Pojďme se podívat na výhled pro společnosti z tohoto sektoru
Investoři opět ztrácejí důvěru v akcie BA.
Po děsivém výbuchu zástrčky dveří a kusu trupu letadla 737-9 MAX, který se stal v pátek večer a kvůli němuž muselo letadlo nouzově přistát v Portlandu ve státě Oregon, nebyl naštěstí nikdo z cestujících ani posádky letu 1282 společnosti Alaska Airlines vážně zraněn. Ani investory společnosti Alaska Air Group (NYSE:ALK) tento incident příliš neznepokojil. Akcie společnosti Alaska Air se v poledním obchodování nezměnily. Pro společnost Boeing (NYSE:BA) a jednoho z jejích klíčových dodavatelů to však byl jiný příběh.
Společnost Boeing, která vyrábí letadla 737-9 MAX, se propadla o téměř 7 %. A Spirit AeroSystems Holdings (NYSE:SPR), výrobce trupu, který byl v letadle společnosti Alaska Airlines, se propadl o více než 6 %. Je pochopitelné, že obchodníci byli nervózní, zejména poté, co Federální úřad pro letectví (FAA) rychle oznámil uzemnění více než 170 letadel Boeing 737-9 MAX do doby, než budou provedeny bezpečnostní kontroly.
Společnost Spirit AeroSystems ve svém prohlášení uvedla, že bude spolupracovat se společností Boeing na vyšetřování pátečního incidentu a že „dodržuje protokoly stanovené regulačními orgány“. Společnost Boeing zase uvedla, že „souhlasíme s rozhodnutím FAA požadovat okamžité kontroly letounů 737-9 se stejnou konfigurací, jakou měl postižený letoun, a plně je podporujeme“. Kromě toho technický tým společnosti Boeing podporuje vyšetřování této záležitosti Národním výborem pro bezpečnost dopravy (NTSB). A společnost Alaska Air uvedla, že je připravena provést požadované kontroly letounů 737-9 MAX ve své flotile, zatímco letouny zůstanou uzemněny.
Investoři by měli ignorovat akcie SPR, BA
Co tedy páteční incident znamená pro investory? Přestože několik analytiků v pondělí ráno rychle přišlo se zprávami na obranu společnosti Boeing, je pro obchodníky strašák kolem společnosti Alaska Air pravděpodobně dalším důvodem, proč v dohledné době ignorovat akcie Boeing a Spirit AeroSystems.
Zatímco akcie leteckých společností se začaly zotavovat díky silné poptávce po cestování, protože spotřebitelé a podnikatelé se vracejí na oblohu, Boeing nadále trpí zásahem do své pověsti a obavami o bezpečnost po dvou smrtelných haváriích (jedné na konci roku 2018 a druhé na začátku roku 2019) letadel 737 MAX, při nichž zahynulo 346 lidí.
Letouny 737 MAX byly po těchto tragédiích dočasně uzemněny a Boeing za posledních pět let přišel o více než 20 miliard dolarů, protože společnost byla nucena odkládat dodávky letadel a zároveň vynakládat velké prostředky na nezbytné opravy. (Nepomohly ani rostoucí náklady na stavbu nových letadel Air Force One pro vládu). Zpomalení výroby Boeingu bylo velkým problémem i pro společnost Spirit AeroSystems, která rovněž vykázala několikaleté ztráty jak kvůli pandemii, tak kvůli problémům Boeingu s dodávkami. Společnost Spirit dokonce koncem října zveřejnila, že Boeing vynakládá 100 milionů dolarů na stabilizaci dodavatelského řetězce společnosti Spirit a na podporu zvýšení výroby.
Podtrženo, sečteno
Tento vývoj se však nyní zdá být vzdálenou vzpomínkou. Vzhledem k tomu, že se opět objevily obavy o bezpečnost Boeingu a Spiritu, budou mít obě společnosti pravděpodobně i nadále finanční problémy. Ačkoli se v současnosti očekává, že se Boeing i Spirit AeroSystems vrátí k ziskovosti v roce 2024, vzhledem k novým uzemněním vynuceným FAA to již není jisté. Analytici již v uplynulých měsících snižovali prognózy zisku obou společností pro letošní rok kvůli makroekonomickým obavám. Tento trend bude vzhledem k incidentu s Alaska Air pravděpodobně pokračovat.
Akcie společností Boeing i Spirit AeroSystems se v posledních pěti letech propadaly a chyběly na trhu, který se po pandemii zvedl na téměř rekordní hodnoty. Od ledna 2019 se Boeing propadl o 35 %, zatímco Spirit AeroSystems ztratil téměř dvě třetiny své tržní hodnoty. Naproti tomu index Dow Jones za stejnou dobu vzrostl o více než 50 % a index S&P 500 o 80 %. A vzhledem k tomu, že letouny 737-MAX 9 zůstanou v dohledné době na letištní ploše, je těžké si představit scénář, podle kterého by společnosti Boeing a Spirit AeroSystems mohly v dohledné době nabrat výšku.
