Společnost nečekaně zvýšila svůj celoroční výhled a vykázala meziroční nárůst zisku v prvním čtvrtletí
Akcie Just Eat Takeaway.com klesly o 5 % poté, co společnost zaznamenala propad tržeb v 1. čtvrtletí
Tržby skupiny Just Eat meziročně poklesly o 2 %, ale bez Severní Ameriky zaznamenaly meziroční nárůst o 4 %, což naznačuje zlepšující se výkonnost
Akcie Adidas rostou o 6 % po zvýšení zisku v prvním čtvrtletí a zlepšení výhledu
Akcie společnosti Adidas ve středu vyskočily o 6,3 % poté, co společnost nečekaně zvýšila svůj celoroční výhled a oznámila meziroční nárůst zisku v prvním čtvrtletí.
Německá společnost vyrábějící sportovní oblečení uvedla, že nyní očekává, že měnově neutrální tržby porostou v celoročním horizontu 2024 středním až vysokým jednociferným tempem, zatímco předchozí projekce počítala s růstem blízkým střednímu jednocifernému tempu.
Provozní zisk za celý rok by nyní měl dosáhnout přibližně 700 milionů eur (745 milionů USD), uvedla společnost Adidas ve své neplánované aktualizaci obchodování zveřejněné ve čtvrtek pozdě večer. Dříve předpovídala provozní zisk blízko 500 milionů eur.
Adidas prodává své ztrátové zásoby Yeezy od doby, kdy přerušil styky s Ye, rapperem dříve známým jako Kanye West. Firma nyní uvedla, že očekává, že prodej zbytku zásob Yeezy během zbytku roku přinese dodatečné tržby ve výši přibližně 200 milionů eur.
Společnost rovněž uvedla, že její provozní zisk v prvním čtvrtletí podle předběžných údajů vzrostl na 336 milionů eur z 60 milionů eur ve stejném období loňského roku.
Očekává se, že nepříznivé měnové vlivy „výrazně“ zatíží ziskovost společnosti Adidas v letošním roce a ovlivní jak vykazované tržby, tak vývoj hrubé marže, uvedla firma ve své zprávě.
Zdroj: Getty Images
Adidas prošel v roce 2023 přechodným rokem poté, co přišel o příjmy z prodeje modelu Yeezy. Ještě v březnu generální ředitel Bjørn Gulden uvedl, že v prvním čtvrtletí očekává určitý růst, který ve druhé polovině letošního roku posílí.
Podle analytiků UBS základní růst tržeb z produktů Yeezy potvrzuje „rychle se zrychlující dynamiku“ značky Adidas. Podle analytiků budou pokyny a pokračující očekávání lepšího růstu tržeb v průběhu celého roku přijaty trhem dobře, což z Adidasu dělá jeden z „nejlepších příběhů o dynamice zisků v této oblasti“.
Sportovní oděvní společnost se rovněž snaží získat podporu díky partnerství s olympijskými hrami, paralympiádou, EURO 24 a letošním šampionátem Copa.
Mamta Valechha, analytička společnosti Quilter Cheviot, která se zabývá spotřebitelskou diskrecí, upozornila, že značka obuvi Terrace by měla podpořit dynamiku ostatních franšíz.
„Vzhledem k nabitému letnímu sportovnímu kalendáři skupina investuje do výkonnostní obuvi (běžecké a basketbalové), a protože zásoby jsou přehlednější, předpokládáme, že maloobchodníci budou chtít mít na svých pultech více značky adidas, protože se zjevně zvedá,“ uvedla Valechha.
Akcie společnosti Just Eat Takeaway.com klesají v souvislosti s propadem tržeb v 1. čtvrtletí
Akcie amsterdamské společnosti Just Eat Takeaway.com se ve středu propadly o 5 % poté, co nizozemská společnost zabývající se rozvozem jídla zaznamenala v 1. čtvrtletí 2024 pokles tržeb. Společnost, která vlastní Grubhub, zaznamenala propad tržeb způsobený výrazným propadem objednávek takeaway ze severoamerického regionu.
Nadnárodní společnost, která vznikla spojením londýnské Just Eat a amsterdamské Takeaway.com, zaznamenala během prvních tří měsíců roku 2024 6% pokles celkového počtu objednávek. Gigant v oblasti rozvozu jídel zaznamenal snížení počtu objednávek ze všech oblastí mimo Spojené království a Irsko.
Snížené tržby společnosti vedly k 2% poklesu hrubé hodnoty transakcí uskutečněných prostřednictvím její platformy pro rozvoz jídla, což vedlo k poklesu na 6,55 mld. Tento pokles byl způsoben především prudkým poklesem hodnoty prodejů v největším segmentu společnosti, v Severní Americe, který negoval růst zaznamenaný ve Velké Británii, Irsku a severní Evropě.
