Nejnovější strategie společnosti Disney vypadá pro investory jako trefa do černého
Společnost Walt Disney (DIS) minulý týden učinila několik významných oznámení, která vedle investice do společnosti Epic Game znamenají strategickou změnu pro tento zábavní gigant.
Disney investuje do Epic Games a představuje nové streamovací služby, což může podpořit růst a ziskovost.
Omezení sdílení hesel na Disney+ a Hulu může přilákat miliony nových předplatitelů a zvýšit zisky.
Přechod k ziskovějším streamovacím službám může přinést akciím Disney nový impuls.
Zavedení placeného sdílení může zvýšit důvěru investorů a vést k růstu hodnoty akcií Disney na nová maxima.
Generální ředitel Bob Iger, který dal jasně najevo, že se po roce věnovaném reformě obchodních operací společnosti opět zaměřil na růst, představil tyto plány během zprávy o výsledcích společnosti Disney za první fiskální čtvrtletí.
Významným oznámením bylo rozhodnutí společnosti Disney investovat 1,5 miliardy dolarů do společnosti Epic Games, tvůrce populární videohry Fortnite. Dále společnost Disney stanovila datum spuštění své vlajkové streamovací služby ESPN na podzim 2025 a odhalila novou spolupráci se společnostmi Fox a Warner Bros. Discovery směřující ke kombinované sportovní streamovací službě. Fanoušci Taylor Swift se také mají na co těšit, protože v březnu bude na Disney+ uveden její koncertní film.
Společnost The Walt Disney Company (DIS) také zvýšila nedávno obnovenou dividendu o 50 % a znovu potvrdila svůj cíl, aby její streamovací podnik byl do zářijového čtvrtletí ziskový. Dále uvedla, že do konce roku dosáhne svého cíle ročních úspor ve výši 7,5 miliardy USD.
Je zajímavé, že uprostřed těchto významných odhalení se zdá, že jeden zásadní posun ve strategii společnosti Disney byl poněkud přehlédnut. Stejně jako její streamovací konkurent Netflix (NASDAQ: NFLX) plánuje Disney omezit sdílení hesel – označované jako “placené sdílení” – na službách Disney+ a Hulu.
Zdroj: Reuters
Společnost na svém hovoru k výsledkům hospodaření odhalila svůj záměr umožnit stávajícím majitelům účtů Disney+ přidávat další uživatele za poplatek, a dát tak divákům na volné noze na výběr: buď si pořídit vlastní účet, nebo se nechat přidat k již existujícímu účtu, nebo ztratit přístup ke službě. Tato funkce má být zavedena do léta.
Na druhou stranu, předplatitelé Hulu již byli varováni před sdílením s osobami mimo jejich “primární trvalé bydliště”. Očekává se, že uživatelé budou tuto politiku dodržovat do 14. března, což, jak Disney doufá, přinese společnosti miliony nových předplatitelů bez jakýchkoli nákladů, a pozitivně tak ovlivní její ziskovou linii.
Vzhledem k tomu, že společnost Disney se na konci prvního čtvrtletí pyšnila 111,3 miliony “hlavních” předplatitelů služby Disney+ a 49,7 miliony předplatitelů služby Hulu (bez předplatitelů služby Disney+ Hotstar), přinese jakýkoli výrazný nárůst počtu předplatitelů výraznou finanční vzpruhu. Přibližně 8 milionů nových předplatitelů by mohlo znamenat další miliardu dolarů ročního zisku s ohledem na měsíční poplatky za předplatné.
Tato změna strategie odráží strategii konkurenční streamovací služby Netflix, která od druhého čtvrtletí roku 2023 přijala přísná opatření proti sdílení hesel. Za tři čtvrtletí od té doby zaznamenal bezprecedentní přírůstek 27,8 milionu předplatitelů, čímž prolomil své postpandemické zpomalení tempa růstu.
Netflix sice neobjasnil, za kolik z těchto nových přírůstků vděčí své strategii placeného sdílení, ale vzhledem k tomu, že společnost tvrdila, že před zahájením represí měla více než 100 milionů neplacených uživatelů, je zde naznačená souvislost. Za předpokladu, že by polovina nových uživatelů pocházela z této skupiny, by tento model posílil celkový počet předplatitelů Netflixu o 6 %.
Pokud bychom použili paralelu se současnou celkovou základnou 161 milionů předplatitelů společnosti Disney (bez Hotstar), mohl by takový model přinést dalších 9,7 milionu diváků. To by mohlo potenciálně přinést více než 1 miliardu USD provozního zisku i bez zohlednění dodatečných nákladů. I když se zisky společnosti Disney nemusí rovnat ziskům Netflixu, nárůst počtu předplatitelů pravděpodobně přinese významné zisky téměř bez mezních nákladů.
Akcie společnosti Disney již několik let nedosahují dostatečných výsledků a ještě před několika měsíci se obchodovaly na devítiletém minimu, přestože širší trh byl na vzestupu. K této slabé výkonnosti přispěl obrat k obchodnímu modelu zaměřenému na streamování v kombinaci s poklesem zisků z lineárních médií společnosti Disney – včetně stanic ABC a ESPN a významných příjmů z pokladen.
Posun společnosti Disney směrem k ziskovému streamingu by však mohl podnítit obrat ve vývoji společnosti. Zážitková divize organizace, která zahrnuje její zábavní parky, nedávno vykázala rekordní tržby, zisky a provozní marži. Vzhledem k tomu, že streamovací služby se nyní jeví jako ziskový podnik, důvěra investorů pravděpodobně vzroste, což by mohlo akcie společnosti Disney vynést na historická maxima.
