Hospodářské řízení indického premiéra Naréndry Módího se setkalo se smíšenými reakcemi a kritici poukazují na nedostatečnou tvorbu pracovních míst pro mladé lidi v zemi. V nadcházejícím rozpočtu před květnovými parlamentními volbami se Módího vláda hodlá zaměřit na výdaje na infrastrukturu, aby podpořila dlouhodobé ekonomické vyhlídky. Přestože je Indie nejrychleji rostoucí velkou světovou ekonomikou, zažívá zpomalení zemědělské produkce, která se podílí 15 % na HDP a zaměstnává více než 40 % pracovní síly. Indická vláda odhaduje, že ekonomika v příštím fiskálním roce poroste přibližně o 7 % a do roku 2030 existuje potenciál pro ještě vyšší růst. V poslední době také roste inflace, což vede k růstu cen a zvýšení životních nákladů pro chudé. V rámci boje proti dopadům pandemie COVID-19 se zvýšil fiskální deficit, který v letech 2020-21 dosáhne 9,3 % HDP. Kromě toho se na vládu snesla kritika za to, že nevytváří dostatek pracovních příležitostí, neboť míra nezaměstnanosti vzrostla na 5,4 %, přičemž postižena je zejména městská mládež. Indický veřejný dluh zůstává vysoký a privatizační cíle nebyly důsledně plněny. Navzdory snahám vlády dotovat bydlení a zlepšit příjmy zemědělců dochází v těchto oblastech ke zpoždění a nesplněným slibům.
Hospodářské řízení indického premiéra Naréndry Módího se setkalo se smíšenými reakcemi a kritici poukazují na nedostatečnou tvorbu pracovních míst pro mladé lidi v zemi. V nadcházejícím rozpočtu před květnovými parlamentními volbami se Módího vláda hodlá zaměřit na výdaje na infrastrukturu, aby podpořila dlouhodobé ekonomické vyhlídky. Přestože je Indie nejrychleji rostoucí velkou světovou ekonomikou, zažívá zpomalení zemědělské produkce, která se podílí 15 % na HDP a zaměstnává více než 40 % pracovní síly. Indická vláda odhaduje, že ekonomika v příštím fiskálním roce poroste přibližně o 7 % a do roku 2030 existuje potenciál pro ještě vyšší růst. V poslední době také roste inflace, což vede k růstu cen a zvýšení životních nákladů pro chudé. V rámci boje proti dopadům pandemie COVID-19 se zvýšil fiskální deficit, který v letech 2020-21 dosáhne 9,3 % HDP. Kromě toho se na vládu snesla kritika za to, že nevytváří dostatek pracovních příležitostí, neboť míra nezaměstnanosti vzrostla na 5,4 %, přičemž postižena je zejména městská mládež. Indický veřejný dluh zůstává vysoký a privatizační cíle nebyly důsledně plněny. Navzdory snahám vlády dotovat bydlení a zlepšit příjmy zemědělců dochází v těchto oblastech ke zpoždění a nesplněným slibům.
