Startup OpenAI podporovaný společností Microsoft rozšířil své aktivity v Japonsku a otevřel svou první asijskou pobočku v Tokiu. Společnost, známá svým chatbotem ChatGPT s generativní umělou inteligencí, se zaměřuje na nové zdroje příjmů po celém světě. Generální ředitel společnosti OpenAI Sam Altman a provozní ředitel Brad Lightcap již absolvovali schůzky s vedoucími pracovníky stovek společností z žebříčku Fortune 500 v USA a Velké Británii, aby jim představili své obchodní nabídky. Společnost OpenAI také založila kanceláře v Londýně a Dublinu. Japonsko, které se snaží konkurovat Číně a řešit nedostatek pracovních sil, vidí v umělé inteligenci příležitost, jak urychlit přechod na digitální služby. OpenAI má vlastní model optimalizovaný pro japonštinu a Tadao Nagasaki, bývalý prezident Amazon Web Services v Japonsku, vede japonský obchod. Přestože je Japonsko považováno za technologicky zaostalejší zemi, je svědkem zvýšených investic do velkých jazykových modelů od místních společností, jako jsou SoftBank a NTT. Tento růst v odvětví umělé inteligence je dále podpořen nedávným oznámením společnosti Microsoft, že v příštích dvou letech investuje v Japonsku 2,9 miliardy dolarů do cloudové infrastruktury a infrastruktury umělé inteligence.
Startup OpenAI podporovaný společností Microsoft rozšířil své aktivity v Japonsku a otevřel svou první asijskou pobočku v Tokiu. Společnost, známá svým chatbotem ChatGPT s generativní umělou inteligencí, se zaměřuje na nové zdroje příjmů po celém světě. Generální ředitel společnosti OpenAI Sam Altman a provozní ředitel Brad Lightcap již absolvovali schůzky s vedoucími pracovníky stovek společností z žebříčku Fortune 500 v USA a Velké Británii, aby jim představili své obchodní nabídky. Společnost OpenAI také založila kanceláře v Londýně a Dublinu. Japonsko, které se snaží konkurovat Číně a řešit nedostatek pracovních sil, vidí v umělé inteligenci příležitost, jak urychlit přechod na digitální služby. OpenAI má vlastní model optimalizovaný pro japonštinu a Tadao Nagasaki, bývalý prezident Amazon Web Services v Japonsku, vede japonský obchod. Přestože je Japonsko považováno za technologicky zaostalejší zemi, je svědkem zvýšených investic do velkých jazykových modelů od místních společností, jako jsou SoftBank a NTT. Tento růst v odvětví umělé inteligence je dále podpořen nedávným oznámením společnosti Microsoft, že v příštích dvou letech investuje v Japonsku 2,9 miliardy dolarů do cloudové infrastruktury a infrastruktury umělé inteligence.
