Společnost poprvé podala registrační prohlášení S-1 na začátku roku 2022 s cílem vstoupit na burzu
Tempo růstu společnosti Turo se však v posledních letech zpomaluje, takže načasování IPO je obtížné předvídat
Výsledky společnosti Turo v roce 2023 přinesly tržby ve výši 879,8 milionu USD, což představuje 18% nárůst oproti předchozímu roku
Z aktualizovaného podání S-1 společnosti Turo stojí za zmínku, že elektromobily (EV) představovaly 9 % nabídek vozidel
Služba peer-to-peer půjčování aut Turo tento týden v aktualizované žádosti o primární veřejnou nabídku akcií (IPO) zveřejnila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok. Tento startup se sídlem v San Francisku, který je podporován rizikovým kapitálem, poprvé podal registrační prohlášení S-1 na začátku roku 2022 s cílem vstoupit na burzu a od té doby tento dokument čtvrtletně aktualizuje v rámci příprav na případnou nabídku. Pravidelné zveřejňování finančních informací společnosti Turo poskytuje cenný vhled do rozhodovacího procesu hluboce financovaného startupu s historickou miliardovou valuací.
V roce 2019 získala společnost Turo kolo financování Series E v hodnotě 250 milionů dolarů pod vedením společnosti IAC, což jí podle poskytovatele údajů PitchBook zajistilo ocenění ve výši 1,25 miliardy dolarů po vyplacení peněz. K dnešnímu dni Crunchbase počítá celkové financování společnosti Turo na přibližně 500 milionů dolarů. Tento kapitál společnost využila k rychlému růstu tržeb od roku 2019 spolu s kladným provozním ziskem od roku 2021 a čistým ziskem od roku 2022.
Tempo růstu společnosti Turo se však v posledních letech zpomaluje, takže načasování IPO je obtížné předvídat. Pozoruhodné je, že společnost by pravidelně neaktualizovala své podání S-1/A, pokud by veřejný vstup na burzu nebyl jejím primárním cílem. Nicméně vzhledem k tomu, že ocenění technologických společností v současné době klesá oproti jejich vrcholům z roku 2021, stává se výběr správného okamžiku pro vstup na burzu stále složitějším úkolem.
Výsledky společnosti Turo v roce 2023 přinesly tržby ve výši 879,8 milionu USD, což představuje 18% nárůst oproti předchozímu roku. Ačkoli je celkový rozsah příjmů společnosti působivý, tempo jejího růstu se v posledních několika letech znatelně snížilo. V roce 2021 se růst společnosti Turo odrazil od problémů způsobených pandemií v roce 2020 a posílil o 213 % na 469 milionů USD. Nicméně trojciferná dynamika růstu neměla u této autopůjčovny dlouhého trvání, neboť v roce 2022 došlo ke zpomalení růstu jejích příjmů na 59 %, přičemž zaznamenala celkové příjmy ve výši 746,6 milionu USD.
Přestože společnost Turo v posledních letech zaznamenala drastické snížení meziročního tempa růstu, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 vykázala mírné zvýšení růstu tržeb, což naznačuje možný zvrat zpomalení růstu. TechCrunch vypočítal její tempo růstu od 3. čtvrtletí 2022 do 3. čtvrtletí 2023 na 13,6 %, zatímco její růst od 4. čtvrtletí do 4. čtvrtletí ve stejném období byl o něco silnější, a to 14,3 %.
Nicméně 18% tempo růstu společnosti Turo není tak nízké, aby jí zabránilo ve vstupu na burzu. Toto tempo růstu spolu s klesajícími hrubými maržemi, které klesly z 54,3 % v roce 2022 na 51,4 % v roce 2023, by však mohlo vyvolat obavy investorů. V důsledku toho ziskovost společnosti Turo v kalendářním roce 2023 zaostala za výsledky z roku 2022. Vykázala nejnižší provozní zisk ve výši 13,7 milionu USD od roku 2020, což je pokles ze 46,6 milionu USD v roce 2021, a nejnižší čistý zisk ve výši 15,6 milionu USD od roku 2021, což je pokles ze 154,7 milionu USD v roce 2022.