Závěrem lze říci, že zavedení placeného sdílení může vést ke znatelnému zvýšení zisků společnosti Disney ze streamingu. Jakmile se společnosti podaří tento růst investorům prokázat, její akcie mohou být na cestě k novým rekordům a oživit tak štěstí společnosti Disney na trhu.
Generální ředitel Bob Iger, který dal jasně najevo, že se po roce věnovaném reformě obchodních operací společnosti opět zaměřil na růst, představil tyto plány během zprávy o výsledcích společnosti Disney za první fiskální čtvrtletí.Významným oznámením bylo rozhodnutí společnosti Disney investovat 1,5 miliardy dolarů do společnosti Epic Games, tvůrce populární videohry Fortnite. Dále společnost Disney stanovila datum spuštění své vlajkové streamovací služby ESPN na podzim 2025 a odhalila novou spolupráci se společnostmi Fox a Warner Bros. Discovery směřující ke kombinované sportovní streamovací službě. Fanoušci Taylor Swift se také mají na co těšit, protože v březnu bude na Disney+ uveden její koncertní film.Společnost The Walt Disney Company také zvýšila nedávno obnovenou dividendu o 50 % a znovu potvrdila svůj cíl, aby její streamovací podnik byl do zářijového čtvrtletí ziskový. Dále uvedla, že do konce roku dosáhne svého cíle ročních úspor ve výši 7,5 miliardy USD.Je zajímavé, že uprostřed těchto významných odhalení se zdá, že jeden zásadní posun ve strategii společnosti Disney byl poněkud přehlédnut. Stejně jako její streamovací konkurent Netflix plánuje Disney omezit sdílení hesel – označované jako “placené sdílení” – na službách Disney+ a Hulu.Společnost na svém hovoru k výsledkům hospodaření odhalila svůj záměr umožnit stávajícím majitelům účtů Disney+ přidávat další uživatele za poplatek, a dát tak divákům na volné noze na výběr: buď si pořídit vlastní účet, nebo se nechat přidat k již existujícímu účtu, nebo ztratit přístup ke službě. Tato funkce má být zavedena do léta.Na druhou stranu, předplatitelé Hulu již byli varováni před sdílením s osobami mimo jejich “primární trvalé bydliště”. Očekává se, že uživatelé budou tuto politiku dodržovat do 14. března, což, jak Disney doufá, přinese společnosti miliony nových předplatitelů bez jakýchkoli nákladů, a pozitivně tak ovlivní její ziskovou linii.Vzhledem k tomu, že společnost Disney se na konci prvního čtvrtletí pyšnila 111,3 miliony “hlavních” předplatitelů služby Disney+ a 49,7 miliony předplatitelů služby Hulu , přinese jakýkoli výrazný nárůst počtu předplatitelů výraznou finanční vzpruhu. Přibližně 8 milionů nových předplatitelů by mohlo znamenat další miliardu dolarů ročního zisku s ohledem na měsíční poplatky za předplatné.Tato změna strategie odráží strategii konkurenční streamovací služby Netflix, která od druhého čtvrtletí roku 2023 přijala přísná opatření proti sdílení hesel. Za tři čtvrtletí od té doby zaznamenal bezprecedentní přírůstek 27,8 milionu předplatitelů, čímž prolomil své postpandemické zpomalení tempa růstu.Netflix sice neobjasnil, za kolik z těchto nových přírůstků vděčí své strategii placeného sdílení, ale vzhledem k tomu, že společnost tvrdila, že před zahájením represí měla více než 100 milionů neplacených uživatelů, je zde naznačená souvislost. Za předpokladu, že by polovina nových uživatelů pocházela z této skupiny, by tento model posílil celkový počet předplatitelů Netflixu o 6 %.Pokud bychom použili paralelu se současnou celkovou základnou 161 milionů předplatitelů společnosti Disney , mohl by takový model přinést dalších 9,7 milionu diváků. To by mohlo potenciálně přinést více než 1 miliardu USD provozního zisku i bez zohlednění dodatečných nákladů. I když se zisky společnosti Disney nemusí rovnat ziskům Netflixu, nárůst počtu předplatitelů pravděpodobně přinese významné zisky téměř bez mezních nákladů. Akcie společnosti Disney již několik let nedosahují dostatečných výsledků a ještě před několika měsíci se obchodovaly na devítiletém minimu, přestože širší trh byl na vzestupu. K této slabé výkonnosti přispěl obrat k obchodnímu modelu zaměřenému na streamování v kombinaci s poklesem zisků z lineárních médií společnosti Disney – včetně stanic ABC a ESPN a významných příjmů z pokladen.Posun společnosti Disney směrem k ziskovému streamingu by však mohl podnítit obrat ve vývoji společnosti. Zážitková divize organizace, která zahrnuje její zábavní parky, nedávno vykázala rekordní tržby, zisky a provozní marži. Vzhledem k tomu, že streamovací služby se nyní jeví jako ziskový podnik, důvěra investorů pravděpodobně vzroste, což by mohlo akcie společnosti Disney vynést na historická maxima.Závěrem lze říci, že zavedení placeného sdílení může vést ke znatelnému zvýšení zisků společnosti Disney ze streamingu. Jakmile se společnosti podaří tento růst investorům prokázat, její akcie mohou být na cestě k novým rekordům a oživit tak štěstí společnosti Disney na trhu.