Čínský letoun C919, konkurent osobních letadel Airbus a Boeing, se v neděli na leteckém veletrhu v Singapuru poprvé představil mimo čínské území. Čína do letounu C919 investovala velké prostředky, aby se postavila dominantnímu postavení západních výrobců letadel na světovém trhu s osobní dopravou. Letadlo, které je v současné době certifikováno pouze v Číně, létá od loňského roku se společností China Eastern Airlines. Vzhledem k tomu, že Airbus a Boeing mají problémy s uspokojením poptávky a potýkají se s vlastními problémy, průmysl pozorně sleduje, jak se letoun C919 prosadí jako životaschopná alternativa. Společnost COMAC, výrobce letounu C919, plánuje investovat miliardy jüanů do rozšíření výrobní kapacity. Čínský letecký úřad hodlá v letošním roce usilovat o certifikaci letounu C919 od Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví. Přestože má společnost COMAC v provozu pouze čtyři letadla a je závislá na dodavatelském řetězci, získává si pozornost kvůli krizi v dodávkách v celém odvětví. Analytici předpovídají, že letoun C919 má velkou šanci získat podíl na trhu, zejména na domácím trhu. Nejbližšími výzvami pro společnost COMAC jsou však výrobní kapacita a mezinárodní certifikace.
Čínský letoun C919, konkurent osobních letadel Airbus a Boeing, se v neděli na leteckém veletrhu v Singapuru poprvé představil mimo čínské území. Čína do letounu C919 investovala velké prostředky, aby se postavila dominantnímu postavení západních výrobců letadel na světovém trhu s osobní dopravou. Letadlo, které je v současné době certifikováno pouze v Číně, létá od loňského roku se společností China Eastern Airlines. Vzhledem k tomu, že Airbus a Boeing mají problémy s uspokojením poptávky a potýkají se s vlastními problémy, průmysl pozorně sleduje, jak se letoun C919 prosadí jako životaschopná alternativa. Společnost COMAC, výrobce letounu C919, plánuje investovat miliardy jüanů do rozšíření výrobní kapacity. Čínský letecký úřad hodlá v letošním roce usilovat o certifikaci letounu C919 od Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví. Přestože má společnost COMAC v provozu pouze čtyři letadla a je závislá na dodavatelském řetězci, získává si pozornost kvůli krizi v dodávkách v celém odvětví. Analytici předpovídají, že letoun C919 má velkou šanci získat podíl na trhu, zejména na domácím trhu. Nejbližšími výzvami pro společnost COMAC jsou však výrobní kapacita a mezinárodní certifikace.
