Tankerů přepravujících ruskou ropu se útoky Hútíů v Rudém moři z velké části nedotkly a podle odborníků z oboru jim hrozí menší riziko než jiným lodím. Od uvalení evropských sankcí na ruský dovoz v důsledku invaze na Ukrajinu se Rusko stalo více závislé na obchodu přes Suezský průplav a Rudé moře. Počet ruských lodí proplouvajících Rudým mořem se od prosince mírně snížil, ale stále zůstává přibližně o 20 % vyšší než průměr v roce 2023. Naproti tomu narušení plavby ropných tankerů v Rudém moři bylo v posledních dvou týdnech rozsáhlejší. Úzké vazby mezi Ruskem a Íránem, který podporuje Hútíje, možná pomohly ochránit ruské lodě před útoky. Ruská plavidla převážející ropu a pohonné hmoty mají také menší vazby na izraelské, americké a britské společnosti, takže je méně pravděpodobné, že se stanou terčem útoku. Nedávný útok na tanker převážející ruské palivo však může mít dopad na obchodní toky, protože plavidlo mělo vazby na britské a americké společnosti. Očekává se, že západní tankery se přesměrují z Rudého moře, což zvýší náklady přepravců.
Tankerů přepravujících ruskou ropu se útoky Hútíů v Rudém moři z velké části nedotkly a podle odborníků z oboru jim hrozí menší riziko než jiným lodím. Od uvalení evropských sankcí na ruský dovoz v důsledku invaze na Ukrajinu se Rusko stalo více závislé na obchodu přes Suezský průplav a Rudé moře. Počet ruských lodí proplouvajících Rudým mořem se od prosince mírně snížil, ale stále zůstává přibližně o 20 % vyšší než průměr v roce 2023. Naproti tomu narušení plavby ropných tankerů v Rudém moři bylo v posledních dvou týdnech rozsáhlejší. Úzké vazby mezi Ruskem a Íránem, který podporuje Hútíje, možná pomohly ochránit ruské lodě před útoky. Ruská plavidla převážející ropu a pohonné hmoty mají také menší vazby na izraelské, americké a britské společnosti, takže je méně pravděpodobné, že se stanou terčem útoku. Nedávný útok na tanker převážející ruské palivo však může mít dopad na obchodní toky, protože plavidlo mělo vazby na britské a americké společnosti. Očekává se, že západní tankery se přesměrují z Rudého moře, což zvýší náklady přepravců.
