Akcie společnosti Nio (NIO) mají horší výkonnost než ostatní srovnatelní čínští výrobci elektromobilů
Společnost oznámila, že přesune své sídlo a vyčlení 1 miliardu USD kapitálu na přesun strategických operací
Otázkou je, zda se díky tomuto kroku akcie vyplatí koupit, a to ve stále konkurenčnějším prostředí
Společnost Nio (NYSE:NIO) nedávno oznámila solidní čísla dodávek za rok 2023 a lednové výsledky. Zdá se však, že trh zůstává pro tohoto čínského výrobce elektromobilů s vysokým potenciálem a rizikem poměrně chladný. Geopolitická rizika přetrvávají a skutečnost, že akcie NIO jsou kótované na burze ADR v USA, představuje vlastní sadu protivětrů.
Přesto společnost roste, a to rychle. A obavy ze zpomalení čínské ekonomiky se možná blíží ke konci, protože Čína zůstává jedním z nejsilnějších trhů s elektromobily na světě.
Je tedy Nio na současných úrovních vhodnou investicí, nebo ne? Pojďme se do toho ponořit a pokusit se na tuto otázku odpovědět.
Zdroj: Shutterstock
Nedávné zprávy ze společnosti NIO
Působivý výsledek hospodaření konkurenční společnosti Li Auto pomohl čínskému výrobci elektromobilů NIO zotavit se z poklesu. XPeng, BYD a Tesla si z tohoto úspěchu odnesly kousek pro sebe, přičemž generální ředitel Tesly Elon Musk čínský trh s elektromobily pochválil.
Poté, co se akcie Li Auto v předchozím týdnu propadly o 12 % kvůli obavám o poptávku po lithiu a snížení ratingu ze strany Wall Street, vystřelily o 18,8 %. Index S&P 500 klesl o 0,38 %, zatímco Nasdaq a Dow Jones se mírně snížily. Tyto ztráty byly patrné na větším americkém trhu.
Zpráva společnosti Li Auto ukázala výrazný nárůst zředěného čistého zisku na jednu americkou depozitní akcii za 4. čtvrtletí. Čistý zisk vzrostl o 2000 % a dosáhl 5,88 miliardy USD. Kč, což je 136% nárůst oproti minulému roku a 185% nárůst celkových dodávek vozů.
Generální ředitel společnosti Li Auto, předseda Xiang Lim, vyzdvihl provozní efektivitu a zlepšení provozního zisku o 7,3 % za pouhý rok. Rovněž prohlásil, že ve 4. čtvrtletí vzrostl tržní podíl na čínském trhu s NEV o 16,0 %.
Investoři do společnosti Nio mohou pozvednout obočí ohledně dopadu společnosti LI Auto na jejich investice do akcií NIO. To, že se Li Auto objeví, je pro společnost Nio, která je čistě EV společností a prochází těžkým rokem a snížením ratingu od J Morgan, výzvou.
Fundamenty se zhoršují
Zatímco tržby se za dva roky téměř zečtyřnásobily, cena akcií společnosti Nio klesla o 90 %. To je v průběhu rozšiřování výroby normální. Finanční stabilita společnosti Nio se drží nad vodou díky hotovostním rezervám ve výši 6,2 miliardy dolarů.
Její ziskovost vysvětluje nižší poměr ceny k tržbám než u konkurentů, jako jsou Tesla, Rivian a Lucid. Na druhou stranu se zdá, že vyšší poměr u společností Lucid a Rivian je neopodstatněný kvůli problémům s jejich výrobou a růstem.
ET5 v Číně
Ministerstvo průmyslu a informačních technologií poodhrnulo roušku nad podrobnostmi o baterii Nio ET5 s kapacitou 150 kWh. Jedná se o polotuhou baterii od společnosti WeLion s hustotou článků 360 Wh/kg. Váží dokonce 575 kg, což je o 20 kilogramů více než baterie s kapacitou 100 kWh.
Zajímavost: koncem roku 2023 by baterie Nio ET7 s kapacitou 150 kWh a zbývajícími 3 % kapacity mohla ujet 1044 kilometrů. Navzdory několika zpožděním společnost Nio baterii odhalila na Nio Day 2020 a dodávky jsou stanoveny na duben 2024.
S čerstvou baterií dává MIIT palec nahoru, že Nio ET5 má CLTC dojezd 1055 km, což je o něco méně než 1010 km u modelu ET5T. Co se týče hmotnosti, sedan váží 2214 kg a kombi 2254 kg. Baterie s kapacitou 150 kWh je určena pouze pro krátkodobý pronájem a delší cesty; není levná.
