliv ve vytlačení společností z podnikání, i když by se to dařilo pomalu.

Další strategie by však mohla spočívat ve starém přísloví: “když vyrobíš příliš mnoho dobré věci, začni ji prodávat do zahraničí”. Vzhledem k tomu, že některé aspekty amerického trhu jsou omezující kvůli místním dotacím a přísným clům, zaměřuje se Čína na Evropu.

Zdroj: Bloomberg

Evropská unie však loni v říjnu zahájila “antisubvenční” vyšetřování čínských elektrických vozidel, které by potenciálně mohlo letos vyvrcholit zvýšením cel, a to podle odhadů větším, než je 10% odvod bloku na všechna dovážená auta.

Zatímco někteří považují prohlášení Pekingu o snížení výroby za krok k domácí diferenciaci, jiní, jako například Graham, jej považují za strategický “krycí manévr” zaměřený především na evropské orgány, aby se čínské elektromobily zdály být menší hrozbou.

Navzdory mnoha složitostem je poptávka po cenově dostupných elektromobilech, které je Čína schopna dodávat, nepopiratelná. Zkušenosti a kapacity této země v tomto odvětví by jí mohly na světových trzích dobře posloužit, pokud budou zavedeny navigační strategie pro řešení výzev. Výsledek této průmyslové hádky není v prvořadém zájmu pouze Číny, ale i zbytku světa. Další kroky čínských úřadů by mohly mít důsledky přesahující hranice země a ovlivnit celou situaci v odvětví elektromobilů.