V návaznosti na pokles objednávek zaznamenaly akcie společnosti Just Eat Takeaway.com, kótované na amsterdamské burze Euronext, ve středu 5% pokles. Za předchozích 12 měsíců již akcie společnosti ztratily 18 % své hodnoty.
Zdroj: Shutterstock
I přes propad tržeb v prvním čtvrtletí společnost se sídlem v Amsterdamu zachovává celoroční výhled. Nadnárodní společnost potvrdila svůj názor, že v průběhu roku 2024 bude generovat zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) v hodnotě 450 milionů eur.
Společnost zaznamenala 11% meziroční nárůst zakázek z Velké Británie a Irska ve výši 1,7 miliardy eur. Tržby v severní Evropě, které opět rostly, se zvýšily o 5 % a dosáhly celkové výše 2 miliard eur.
Po sedmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu se ve Velké Británii a Irsku zvýšil objem objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Just Eat o 1 %. Tyto nárůsty však nestačily kompenzovat 11% pokles tržeb v Severní Americe, které dosáhly 2,34 miliardy eur.
Kromě toho byl zaznamenán 15% pokles v jednotce Jižní Evropa, Austrálie a Nový Zéland dohromady, který dosáhl 495 milionů eur. Společnost potvrdila plány stáhnout se v příštích týdnech z Nového Zélandu.
V důsledku toho se tržby celé firmy Just Eat snížily celkově o 2 %, což představuje nejmenší pokles hodnoty jejích zakázek za předchozí čtyři čtvrtletí. Bez zahrnutí severoamerického regionu zaznamenaly tržby skupiny Just Eat meziroční nárůst o 4 %.
Podle analytiků Deutsche Bank v čele se Silvií Cuneo výsledky znamenají zlepšení výkonnosti společnosti Just Eat za poslední rok. “Zlepšující se růstové trendy by měly kompenzovat nedostatečné navýšení výhledového konsensu, protože výhled na rok 24 byl zopakován,” uvedli. Gigant v oblasti rozvozu jídla mezitím nadále čelí výzvám vysoce konkurenčního a neustále se vyvíjejícího trhu.
Ačkoli se potýká s klesajícím objemem objednávek v regionech mimo Spojené království a Irsko, Just Eat Takeaway.com nicméně trvá na dosažení dalšího růstu a expanze v průběhu roku 2024, jak vyplývá z naznačeného výhledu společnosti. Kolísavé scénáře na trhu jsou trvalou výzvou a to, jak se společnost přizpůsobí a zavede strategie v reakci na tyto překážky, bude určovat její trajektorii v následujících čtvrtletích roku 2024.
Akcie Adidas rostou o 6 % po zvýšení zisku v prvním čtvrtletí a zlepšení výhledu
Akcie společnosti Adidas ve středu vyskočily o 6,3 % poté, co společnost nečekaně zvýšila svůj celoroční výhled a oznámila meziroční nárůst zisku v prvním čtvrtletí.
Německá společnost vyrábějící sportovní oblečení uvedla, že nyní očekává, že měnově neutrální tržby porostou v celoročním horizontu 2024 středním až vysokým jednociferným tempem, zatímco předchozí projekce počítala s růstem blízkým střednímu jednocifernému tempu.
Provozní zisk za celý rok by nyní měl dosáhnout přibližně 700 milionů eur , uvedla společnost Adidas ve své neplánované aktualizaci obchodování zveřejněné ve čtvrtek pozdě večer. Dříve předpovídala provozní zisk blízko 500 milionů eur.
Adidas prodává své ztrátové zásoby Yeezy od doby, kdy přerušil styky s Ye, rapperem dříve známým jako Kanye West. Firma nyní uvedla, že očekává, že prodej zbytku zásob Yeezy během zbytku roku přinese dodatečné tržby ve výši přibližně 200 milionů eur.
Společnost rovněž uvedla, že její provozní zisk v prvním čtvrtletí podle předběžných údajů vzrostl na 336 milionů eur z 60 milionů eur ve stejném období loňského roku.
Očekává se, že nepříznivé měnové vlivy „výrazně“ zatíží ziskovost společnosti Adidas v letošním roce a ovlivní jak vykazované tržby, tak vývoj hrubé marže, uvedla firma ve své zprávě.
Adidas prošel v roce 2023 přechodným rokem poté, co přišel o příjmy z prodeje modelu Yeezy. Ještě v březnu generální ředitel Bjørn Gulden uvedl, že v prvním čtvrtletí očekává určitý růst, který ve druhé polovině letošního roku posílí.