Zdroj: NIO
Postupujte opatrně
Možná je „EV zima“ a tlačí na ni ne-EV společnosti jako Ford, ale Nio si stojí za svým. Uvádí na trh svůj model ET5 s prodlouženým dojezdem a může těžit z opatření na stabilizaci čínského trhu. Přesto krátkodobé vyhlídky na vitální rally nevypadají dobře. Proto nyní zůstávám na vážkách, pokud jde o tuto vysoce potenciální a rizikovější akcii elektromobilů.
Společnost Nio nedávno oznámila solidní čísla dodávek za rok 2023 a lednové výsledky. Zdá se však, že trh zůstává pro tohoto čínského výrobce elektromobilů s vysokým potenciálem a rizikem poměrně chladný. Geopolitická rizika přetrvávají a skutečnost, že akcie NIO jsou kótované na burze ADR v USA, představuje vlastní sadu protivětrů.Přesto společnost roste, a to rychle. A obavy ze zpomalení čínské ekonomiky se možná blíží ke konci, protože Čína zůstává jedním z nejsilnějších trhů s elektromobily na světě.Je tedy Nio na současných úrovních vhodnou investicí, nebo ne? Pojďme se do toho ponořit a pokusit se na tuto otázku odpovědět.Působivý výsledek hospodaření konkurenční společnosti Li Auto pomohl čínskému výrobci elektromobilů NIO zotavit se z poklesu. XPeng, BYD a Tesla si z tohoto úspěchu odnesly kousek pro sebe, přičemž generální ředitel Tesly Elon Musk čínský trh s elektromobily pochválil.Poté, co se akcie Li Auto v předchozím týdnu propadly o 12 % kvůli obavám o poptávku po lithiu a snížení ratingu ze strany Wall Street, vystřelily o 18,8 %. Index S&P 500 klesl o 0,38 %, zatímco Nasdaq a Dow Jones se mírně snížily. Tyto ztráty byly patrné na větším americkém trhu.Zpráva společnosti Li Auto ukázala výrazný nárůst zředěného čistého zisku na jednu americkou depozitní akcii za 4. čtvrtletí. Čistý zisk vzrostl o 2000 % a dosáhl 5,88 miliardy USD. Kč, což je 136% nárůst oproti minulému roku a 185% nárůst celkových dodávek vozů.Generální ředitel společnosti Li Auto, předseda Xiang Lim, vyzdvihl provozní efektivitu a zlepšení provozního zisku o 7,3 % za pouhý rok. Rovněž prohlásil, že ve 4. čtvrtletí vzrostl tržní podíl na čínském trhu s NEV o 16,0 %.Investoři do společnosti Nio mohou pozvednout obočí ohledně dopadu společnosti LI Auto na jejich investice do akcií NIO. To, že se Li Auto objeví, je pro společnost Nio, která je čistě EV společností a prochází těžkým rokem a snížením ratingu od J Morgan, výzvou.Zatímco tržby se za dva roky téměř zečtyřnásobily, cena akcií společnosti Nio klesla o 90 %. To je v průběhu rozšiřování výroby normální. Finanční stabilita společnosti Nio se drží nad vodou díky hotovostním rezervám ve výši 6,2 miliardy dolarů.Její ziskovost vysvětluje nižší poměr ceny k tržbám než u konkurentů, jako jsou Tesla, Rivian a Lucid. Na druhou stranu se zdá, že vyšší poměr u společností Lucid a Rivian je neopodstatněný kvůli problémům s jejich výrobou a růstem.Ministerstvo průmyslu a informačních technologií poodhrnulo roušku nad podrobnostmi o baterii Nio ET5 s kapacitou 150 kWh. Jedná se o polotuhou baterii od společnosti WeLion s hustotou článků 360 Wh/kg. Váží dokonce 575 kg, což je o 20 kilogramů více než baterie s kapacitou 100 kWh.Zajímavost: koncem roku 2023 by baterie Nio ET7 s kapacitou 150 kWh a zbývajícími 3 % kapacity mohla ujet 1044 kilometrů. Navzdory několika zpožděním společnost Nio baterii odhalila na Nio Day 2020 a dodávky jsou stanoveny na duben 2024.S čerstvou baterií dává MIIT palec nahoru, že Nio ET5 má CLTC dojezd 1055 km, což je o něco méně než 1010 km u modelu ET5T. Co se týče hmotnosti, sedan váží 2214 kg a kombi 2254 kg. Baterie s kapacitou 150 kWh je určena pouze pro krátkodobý pronájem a delší cesty; není levná.Možná je „EV zima“ a tlačí na ni ne-EV společnosti jako Ford, ale Nio si stojí za svým. Uvádí na trh svůj model ET5 s prodlouženým dojezdem a může těžit z opatření na stabilizaci čínského trhu. Přesto krátkodobé vyhlídky na vitální rally nevypadají dobře. Proto nyní zůstávám na vážkách, pokud jde o tuto vysoce potenciální a rizikovější akcii elektromobilů.