Navzdory své ziskovosti jsou technologické společnosti blížící se veřejným trhům natolik vzácné, že finanční výsledky společnosti Turo vynikají. Otázkou tedy je, jakou hodnotu budou potenciální veřejní akcionáři přisuzovat její ziskovosti ve světle zpomalujícího se růstu?
Vzhledem k tomu, že čistý zisk, růst a tržby společnosti Turo se blíží 900 milionům dolarů a její obchodní model je ziskový, má společnost Turo dobré předpoklady pro vstup na burzu. A s oceněním těsně nad 1 miliardou dolarů by pro ni nemělo být těžké překonat konečnou soukromou cenu. Společnost však možná stále čeká na opětovné zrychlení růstu nebo na opětovné nafouknutí násobků příjmů z technologických a technologicky zaměřených služeb, což jí nabízí možnost získat více hotovosti s menším zředěním.
Z aktualizovaného podání S-1 společnosti Turo stojí za zmínku, že elektromobily (EV) představovaly 9 % nabídek vozidel, což naznačuje rychlou expanzi v tomto sektoru. Kromě toho společnost Turo oznámila zpomalení růstu počtu nabídek, přičemž počet aktivních nabídek vozidel na její platformě vzrostl o 12 % na 360 000.
A konečně, rostoucí úrokové výnosy, které se zvýšily z 5,3 milionu USD v roce 2022 na 18,3 milionu USD v roce 2023, ovlivnily upravený zisk EBITDA společnosti Turo.
Vzhledem k tomu, že společnost Turo zvažuje svůj krok ke vstupu na burzu, mohla by se také mít na pozoru před zkušenostmi konkurentů včetně společnosti Getaround, jejíž hodnota po vstupu na burzu prostřednictvím kombinace vedené společností SPAC výrazně poklesla.
Mezitím, uprostřed všech těchto finančních ukazatelů a statistik, mezi největší investory společnosti Turo patří IAC s 39,2 milionu akcií, G Squared, fond rizikového kapitálu s 16,2 milionu akcií, August Capital s 10,3 milionu akcií a Canaan Partners s 9,3 milionu akcií.
Diskuse kolem veřejného uvedení společnosti Turo na burzu pokračuje a udržuje investory, potenciální akcionáře a zainteresované strany v odvětví v napětí, protože očekávají tento významný milník v obchodní dráze společnosti.
Služba peer-to-peer půjčování aut Turo tento týden v aktualizované žádosti o primární veřejnou nabídku akcií zveřejnila své finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok. Tento startup se sídlem v San Francisku, který je podporován rizikovým kapitálem, poprvé podal registrační prohlášení S-1 na začátku roku 2022 s cílem vstoupit na burzu a od té doby tento dokument čtvrtletně aktualizuje v rámci příprav na případnou nabídku. Pravidelné zveřejňování finančních informací společnosti Turo poskytuje cenný vhled do rozhodovacího procesu hluboce financovaného startupu s historickou miliardovou valuací. V roce 2019 získala společnost Turo kolo financování Series E v hodnotě 250 milionů dolarů pod vedením společnosti IAC, což jí podle poskytovatele údajů PitchBook zajistilo ocenění ve výši 1,25 miliardy dolarů po vyplacení peněz. K dnešnímu dni Crunchbase počítá celkové financování společnosti Turo na přibližně 500 milionů dolarů. Tento kapitál společnost využila k rychlému růstu tržeb od roku 2019 spolu s kladným provozním ziskem od roku 2021 a čistým ziskem od roku 2022. Tempo růstu společnosti Turo se však v posledních letech zpomaluje, takže načasování IPO je obtížné předvídat. Pozoruhodné je, že společnost by pravidelně neaktualizovala své podání S-1/A, pokud by veřejný vstup na burzu nebyl jejím primárním cílem. Nicméně vzhledem k tomu, že ocenění technologických společností v současné době klesá oproti jejich vrcholům z roku 2021, stává se výběr správného okamžiku pro vstup na burzu stále složitějším úkolem. Výsledky společnosti