Podle analytiků UBS základní růst tržeb z produktů Yeezy potvrzuje „rychle se zrychlující dynamiku“ značky Adidas. Podle analytiků budou pokyny a pokračující očekávání lepšího růstu tržeb v průběhu celého roku přijaty trhem dobře, což z Adidasu dělá jeden z „nejlepších příběhů o dynamice zisků v této oblasti“.
Sportovní oděvní společnost se rovněž snaží získat podporu díky partnerství s olympijskými hrami, paralympiádou, EURO 24 a letošním šampionátem Copa.
Mamta Valechha, analytička společnosti Quilter Cheviot, která se zabývá spotřebitelskou diskrecí, upozornila, že značka obuvi Terrace by měla podpořit dynamiku ostatních franšíz.
„Vzhledem k nabitému letnímu sportovnímu kalendáři skupina investuje do výkonnostní obuvi , a protože zásoby jsou přehlednější, předpokládáme, že maloobchodníci budou chtít mít na svých pultech více značky adidas, protože se zjevně zvedá,“ uvedla Valechha.
Akcie společnosti Just Eat Takeaway.com klesají v souvislosti s propadem tržeb v 1. čtvrtletí
Akcie amsterdamské společnosti Just Eat Takeaway.com se ve středu propadly o 5 % poté, co nizozemská společnost zabývající se rozvozem jídla zaznamenala v 1. čtvrtletí 2024 pokles tržeb. Společnost, která vlastní Grubhub, zaznamenala propad tržeb způsobený výrazným propadem objednávek takeaway ze severoamerického regionu.
Nadnárodní společnost, která vznikla spojením londýnské Just Eat a amsterdamské Takeaway.com, zaznamenala během prvních tří měsíců roku 2024 6% pokles celkového počtu objednávek. Gigant v oblasti rozvozu jídel zaznamenal snížení počtu objednávek ze všech oblastí mimo Spojené království a Irsko.
Snížené tržby společnosti vedly k 2% poklesu hrubé hodnoty transakcí uskutečněných prostřednictvím její platformy pro rozvoz jídla, což vedlo k poklesu na 6,55 mld. Tento pokles byl způsoben především prudkým poklesem hodnoty prodejů v největším segmentu společnosti, v Severní Americe, který negoval růst zaznamenaný ve Velké Británii, Irsku a severní Evropě.
V návaznosti na pokles objednávek zaznamenaly akcie společnosti Just Eat Takeaway.com, kótované na amsterdamské burze Euronext, ve středu 5% pokles. Za předchozích 12 měsíců již akcie společnosti ztratily 18 % své hodnoty.
I přes propad tržeb v prvním čtvrtletí společnost se sídlem v Amsterdamu zachovává celoroční výhled. Nadnárodní společnost potvrdila svůj názor, že v průběhu roku 2024 bude generovat zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací v hodnotě 450 milionů eur.
Společnost zaznamenala 11% meziroční nárůst zakázek z Velké Británie a Irska ve výši 1,7 miliardy eur. Tržby v severní Evropě, které opět rostly, se zvýšily o 5 % a dosáhly celkové výše 2 miliard eur.
Po sedmi po sobě jdoucích čtvrtletích poklesu se ve Velké Británii a Irsku zvýšil objem objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Just Eat o 1 %. Tyto nárůsty však nestačily kompenzovat 11% pokles tržeb v Severní Americe, které dosáhly 2,34 miliardy eur.
Kromě toho byl zaznamenán 15% pokles v jednotce Jižní Evropa, Austrálie a Nový Zéland dohromady, který dosáhl 495 milionů eur. Společnost potvrdila plány stáhnout se v příštích týdnech z Nového Zélandu.
V důsledku toho se tržby celé firmy Just Eat snížily celkově o 2 %, což představuje nejmenší pokles hodnoty jejích zakázek za předchozí čtyři čtvrtletí. Bez zahrnutí severoamerického regionu zaznamenaly tržby skupiny Just Eat meziroční nárůst o 4 %.
Podle analytiků Deutsche Bank v čele se Silvií Cuneo výsledky znamenají zlepšení výkonnosti společnosti Just Eat za poslední rok. “Zlepšující se růstové trendy by měly kompenzovat nedostatečné navýšení výhledového konsensu, protože výhled na rok 24 byl zopakován,” uvedli. Gigant v oblasti rozvozu jídla mezitím nadále čelí výzvám vysoce konkurenčního a neustále se vyvíjejícího trhu.
Ačkoli se potýká s klesajícím objemem objednávek v regionech mimo Spojené království a Irsko, Just Eat Takeaway.com nicméně trvá na dosažení dalšího růstu a expanze v průběhu roku 2024, jak vyplývá z naznačeného výhledu společnosti. Kolísavé scénáře na trhu jsou trvalou výzvou a to, jak se společnost přizpůsobí a zavede strategie v reakci na tyto překážky, bude určovat její trajektorii v následujících čtvrtletích roku 2024.