McLaren představuje Artura Spider: nový plug-in hybridní supersport
Uvidíte několik zásadních vylepšení řízení a brzd, ke kterým jsme dospěli s pomocí našeho týmu Formule 1," řekl Nicolas Brown, prezident McLaren Americas, když na začátku května představoval na dolním Manhattanu nový model Artura Spider.
McLaren Artura Spider debutuje s inovacemi z F1 a cenou 273 800 USD
Plug-in hybridní kabriolet nabízí dojezd 21 mil na elektřinu a výkon 690 koní
Artura Spider se chlubí lehkou konstrukcí a zrychlením z 0 na 100 km/h za 3 sekundy
Byl to teprve druhý vůz, který se objevil ve Spojených státech. Na večírku McLaren „Amplified“ se exempláře v různých zářivých barvách hemžily mezi pozvanými hosty a potenciálními zákazníky. Dřívější akce Amplified se konala v Miami a třetí se uskutečnila ve čtvrtek v Beverly Hills.
Kabriolet Artura Spider, jako model 2025 vedle kupé, je možné objednávat již nyní, přičemž první dodávky začnou ještě letos. Cena začíná na 273 800 USD. Jedná se o plug-in hybrid s dojezdem až 21 mil na elektřinu.
„Na americkém trhu se varianty Spider našich modelů vždy těší mimořádné oblibě a očekáváme, že McLaren Artura Spider nebude výjimkou,“ říká Brown. McLaren Artura zapadá do naší základní řady supersportovních vozů a my se těšíme, až se dostane do rukou zákazníků a vyjede na silnice.“
Artura Spider je prvním plug-in hybridním supersportovním kabrioletem McLaren, který kombinuje třílitrový dvoulitrový šestiválec V-6 s axiálním tokovým elektromotorem o výkonu 94 koní a baterií o kapacitě 7,4 kWh, čímž dosahuje výkonu 690 koní a točivého momentu 531 N.m. Vůz je vybaven hybridním pohonem s možností připojení k síti.
To je o 19 koní více než u modelů Arturas z let 2023 a 2024, které lze aktualizací softwaru upgradovat na specifikace z roku 2025. Vůz může řadit manuálně pomocí pádel nebo automaticky prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky.
Díky použití lehké konstrukce z uhlíkových vláken (s příměsí hliníku) je Artura Spider nejlehčím supersportovním vozem s kapkovitou střechou ve své třídě, váží 3 439 kg (o 136 kg více než kupé). Důraz na úsporu hmotnosti je rozšířen i na hliníkový zážehový motor, který váží pouhých 353 kg.
Osm elektromotorů ovládá pevnou střechu z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů, která se ukládá pod kryt. Sejmutí střechy trvá 11 sekund a lze jej provést při rychlosti až 31 km/h. Majitel může střechu zvedat a spouštět zvenčí vozu pomocí klíčenky.
Zdroj: Getty images
Všechen tento výkon v relativně lehkém voze umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3 sekundy, z nuly na 200 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. To je velmi blízko modelu Artura kupé. Díky plug-in hybridnímu formátu se jedná také o energeticky nejúspornější kabriolet McLaren, který při použití elektromotoru dosahuje ekvivalentu 45 mil na galon (MPGe) a bez něj jen 19 mpg.
Mezi výše zmíněná vylepšení modelu Artura patří rychlejší reakce odpružení (o 90 % rychlejší) a konzistentnější brzdný výkon při vysokých rychlostech, k čemuž přispívají nové chladicí kanály.
Přepracován a vyladěn byl také výfuk pro lepší zvukový zážitek ve středních a vyšších otáčkách. Pro ty, kteří chtějí více, je k dispozici volitelný sportovní výfuk. Vylepšeno bylo také tepelné řízení motoru prostřednictvím čtyř nových a samostatných kanálů.
Kabina je pohodlná, řidič má před sebou volant s plochou spodní částí, malou obrazovku (která zobrazuje zbývající elektrický dojezd a pohybuje se spolu s nastavením sloupku řízení), semišovou podložku palubní desky a pádla řazení s karbonovým motivem. K dispozici jsou tři režimy hybridního řízení: komfortní (standardně nastavený), sportovní a traťový, plus režim pouze pro elektrický pohon.
Uprostřed kokpitu se nachází osmipalcový vertikální dotykový displej, který umožňuje Apple CarPlay. K dispozici je infotainment systém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, který lze nahradit standardní sestavou s pěti reproduktory.
Bezdrátové nabíjení telefonu je volitelnou součástí výbavy, ale „launch control“, který umožňuje dosáhnout zázračných časů z nuly na sto, je standardem. Součástí výbavy je také unikátní systém, který odpojuje elektronickou kontrolu stability a dosahuje tak působivě vypadajícího protáčení kol při startu.
Zdroj: Unsplash
Výhled dopředu je vynikající; výhled dozadu už tak dobrý není, ale McLaren vůz vybavil sledováním mrtvého úhlu, detekcí křížové dopravy, varováním před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznáváním dopravních značek.
