Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Náklad zadržené lodi odhaluje dopad napětí v Íránu na světový obchod

Loď MSC Aries se příliš nelišila od ostatních 7 000 kontejnerových lodí, které brázdí širé moře, dokud se nedobrovolně nedostala poblíž Hormuzského průlivu do rukou íránských Islámských revolučních gard.

Michael Klos Autor: Michael Klos
17 dubna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: uniserve

Zdroj: uniserve

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Zadržení lodi MSC Aries: Odhaluje rizika spojená s klíčovými obchodními trasami a bezpečností námořní dopravy
  • Ekonomické nejistoty: Obavy o spolehlivost dodavatelských řetězců a o stabilitu globálního obchodu
  • Nové výzvy pro obchodníky: Incident přináší nové úrovně složitosti v plánování a zabezpečení nákladních tras

 

Osud lodi a posádky zůstal v úterý nejasný, ačkoli server TankerTrackers.com identifikoval její polohu jako kotvící mezi íránskými ostrovy Kešm a Hormuz v Perském zálivu. Írán uvedl, že loď porušila námořní předpisy, ale analytici jako motiv uvedli její spojení s izraelským vlastníkem.

Diplomatické úsilí o osvobození plavidla komplikuje národnost posádky, která zahrnuje námořníky z Indie a Ruska – dvou klíčových obchodních partnerů Íránu.

K zadržení lodi došlo v době, kdy Teherán zaútočil na Izrael drony a raketami, což vyvolalo hrozbu širšího středovýchodního konfliktu. To by mohlo vést k nákladnějším objížďkám lodní dopravy kolem klíčových obchodních tras v regionu.

„V tuto chvíli je trochu nejasné, zda dojde k narušení nějakého časového úseku, nebo se jedná pouze o toto jedno plavidlo,“ řekl Kyle Henderson, generální ředitel technologické společnosti Vizion Inc. poskytující přehled o dodavatelských řetězcích.

Jakékoli další potíže v Hormuzském průlivu způsobí největší problémy ropným tankerům, ale 15 % lodí, které jím proplouvají, jsou kontejnerové lodě navštěvující přístavy, jako je Jebel Ali ve Spojených arabských emirátech. Ty hrají klíčovou roli při zajišťování dodávek světovým výrobcům.

Advertisement

MSC Aries má kapacitu téměř 15 000 kontejnerů o délce 20 stop, což je asi o 9 000 méně než největší kontejnery stavěné v těchto dnech. S délkou 1 200 stop (366 metrů) je obrovský – delší, než je newyorská budova Chrysler, a stejně široký jako dvanáctiproudý úsek dálnice New Jersey Turnpike.

Zdroj: Getty Images

Zatímco většina kontejnerových seznamů není během plavby lodi viditelná ani není zveřejněna, dokud nejsou zpracovány nákladní listy, společnost Vizion ze Silicon Valley vytvořila data, která poskytla agentuře Bloomberg News a která umožňují nahlédnout do obsahu některých nákladů lodi MSC Aries, kam zboží směřuje a kterých společností se to týká.

Na základě informací z platforem pro rezervaci námořní přepravy, které používají dopravci, zasilatelé a speditéři, identifikoval nástroj nazvaný TradeView vyvinutý společnostmi Vizion a Dun & Bradstreet více než 1 000 z neznámého celkového nákladu kontejnerů na lodi. Hodnota zboží v tomto vzorku se odhaduje na 174 milionů dolarů.

Zatímco plavidlo převáželo spoustu všedních předmětů pro průmyslové použití, jako jsou plastové pelety, na palubě se nacházely také kontejnery, které mohou být při nesprávné manipulaci nebezpečné. Více než 50 z nich je výslovně klasifikováno jako nebezpečné nebo toxické.

Konečné destinace zboží byly rozprostřeny v téměř 60 zemích, včetně amerických dovozců jako je společnost Exxon Mobil Corp. a Dow Inc. a desítek dalších, jejichž jména jsou méně známá v Evropě, Kanadě a Jižní Americe, uvedla společnost Vizion.

Mluvčí společnosti Exxon Mobil nemohla ověřit, zda se na palubě MSC Aries nacházel nějaký jejich náklad, a zástupci společnosti Dow pro média na žádost o komentář nereagovali.

Kritický bod

Převažuje objem nákladu sledovaného společností Vizion, který se skládá z meziproduktů – chemikálií, polypropylenu používaného k výrobě plastů, pryskyřic, hnojiv, elektronických součástek, tkanin a kovů – nad menším množstvím hotových spotřebitelských výrobků.

