Akcie čínského výrobce elektromobilů Nio (NIO) se v posledních letech vyvíjely špatným směrem
Společnost však zaznamenala solidní růst prodejů a dodávek a před sebou má slibné katalyzátory
Jedná se o vysoce rizikovou akcii, která by však mohla přinést velký růst, jakmile se dodávky skutečně rozjedou
Tato špičková čínská růstová EV akcie by mohla být nejvýkonnější ve svém oboru, pokud se naplní správné katalyzátory.
Po impozantním období růstu akcií souvisejících s elektrifikací v dopravním sektoru představuje pauza vyvolaná prudkým růstem inflace a zvyšujícími se náklady na půjčky potenciálně vhodný okamžik pro zvážení nákupu akcií elektrických vozidel. Přestože elektromobily mají i nadále perspektivní budoucnost, sektor se potýkal s neúspěchy v důsledku náročných ekonomických podmínek. V případě čínských výrobců elektromobilů, jako je například společnost Nio (NASDAQ:NIO), se tyto nepříznivé faktory ještě zhoršily v důsledku geopolitického napětí a dalších obav souvisejících také s Čínou. To bude mít důležité důsledky pro držitele akcií NIO.
Přesto je tento přední čínský výrobce připraven na růst. Na čínském trhu je často považován za alternativu společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) a jeho čistě elektrické vozy vynikají svým stylem a výkonem. Kromě toho stojí za pozornost představení platformy NT 2.0 s vylepšeným systémem ADAS. Tato platforma by měla zvýšit poptávku po vozech SUV Nio, které již nyní těží z vyšších relativních hrubých marží. Strategický krok společnosti Nio, která jako jeden z prvních hráčů na trhu s elektromobily nabízí obchodní model Battery-as-a-Service (BaaS)(od srpna 2020), dále zajišťuje udržitelné příjmy a loajalitu zákazníků.
Ačkoli společnost Nio čeká několik let konzistentních zisků, uzavřela září s 6,2 miliardy dolarů v hotovosti a koncem roku 2023 získala kapitálovou investici ve výši 2,2 miliardy dolarů od společnosti CYVN Investments. To poskytlo dostatek zdrojů pro rozšíření výroby a pokračující inovace.
Co čeká společnost Nio
Luxusní sedan ET9 společnosti Nio bude uveden na trh v prvním čtvrtletí roku 2025 za cenu přibližně 112 000 USD. I přes počáteční skromné prodeje má tento vůz posílit značku Nio v celosvětovém měřítku, zvýšit marže a předvést svůj 5nanometrový čip pro autonomní řízení, který zajistí konkurenční výhodu.
Pokrok v technologii autonomního řízení společnosti Nio by mohl otevřít dveře na trhy s robotickými taxíky a autonomní dopravou. Navzdory v listopadu oznámenému plánu na snížení počtu zaměstnanců o 10 % (zaměřenému na vedlejší obchodní segmenty) by tento krok mohl zvýšit ziskovost a posílit vyhlídky na zotavení akcií.
Dodávky začínají v březnu 2024
Společnost Nio představila 17. ledna aktualizace své nabídky vozidel. Ve stejný den společnost Nio oznámila modernizaci svých stávajících modelů, přičemž dodávky budou zahájeny počátkem března 2024. V roce 2023 dosáhla společnost Nio více než 160 000 dodaných kusů osmi modelů, čímž si zajistila první místo v segmentu prémiových čistě elektrických vozů s cenou nad 300 000 juanů (41 800 USD).
Připravovaná verze systému Nio Banyan, která bude uvedena na trh koncem tohoto měsíce, projde více než 40 funkčními vylepšeními. V letošním roce 2024 navíc společnost Nio modernizovala hardware svých vozidel a v březnu dodala nové modely s krátkodobými výhodami při nákupu. Předseda Li Bin nastínil priority: investice do klíčových technologií, zlepšení prodeje a služeb a uvedení nových produktů pod třemi značkami, včetně SUV a malého vozu v roce 2025.
Vynikající růst tržeb
Ve třetím čtvrtletí dosáhla společnost Nio tržeb ve výši přibližně 2,61 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 46,6 %. Počet dodaných vozů dosáhl 55 432, což představuje meziroční nárůst o 75 %. Navzdory meziročnímu nárůstu čisté ztráty o přibližně 11 % na 624,6 milionu USD si Nio udrželo růst dodávek i ve 4. čtvrtletí.
V prosinci bylo dodáno 18 012 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,9 %, celkem 50 045 vozů za čtvrtletí a 160 038 vozů za rok, což odráží růst o 25 %, resp. 30,7 %.
Pokud máte rádi vysoké riziko růstu, akcie NIO by mohly být zajímavou sázkou
Cena akcií společnosti Nio byla volatilní a investoři se na cestě dolů přesvědčili, co to znamená. Pokud se však vrátí zájem o čínské akcie, a zejména o čínské výrobce elektromobilů, měly by akcie NIO získat nadstandardní zájem jako způsob, jak hrát v této oblasti.