Je zde pouze šest krychlových stop úložného prostoru (vpředu). Vůz by měl dobře zastavit díky karbon-keramickým brzdám. Z rychlosti 100 km/h by měl zastavit za 30 metrů.
Na této úrovni supersportů se platí téměř za všechno. Paket Performance stojí 9 400 USD, technologický paket 7 400 USD a sportovní výfuk 6 850 USD. A pokud chcete mít kola s povrchovou úpravou Dark Stealth Diamond Cut, je to dalších 7 150 USD. Fantastický lak je také za příplatek.
Byl to teprve druhý vůz, který se objevil ve Spojených státech. Na večírku McLaren „Amplified“ se exempláře v různých zářivých barvách hemžily mezi pozvanými hosty a potenciálními zákazníky. Dřívější akce Amplified se konala v Miami a třetí se uskutečnila ve čtvrtek v Beverly Hills.Kabriolet Artura Spider, jako model 2025 vedle kupé, je možné objednávat již nyní, přičemž první dodávky začnou ještě letos. Cena začíná na 273 800 USD. Jedná se o plug-in hybrid s dojezdem až 21 mil na elektřinu.„Na americkém trhu se varianty Spider našich modelů vždy těší mimořádné oblibě a očekáváme, že McLaren Artura Spider nebude výjimkou,“ říká Brown. McLaren Artura zapadá do naší základní řady supersportovních vozů a my se těšíme, až se dostane do rukou zákazníků a vyjede na silnice.“Artura Spider je prvním plug-in hybridním supersportovním kabrioletem McLaren, který kombinuje třílitrový dvoulitrový šestiválec V-6 s axiálním tokovým elektromotorem o výkonu 94 koní a baterií o kapacitě 7,4 kWh, čímž dosahuje výkonu 690 koní a točivého momentu 531 N.m. Vůz je vybaven hybridním pohonem s možností připojení k síti.To je o 19 koní více než u modelů Arturas z let 2023 a 2024, které lze aktualizací softwaru upgradovat na specifikace z roku 2025. Vůz může řadit manuálně pomocí pádel nebo automaticky prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky.Díky použití lehké konstrukce z uhlíkových vláken je Artura Spider nejlehčím supersportovním vozem s kapkovitou střechou ve své třídě, váží 3 439 kg . Důraz na úsporu hmotnosti je rozšířen i na hliníkový zážehový motor, který váží pouhých 353 kg.Osm elektromotorů ovládá pevnou střechu z uhlíkových vláken a kompozitních materiálů, která se ukládá pod kryt. Sejmutí střechy trvá 11 sekund a lze jej provést při rychlosti až 31 km/h. Majitel může střechu zvedat a spouštět zvenčí vozu pomocí klíčenky.Všechen tento výkon v relativně lehkém voze umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3 sekundy, z nuly na 200 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost 330 km/h. To je velmi blízko modelu Artura kupé. Díky plug-in hybridnímu formátu se jedná také o energeticky nejúspornější kabriolet McLaren, který při použití elektromotoru dosahuje ekvivalentu 45 mil na galon a bez něj jen 19 mpg.Mezi výše zmíněná vylepšení modelu Artura patří rychlejší reakce odpružení a konzistentnější brzdný výkon při vysokých rychlostech, k čemuž přispívají nové chladicí kanály. Přepracován a vyladěn byl také výfuk pro lepší zvukový zážitek ve středních a vyšších otáčkách. Pro ty, kteří chtějí více, je k dispozici volitelný sportovní výfuk. Vylepšeno bylo také tepelné řízení motoru prostřednictvím čtyř nových a samostatných kanálů.Kabina je pohodlná, řidič má před sebou volant s plochou spodní částí, malou obrazovku , semišovou podložku palubní desky a pádla řazení s karbonovým motivem. K dispozici jsou tři režimy hybridního řízení: komfortní , sportovní a traťový, plus režim pouze pro elektrický pohon.Uprostřed kokpitu se nachází osmipalcový vertikální dotykový displej, který umožňuje Apple CarPlay. K dispozici je infotainment systém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, který lze nahradit standardní sestavou s pěti reproduktory.Bezdrátové nabíjení telefonu je volitelnou součástí výbavy, ale „launch control“, který umožňuje dosáhnout zázračných časů z nuly na sto, je standardem. Součástí výbavy je také unikátní systém, který odpojuje elektronickou kontrolu stability a dosahuje tak působivě vypadajícího protáčení kol při startu.Výhled dopředu je vynikající; výhled dozadu už tak dobrý není, ale McLaren vůz vybavil sledováním mrtvého úhlu, detekcí křížové dopravy, varováním před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznáváním dopravních značek.Je zde pouze šest krychlových stop úložného prostoru . Vůz by měl dobře zastavit díky karbon-keramickým brzdám. Z rychlosti 100 km/h by měl zastavit za 30 metrů.Na této úrovni supersportů se platí téměř za všechno. Paket Performance stojí 9 400 USD, technologický paket 7 400 USD a sportovní výfuk 6 850 USD. A pokud chcete mít kola s povrchovou úpravou Dark Stealth Diamond Cut, je to dalších 7 150 USD. Fantastický lak je také za příplatek.