Investoři opět ztrácejí důvěru v akcie BA. Po děsivém výbuchu zástrčky dveří a kusu trupu letadla 737-9 MAX, který se stal v pátek večer a kvůli němuž muselo letadlo nouzově přistát v Portlandu ve státě Oregon, nebyl naštěstí nikdo z cestujících ani posádky letu 1282 společnosti Alaska Airlines vážně zraněn. Ani investory společnosti Alaska Air Group tento incident příliš neznepokojil. Akcie společnosti Alaska Air se v poledním obchodování nezměnily. Pro společnost Boeing a jednoho z jejích klíčových dodavatelů to však byl jiný příběh. Společnost Boeing, která vyrábí letadla 737-9 MAX, se propadla o téměř 7 %. A Spirit AeroSystems Holdings , výrobce trupu, který byl v letadle společnosti Alaska Airlines, se propadl o více než 6 %. Je pochopitelné, že obchodníci byli nervózní, zejména poté, co Federální úřad pro letectví rychle oznámil uzemnění více než 170 letadel Boeing 737-9 MAX do doby, než budou provedeny bezpečnostní kontroly. Společnost Spirit AeroSystems ve svém prohlášení uvedla, že bude spolupracovat se společností Boeing na vyšetřování pátečního incidentu a že „dodržuje protokoly stanovené regulačními orgány“. Společnost Boeing zase uvedla, že „souhlasíme s rozhodnutím FAA požadovat okamžité kontroly letounů 737-9 se stejnou konfigurací, jakou měl postižený letoun, a plně je podporujeme“. Kromě toho technický tým společnosti Boeing podporuje vyšetřování této záležitosti Národním výborem pro bezpečnost dopravy . A společnost Alaska Air uvedla, že je připravena provést požadované kontroly letounů 737-9 MAX ve své flotile, zatímco letouny zůstanou uzemněny. Co tedy páteční incident znamená pro investory? Přestože několik analytiků v pondělí ráno rychle přišlo se zprávami na obranu společnosti Boeing, je pro obchodníky strašák kolem společnosti Alaska Air pravděpodobně dalším důvodem, proč v dohledné době ignorovat akcie Boeing a Spirit AeroSystems. Zatímco akcie leteckých společností se začaly zotavovat díky silné poptávce po cestování, protože spotřebitelé a podnikatelé se vracejí na oblohu, Boeing nadále trpí zásahem do své pověsti a obavami o bezpečnost po dvou smrtelných haváriích letadel 737 MAX, při nichž zahynulo 346 lidí. Letouny 737 MAX byly po těchto tragédiích dočasně uzemněny a Boeing za posledních pět let přišel o více než 20 miliard dolarů, protože společnost byla nucena odkládat dodávky letadel a zároveň vynakládat velké prostředky na nezbytné opravy. . Zpomalení výroby Boeingu bylo velkým problémem i pro společnost Spirit AeroSystems, která rovněž vykázala několikaleté ztráty jak kvůli pandemii, tak kvůli problémům Boeingu s dodávkami. Společnost Spirit dokonce koncem října zveřejnila, že Boeing vynakládá 100 milionů dolarů na stabilizaci dodavatelského řetězce společnosti Spirit a na podporu zvýšení výroby. Tento vývoj se však nyní zdá být vzdálenou vzpomínkou. Vzhledem k tomu, že se opět objevily obavy o bezpečnost Boeingu a Spiritu, budou mít obě společnosti pravděpodobně i nadále finanční problémy. Ačkoli se v současnosti očekává, že se Boeing i Spirit AeroSystems vrátí k ziskovosti v roce 2024, vzhledem k novým uzemněním vynuceným FAA to již není jisté. Analytici již v uplynulých měsících snižovali prognózy zisku obou společností pro letošní rok kvůli makroekonomickým obavám. Tento trend bude vzhledem k incidentu s Alaska Air pravděpodobně pokračovat. Akcie společností Boeing i Spirit AeroSystems se v posledních pěti letech propadaly a chyběly na trhu, který se po pandemii zvedl na téměř rekordní hodnoty. Od ledna 2019 se Boeing propadl o 35 %, zatímco Spirit AeroSystems ztratil téměř dvě třetiny své tržní hodnoty. Naproti tomu index Dow Jones za stejnou dobu vzrostl o více než 50 % a index S&P 500 o 80 %. A vzhledem k tomu, že letouny 737-MAX 9 zůstanou v dohledné době na letištní ploše, je těžké si představit scénář, podle kterého by společnosti Boeing a Spirit AeroSystems mohly v dohledné době nabrat výšku.