Turo v roce 2023 přinesly tržby ve výši 879,8 milionu USD, což představuje 18% nárůst oproti předchozímu roku. Ačkoli je celkový rozsah příjmů společnosti působivý, tempo jejího růstu se v posledních několika letech znatelně snížilo. V roce 2021 se růst společnosti Turo odrazil od problémů způsobených pandemií v roce 2020 a posílil o 213 % na 469 milionů USD. Nicméně trojciferná dynamika růstu neměla u této autopůjčovny dlouhého trvání, neboť v roce 2022 došlo ke zpomalení růstu jejích příjmů na 59 %, přičemž zaznamenala celkové příjmy ve výši 746,6 milionu USD. Přestože společnost Turo v posledních letech zaznamenala drastické snížení meziročního tempa růstu, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 vykázala mírné zvýšení růstu tržeb, což naznačuje možný zvrat zpomalení růstu. TechCrunch vypočítal její tempo růstu od 3. čtvrtletí 2022 do 3. čtvrtletí 2023 na 13,6 %, zatímco její růst od 4. čtvrtletí do 4. čtvrtletí ve stejném období byl o něco silnější, a to 14,3 %. Nicméně 18% tempo růstu společnosti Turo není tak nízké, aby jí zabránilo ve vstupu na burzu. Toto tempo růstu spolu s klesajícími hrubými maržemi, které klesly z 54,3 % v roce 2022 na 51,4 % v roce 2023, by však mohlo vyvolat obavy investorů. V důsledku toho ziskovost společnosti Turo v kalendářním roce 2023 zaostala za výsledky z roku 2022. Vykázala nejnižší provozní zisk ve výši 13,7 milionu USD od roku 2020, což je pokles ze 46,6 milionu USD v roce 2021, a nejnižší čistý zisk ve výši 15,6 milionu USD od roku 2021, což je pokles ze 154,7 milionu USD v roce 2022. Navzdory své ziskovosti jsou technologické společnosti blížící se veřejným trhům natolik vzácné, že finanční výsledky společnosti Turo vynikají. Otázkou tedy je, jakou hodnotu budou potenciální veřejní akcionáři přisuzovat její ziskovosti ve světle zpomalujícího se růstu? Vzhledem k tomu, že čistý zisk, růst a tržby společnosti Turo se blíží 900 milionům dolarů a její obchodní model je ziskový, má společnost Turo dobré předpoklady pro vstup na burzu. A s oceněním těsně nad 1 miliardou dolarů by pro ni nemělo být těžké překonat konečnou soukromou cenu. Společnost však možná stále čeká na opětovné zrychlení růstu nebo na opětovné nafouknutí násobků příjmů z technologických a technologicky zaměřených služeb, což jí nabízí možnost získat více hotovosti s menším zředěním. Z aktualizovaného podání S-1 společnosti Turo stojí za zmínku, že elektromobily představovaly 9 % nabídek vozidel, což naznačuje rychlou expanzi v tomto sektoru. Kromě toho společnost Turo oznámila zpomalení růstu počtu nabídek, přičemž počet aktivních nabídek vozidel na její platformě vzrostl o 12 % na 360 000. A konečně, rostoucí úrokové výnosy, které se zvýšily z 5,3 milionu USD v roce 2022 na 18,3 milionu USD v roce 2023, ovlivnily upravený zisk EBITDA společnosti Turo. Vzhledem k tomu, že společnost Turo zvažuje svůj krok ke vstupu na burzu, mohla by se také mít na pozoru před zkušenostmi konkurentů včetně společnosti Getaround, jejíž hodnota po vstupu na burzu prostřednictvím kombinace vedené společností SPAC výrazně poklesla. Mezitím, uprostřed všech těchto finančních ukazatelů a statistik, mezi největší investory společnosti Turo patří IAC s 39,2 milionu akcií, G Squared, fond rizikového kapitálu s 16,2 milionu akcií, August Capital s 10,3 milionu akcií a Canaan Partners s 9,3 milionu akcií. Diskuse kolem veřejného uvedení společnosti Turo na burzu pokračuje a udržuje investory, potenciální akcionáře a zainteresované strany v odvětví v napětí, protože očekávají tento významný milník v obchodní dráze společnosti.