Loď MSC Aries byla na trase mezi Indií a Srí Lankou, Středním východem a Evropou. Velká část kontejnerové flotily plující po těchto trasách Střední východ zcela obchází a jezdí kolem Afriky vzhledem k tomu, že útoky Hútíů v Rudém moři nepolevují.

Ale ostatní, které počítají s přístavy v Perském zálivu a Rudém moři jako s překladišti, nemohou dělat totéž kvůli významu regionu pro průmyslové kapaliny a komponenty.

„Hormuzský průliv je víc než jen energetický škrticí bod – zejména pro ekonomiky Perského zálivu – a náklad lodi Aries je příkladem složitosti dodavatelských řetězců,“ uvedl Gerard DiPippo, vedoucí geoekonomický analytik společnosti Bloomberg Economics.

„Íránské zadržení lodi je další připomínkou zranitelnosti námořních kontrolních bodů.“

Great Iran.
Zdroj: Unsplash

Podle společnosti Vizion směřovalo více než 90 kontejnerů na lodi MSC Aries do USA, ale Amerika se umístila mimo deset nejvýznamnějších destinací. Největší podíl zboží se očekával v Turecku, Belgii a Itálii.

Loď si pronajala společnost MSC Mediterranean Shipping Co. SA, která je vlastněna přidruženou společností Zodiac Maritime Ltd. se sídlem ve Velké Británii, která otázky týkající se situace směřovala na společnost MSC.

Podle údajů agentury Bloomberg je společnost Zodiac Maritime součástí skupiny Zodiac Group izraelského podnikatele Eyala Ofera.

Ve středu zveřejnila společnost MSC se sídlem ve švýcarské Ženevě doporučení pro zákazníky, že 25členná posádka je v bezpečí a že „probíhají jednání s íránskými orgány s cílem zajistit jejich co nejrychlejší propuštění“.

Společnost rovněž uvedla, že bude pokračovat v „nepřerušené a pravidelné dopravě“ na všech trasách v regionu.

Zadržení lodi na nestabilní obchodní křižovatce dává průmyslovým dovozcům další důvod, aby se orientovali v trasách, kterými se jejich zboží pohybuje, izolovali své zásoby od nečekaných otřesů a plánovali své zásilky s dostatečným předstihem.

„Henderson ze společnosti Vizion uvedl: ‚Odesílatelé začínají přemýšlet o nákladních trasách, které si rezervují, a o tom, na kolik lodí budou zboží překládat a kde tyto překládky proběhnou.‘ ‚Jedná se o úroveň složitosti, která je pro mnoho odesílatelů novou výzvou.'“