Ministerské orgány nyní slibují “rázná opatření” k omezení toho, co označují za “slepou” expanzi EV a “neuspořádané konkurenční chování”, které se v zemi zakořenilo, přestože je vyhlášena jako centrum výroby EV na celém světě.Čínský průmysl elektromobilů byl oslavován jako maják pokroku, jeho trh rychle předstihl zbytek světa a v loňském roce v jinak nevýrazné ekonomice vzrostl domácí prodej o téměř 40 %. Vzhledem k těmto číslům se předpokládá, že tradiční vozidla se spalovacím motorem by se v Číně mohla stát zastaralými během příštího půlstoletí, naznačuje Ernan Cui, čínský spotřebitelský analytik společnosti Gavekal Dragonomics.I když svět jako celek vyjadřuje obavy z potenciální dominance čínských společností vyrábějících elektromobily, jako je BYD, na světovém automobilovém trhu, zdá se, že čínská vláda tyto obavy odráží.Čínská snaha o rozvoj elektromobilů a souvisejícího dodavatelského řetězce začala zhruba před dvaceti lety, na počátku roku 2000. S tím, jak si spotřebitelé začali tato vozidla dobrovolně osvojovat, státní podpora tohoto odvětví postupně klesala. Podle Paula Gonga, vedoucího výzkumu čínských automobilů ve společnosti UBS, se formální dotace začaly postupně ukončovat v roce 2022, čímž se vytvořilo organičtější tržní prostředí.Trh od té doby definoval své vítěze a poražené. Bill Russo, generální ředitel poradenské společnosti Automobility se sídlem v Šanghaji, říká: “Existuje pravděpodobně více než 100 společností, které se pokoušely vyrábět elektromobily, ale 10 největších má 80 % trhu”. Místní výrobce BYD v loňském roce spotřeboval neuvěřitelných 35 % tržního podílu, zatímco světoznámá Tesla se s 8% podílem držela v těsném závěsu. Zajímavé je, že ani tito lídři v oboru nebyli imunní vůči neřízené cenové válce.Problémy, kterým čínské úřady čelí při regulaci odvětví elektromobilů, přesahují pouhé omezení výroby. Granulární složitosti spočívají v kolapsu potenciálních výrobců a v zajištění toho, aby se nezadrhla celková ekonomika, zejména v době, kdy je výroba životně důležitá pro udržení tempa růstu, protože nemovitosti, dřívější motor růstu, slábnou.Niels Graham, zástupce ředitele pro geoekonomiku v Atlantic Council, uvádí, že úvěry pro průmysl elektromobilů vzrostly v loňském roce o 700 miliard dolarů, s čímž ostře kontrastují finanční toky související s nemovitostmi, které se dostaly do záporných hodnot. V důsledku toho existuje šance, že místní úředníci s nezávislým financováním by mohli udržovat skomírající projekty EV při životě, aby zachovali místní investice, což ztěžuje konsolidaci a regulaci.Chcete využít této příležitosti?To představuje pro Peking hlavolam – udržet rovnováhu mezi tím, aby se odvětví EV dařilo, aniž by došlo k masovému bankrotu nebo aby se z projektů staly zombie investice. Cui ze společnosti Gavekal vidí řešení v omezení vydávání nových stavebních povolení pro elektromobily, nikoliv ve vytlačení společností z podnikání, i když by se to dařilo pomalu.Další strategie by však mohla spočívat ve starém přísloví: “když vyrobíš příliš mnoho dobré věci, začni ji prodávat do zahraničí”. Vzhledem k tomu, že některé aspekty amerického trhu jsou omezující kvůli místním dotacím a přísným clům, zaměřuje se Čína na Evropu.Evropská unie však loni v říjnu zahájila “antisubvenční” vyšetřování čínských elektrických vozidel, které by potenciálně mohlo letos vyvrcholit zvýšením cel, a to podle odhadů větším, než je 10% odvod bloku na všechna dovážená auta.Zatímco někteří považují prohlášení Pekingu o snížení výroby za krok k domácí diferenciaci, jiní, jako například Graham, jej považují za strategický “krycí manévr” zaměřený především na evropské orgány, aby se čínské elektromobily zdály být menší hrozbou.Navzdory mnoha složitostem je poptávka po cenově dostupných elektromobilech, které je Čína schopna dodávat, nepopiratelná. Zkušenosti a kapacity této země v tomto odvětví by jí mohly na světových trzích dobře posloužit, pokud budou zavedeny navigační strategie pro řešení výzev. Výsledek této průmyslové hádky není v prvořadém zájmu pouze Číny, ale i zbytku světa. Další kroky čínských úřadů by mohly mít důsledky přesahující hranice země a ovlivnit celou situaci v odvětví elektromobilů.
Tagy: burzyčínaelektromobilyvýroba

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Čínské akcie elektromobilů rostou díky ujištěním o platební disciplíně
      2. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu s elektromobily uprostřed boomu EV
      3. Ford investuje 2 miliardy dolarů v rámci snahy o levnější elektromobily
      4. Zbrusu nová Škoda Epiq na elektřinu dostane baterie typu LFP
      5. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      6. Elektromobily mění výrobu automobilů a otevírají novou éru montážních linek
      7. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      Advertisement

      Breaking.

      18:17

      České a polské firmy expandují: Využívají německé ekonomické slabiny

      18:13

      Umělá inteligence pohání růst Booking na cestovním trhu

      18:10

      DoorDash čelí skandálu, akcie přesto míří vzhůru!

      18:05

      AI Revoluce: WPP umožňuje značkám tvořit vlastní kampaně

      17:59

      Budoucnost investic: Průmysl a energie na vzestupu

      17:55

      Intralot posiluje kreditní hodnocení díky strategické akvizici Bally

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Robinhood Markets dnes hlásí návrat v éře boomu krypta a opcí

      23 října, 2025

      Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie U.S. Bancorp mohou znovu růst díky silnému řízení rizik

      23 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Citigroup věří, že akcie BioAge Labs mohou téměř zdvojnásobit svou hodnotu

      23 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      HSBC zvyšuje cílovou cenu Nvidie na 320 dolarů, věří v další růst

      19 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      Airbus, Thales a Leonardo spojují síly aby Evropa mohla čelit Starlinku

      23 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.