Společnost Toyota Motor, nejprodávanější výrobce automobilů na světě, zvýšila svůj celoroční odhad provozního zisku o téměř 9 % díky vysokým prodejům a slabšímu jenu. Zisk společnosti za třetí čtvrtletí překonal odhady analytiků, což vedlo k růstu akcií Toyoty o 4,4 %. Na rozdíl od svých konkurentů má Toyota pozitivní výhled růstu tržeb, což přičítá silné poptávce po hybridních vozidlech a slabšímu jenu. Předpověď zisku Toyoty pro letošní rok je nyní stanovena na 4,9 bilionu jenů (33 miliard USD), což je více než předchozí odhad 4,5 bilionu jenů a překonání průměrné předpovědi analytiků ve výši 4,6 bilionu jenů. Ve třetím čtvrtletí dosáhl provozní zisk Toyoty 1,68 bilionu jenů, což představuje 75,7% nárůst oproti předchozímu roku. Hybridní vozidla tvořila v roce 2023 přibližně třetinu celkového prodeje značek Toyota a Lexus. Největší růst zaznamenal severoamerický trh s 28% nárůstem prodejů, zatímco japonský trh měl nejvyšší zisk a marži mezi hlavními trhy. Silné prodeje Toyoty byly doplněny slabším jenem, což vedlo k vyšším ziskům. Společnost se však v současné době potýká se skandály s postupy certifikace výrobků při testování ve svých dceřiných společnostech a v jedné z dceřiných společností, což ovlivňuje její pověst v oblasti kvality a bezpečnosti.
Společnost Toyota Motor, nejprodávanější výrobce automobilů na světě, zvýšila svůj celoroční odhad provozního zisku o téměř 9 % díky vysokým prodejům a slabšímu jenu. Zisk společnosti za třetí čtvrtletí překonal odhady analytiků, což vedlo k růstu akcií Toyoty o 4,4 %. Na rozdíl od svých konkurentů má Toyota pozitivní výhled růstu tržeb, což přičítá silné poptávce po hybridních vozidlech a slabšímu jenu. Předpověď zisku Toyoty pro letošní rok je nyní stanovena na 4,9 bilionu jenů , což je více než předchozí odhad 4,5 bilionu jenů a překonání průměrné předpovědi analytiků ve výši 4,6 bilionu jenů. Ve třetím čtvrtletí dosáhl provozní zisk Toyoty 1,68 bilionu jenů, což představuje 75,7% nárůst oproti předchozímu roku. Hybridní vozidla tvořila v roce 2023 přibližně třetinu celkového prodeje značek Toyota a Lexus. Největší růst zaznamenal severoamerický trh s 28% nárůstem prodejů, zatímco japonský trh měl nejvyšší zisk a marži mezi hlavními trhy. Silné prodeje Toyoty byly doplněny slabším jenem, což vedlo k vyšším ziskům. Společnost se však v současné době potýká se skandály s postupy certifikace výrobků při testování ve svých dceřiných společnostech a v jedné z dceřiných společností, což ovlivňuje její pověst v oblasti kvality a bezpečnosti.