Osud lodi a posádky zůstal v úterý nejasný, ačkoli server TankerTrackers.com identifikoval její polohu jako kotvící mezi íránskými ostrovy Kešm a Hormuz v Perském zálivu. Írán uvedl, že loď porušila námořní předpisy, ale analytici jako motiv uvedli její spojení s izraelským vlastníkem.Diplomatické úsilí o osvobození plavidla komplikuje národnost posádky, která zahrnuje námořníky z Indie a Ruska – dvou klíčových obchodních partnerů Íránu.K zadržení lodi došlo v době, kdy Teherán zaútočil na Izrael drony a raketami, což vyvolalo hrozbu širšího středovýchodního konfliktu. To by mohlo vést k nákladnějším objížďkám lodní dopravy kolem klíčových obchodních tras v regionu.„V tuto chvíli je trochu nejasné, zda dojde k narušení nějakého časového úseku, nebo se jedná pouze o toto jedno plavidlo,“ řekl Kyle Henderson, generální ředitel technologické společnosti Vizion Inc. poskytující přehled o dodavatelských řetězcích.Jakékoli další potíže v Hormuzském průlivu způsobí největší problémy ropným tankerům, ale 15 % lodí, které jím proplouvají, jsou kontejnerové lodě navštěvující přístavy, jako je Jebel Ali ve Spojených arabských emirátech. Ty hrají klíčovou roli při zajišťování dodávek světovým výrobcům.MSC Aries má kapacitu téměř 15 000 kontejnerů o délce 20 stop, což je asi o 9 000 méně než největší kontejnery stavěné v těchto dnech. S délkou 1 200 stop je obrovský – delší, než je newyorská budova Chrysler, a stejně široký jako dvanáctiproudý úsek dálnice New Jersey Turnpike.Zatímco většina kontejnerových seznamů není během plavby lodi viditelná ani není zveřejněna, dokud nejsou zpracovány nákladní listy, společnost Vizion ze Silicon Valley vytvořila data, která poskytla agentuře Bloomberg News a která umožňují nahlédnout do obsahu některých nákladů lodi MSC Aries, kam zboží směřuje a kterých společností se to týká.Na základě informací z platforem pro rezervaci námořní přepravy, které používají dopravci, zasilatelé a speditéři, identifikoval nástroj nazvaný TradeView vyvinutý společnostmi Vizion a Dun & Bradstreet více než 1 000 z neznámého celkového nákladu kontejnerů na lodi. Hodnota zboží v tomto vzorku se odhaduje na 174 milionů dolarů.Zatímco plavidlo převáželo spoustu všedních předmětů pro průmyslové použití, jako jsou plastové pelety, na palubě se nacházely také kontejnery, které mohou být při nesprávné manipulaci nebezpečné. Více než 50 z nich je výslovně klasifikováno jako nebezpečné nebo toxické.Konečné destinace zboží byly rozprostřeny v téměř 60 zemích, včetně amerických dovozců jako je společnost Exxon Mobil Corp. a Dow Inc. a desítek dalších, jejichž jména jsou méně známá v Evropě, Kanadě a Jižní Americe, uvedla společnost Vizion.Mluvčí společnosti Exxon Mobil nemohla ověřit, zda se na palubě MSC Aries nacházel nějaký jejich náklad, a zástupci společnosti Dow pro média na žádost o komentář nereagovali.Převažuje objem nákladu sledovaného společností Vizion, který se skládá z meziproduktů – chemikálií, polypropylenu používaného k výrobě plastů, pryskyřic, hnojiv, elektronických součástek, tkanin a kovů – nad menším množstvím hotových spotřebitelských výrobků.Loď MSC Aries byla na trase mezi Indií a Srí Lankou, Středním východem a Evropou. Velká část kontejnerové flotily plující po těchto trasách Střední východ zcela obchází a jezdí kolem Afriky vzhledem k tomu, že útoky Hútíů v Rudém moři nepolevují.Ale ostatní, které počítají s přístavy v Perském zálivu a Rudém moři jako s překladišti, nemohou dělat totéž kvůli významu regionu pro průmyslové kapaliny a komponenty.„Hormuzský průliv je víc než jen energetický škrticí bod – zejména pro ekonomiky Perského zálivu – a náklad lodi Aries je příkladem složitosti dodavatelských řetězců,“ uvedl Gerard DiPippo, vedoucí geoekonomický analytik společnosti Bloomberg Economics.„Íránské zadržení lodi je další připomínkou zranitelnosti námořních kontrolních bodů.“Podle společnosti Vizion směřovalo více než 90 kontejnerů na lodi MSC Aries do USA, ale Amerika se umístila mimo deset nejvýznamnějších destinací. Největší podíl zboží se očekával v Turecku, Belgii a Itálii.Loď si pronajala společnost MSC Mediterranean Shipping Co. SA, která je vlastněna přidruženou společností Zodiac Maritime Ltd. se sídlem ve Velké Británii, která otázky týkající se situace směřovala na společnost MSC.Podle údajů agentury Bloomberg je společnost Zodiac Maritime součástí skupiny Zodiac Group izraelského podnikatele Eyala Ofera.Ve středu zveřejnila společnost MSC se sídlem ve švýcarské Ženevě doporučení pro zákazníky, že 25členná posádka je v bezpečí a že „probíhají jednání s íránskými orgány s cílem zajistit jejich co nejrychlejší propuštění“.Společnost rovněž uvedla, že bude pokračovat v „nepřerušené a pravidelné dopravě“ na všech trasách v regionu.Zadržení lodi na nestabilní obchodní křižovatce dává průmyslovým dovozcům další důvod, aby se orientovali v trasách, kterými se jejich zboží pohybuje, izolovali své zásoby od nečekaných otřesů a plánovali své zásilky s dostatečným předstihem.„Henderson ze společnosti Vizion uvedl: ‚Odesílatelé začínají přemýšlet o nákladních trasách, které si rezervují, a o tom, na kolik lodí budou zboží překládat a kde tyto překládky proběhnou.‘ ‚Jedná se o úroveň složitosti, která je pro mnoho odesílatelů novou výzvou.'“
Tagy: Íránobchodsvět

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.