Myslím, že zajímavé ocenění společnosti, které činí pouze 1,31násobek tržeb, činí z této akcie jednu z těch, které stojí za zvážení vlastnit už jen na základě fundamentů. Ale pro ty, kteří uvažují v dlouhodobém horizontu (řekněme pět nebo deset let), si myslím, že profil rizika a výnosu této akcie je nakloněn směrem nahoru. Jediné, co je k držení této akcie potřeba, je mít žaludek na volatilitu.
Tato špičková čínská růstová EV akcie by mohla být nejvýkonnější ve svém oboru, pokud se naplní správné katalyzátory. Po impozantním období růstu akcií souvisejících s elektrifikací v dopravním sektoru představuje pauza vyvolaná prudkým růstem inflace a zvyšujícími se náklady na půjčky potenciálně vhodný okamžik pro zvážení nákupu akcií elektrických vozidel. Přestože elektromobily mají i nadále perspektivní budoucnost, sektor se potýkal s neúspěchy v důsledku náročných ekonomických podmínek. V případě čínských výrobců elektromobilů, jako je například společnost Nio , se tyto nepříznivé faktory ještě zhoršily v důsledku geopolitického napětí a dalších obav souvisejících také s Čínou. To bude mít důležité důsledky pro držitele akcií NIO. Přesto je tento přední čínský výrobce připraven na růst. Na čínském trhu je často považován za alternativu společnosti Tesla a jeho čistě elektrické vozy vynikají svým stylem a výkonem. Kromě toho stojí za pozornost představení platformy NT 2.0 s vylepšeným systémem ADAS. Tato platforma by měla zvýšit poptávku po vozech SUV Nio, které již nyní těží z vyšších relativních hrubých marží. Strategický krok společnosti Nio, která jako jeden z prvních hráčů na trhu s elektromobily nabízí obchodní model Battery-as-a-Service , dále zajišťuje udržitelné příjmy a loajalitu zákazníků. Ačkoli společnost Nio čeká několik let konzistentních zisků, uzavřela září s 6,2 miliardy dolarů v hotovosti a koncem roku 2023 získala kapitálovou investici ve výši 2,2 miliardy dolarů od společnosti CYVN Investments. To poskytlo dostatek zdrojů pro rozšíření výroby a pokračující inovace. Luxusní sedan ET9 společnosti Nio bude uveden na trh v prvním čtvrtletí roku 2025 za cenu přibližně 112 000 USD. I přes počáteční skromné prodeje má tento vůz posílit značku Nio v celosvětovém měřítku, zvýšit marže a předvést svůj 5nanometrový čip pro autonomní řízení, který zajistí konkurenční výhodu. Pokrok v technologii autonomního řízení společnosti Nio by mohl otevřít dveře na trhy s robotickými taxíky a autonomní dopravou. Navzdory v listopadu oznámenému plánu na snížení počtu zaměstnanců o 10 % by tento krok mohl zvýšit ziskovost a posílit vyhlídky na zotavení akcií. Společnost Nio představila 17. ledna aktualizace své nabídky vozidel. Ve stejný den společnost Nio oznámila modernizaci svých stávajících modelů, přičemž dodávky budou zahájeny počátkem března 2024. V roce 2023 dosáhla společnost Nio více než 160 000 dodaných kusů osmi modelů, čímž si zajistila první místo v segmentu prémiových čistě elektrických vozů s cenou nad 300 000 juanů . Připravovaná verze systému Nio Banyan, která bude uvedena na trh koncem tohoto měsíce, projde více než 40 funkčními vylepšeními. V letošním roce 2024 navíc společnost Nio modernizovala hardware svých vozidel a v březnu dodala nové modely s krátkodobými výhodami při nákupu. Předseda Li Bin nastínil priority: investice do klíčových technologií, zlepšení prodeje a služeb a uvedení nových produktů pod třemi značkami, včetně SUV a malého vozu v roce 2025. Ve třetím čtvrtletí dosáhla společnost Nio tržeb ve výši přibližně 2,61 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 46,6 %. Počet dodaných vozů dosáhl 55 432, což představuje meziroční nárůst o 75 %. Navzdory meziročnímu nárůstu čisté ztráty o přibližně 11 % na 624,6 milionu USD si Nio udrželo růst dodávek i ve 4. čtvrtletí. V prosinci bylo dodáno 18 012 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,9 %, celkem 50 045 vozů za čtvrtletí a 160 038 vozů za rok, což odráží růst o 25 %, resp. 30,7 %. Cena akcií společnosti Nio byla volatilní a investoři se na cestě dolů přesvědčili, co to znamená. Pokud se však vrátí zájem o čínské akcie, a zejména o čínské výrobce elektromobilů, měly by akcie NIO získat nadstandardní zájem jako způsob, jak hrát v této oblasti. Myslím, že zajímavé ocenění společnosti, které činí pouze 1,31násobek tržeb, činí z této akcie jednu z těch, které stojí za zvážení vlastnit už jen na základě fundamentů. Ale pro ty, kteří uvažují v dlouhodobém horizontu , si myslím, že profil rizika a výnosu této akcie je nakloněn směrem nahoru. Jediné, co je k držení této akcie potřeba, je mít žaludek na volatilitu.