Za 2 roky tento technologický gigant kompletně změnil svou image.
29. června 2021 se pomalu začala měnit jedna z největších společností v oblasti sociálních médií. Jednalo se o Facebook, jehož zakladatel a CEO Mark Zuckerberg tehdy vůbec poprvé oznámil své plány na kompletní rebranding firmy. A tak se pomalu začala rodit společnost zbrusu nová – Meta Platforms. Právě na příběh této změny si posvítíme v našem dnešním článku.
Při bližším pohledu do průřezu historií toho na dnešní den ale připadá samozřejmě ještě o mnoho více:
- 1995 – V korejském Soulu se zřítilo obchodní centrum Sampoong příčinou špatné statiky v posledním patře. Zemřelo 500 lidí.
- 2002 – Turecký fotbalista Hakan Sükür vstřelil nejrychlejší gól v historii MS – v 11. sekundě.
- 2004 – Generální guvernér Sir Paulius Matane zastupuje britskou královnu na Papua Nová Guinea.
- 2008 – Na vídeňském stadionu Ernst-Happel-Stadion získalo Španělsko svůj druhý titul mistrů Evropy ve fotbale po té, co porazili Německo 1:0.
A nyní se už klasicky přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
- 2012 – Facebook oznámil, že dosáhla milníku jedné miliardy aktivních uživatelů na celém světě. Tento úspěch upevnil pozici Facebooku jako největší platformy sociálních médií té doby.
- 2020 – Společnost Uber Technologies Inc. oznámila 29. června 2020 akvizici společnosti Postmates, populární služby pro rozvoz jídla ve Spojených státech. Cílem transakce bylo posílit pozici společnosti Uber na konkurenčním trhu doručování jídla.

Jak se společnost Facebook změnila na Metu?
Facebook se v posledních dvou desetiletích proslavil jednou z nejznámějších značek na světě: velkým modrobílým písmenem F.
Teď už to ale neplatí. Přesně před 2 lety učinil gigant v oblasti sociálních sítí nepřehlédnutelný krok směrem ke změně: zrušil zdůraznění jména Facebook a přejmenoval se na Meta. Kompletní rebranding byl dokončen v říjnu stejného roku. Změnu doprovodilo nové firemní logo navržené jako symbol ve tvaru nekonečna, které bylo mírně pokřivené. Facebook a jeho další aplikace, jako jsou Instagram a WhatsApp, zůstanou zachovány, ale pod hlavičkou Meta.
Tento krok je pointou toho, jak šéf společnosti Mark Zuckerberg plánuje přeorientovat svou společnost ze Silicon Valley na to, co považuje za další digitální hranici, kterou je sjednocení různorodých digitálních světů do něčeho, čemu se říká metaverse. Přejmenování Facebooku zároveň může pomoci distancovat se od kontroverzí, kterým sociální síť čelí, včetně toho, jak je využívána k šíření nenávistných projevů a dezinformací.

„Hodně jsem přemýšlel o naší identitě“ v souvislosti s touto novou kapitolou, řekl pan Zuckerberg, když ve čtvrtek hovořil na virtuální akci, která měla představit technologické sázky Facebooku na budoucnost. „Doufám, že časem budeme vnímáni jako společnost s metaverzemi.“
Touto změnou pan Zuckerberg telegrafoval, že jeho společnost překračuje rámec dnešních sociálních sítí, na kterých je Facebook postaven od svého založení před 19 lety. Mít Facebook jako firemní název, když společnost nyní vlastní mnoho aplikací a v zásadě jde o propojování lidí, už podle něj nebylo únosné.
To platilo zejména v případě, kdy se Facebook zavázal vybudovat složený vesmír prolínající online, virtuální a rozšířený svět, kterým mohou lidé plynule procházet, uvedl pan Zuckerberg. Řekl, že tento koncept, známý jako metaverze, může být příští velkou sociální platformou a že ji v příštích více než 10 letech vybuduje několik technologických společností. V pondělí Facebook naznačil svůj záměr stát se velkým hráčem, když oddělil své podnikání v oblasti virtuální a rozšířené reality do divize známé jako Facebook Reality Labs.
Vývoj Facebooku v novou společnost však bude trvat dlouho, protože tento koncept je teoretický a může trvat roky, než bude realizován. Facebook a jeho sesterské aplikace navíc zůstávají obřím podnikem, který generuje roční příjmy přes 86 miliard dolarů a celosvětově slouží více než 3,5 miliardám lidí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky