Prodej elektromobilů v Číně se zotavuje, ale hybridy nadále dominují nad čistě elektrickými vozy
BYD oznámilo v květnu prodej 330 488 vozů, s 8% nárůstem prodeje BEV oproti dubnu
V roce 2024 vzrostly celkové prodeje BYD o 27 % oproti roku 2023, včetně výrazného nárůstu exportních prodejů
Akcie BYD vzrostly o 5 % díky pozitivním květnovým výsledkům a rostoucí poptávce po hybridních vozidlech
Prodej elektromobilů v Číně se zotavuje – vítaná zpráva pro investory do automobilového průmyslu na začátku nového měsíce. Hybridy však stále převažují nad čistě elektrickými vozidly, což by mohlo představovat výzvu pro výrobce čistě elektrických vozidel, jako je Tesla.
Přední čínský výrobce elektromobilů, společnost BYD, v neděli oznámil svá prodejní čísla. Společnost v květnu prodala 330 488 osobních vozidel, která se skládala ze 146 395 bateriových elektromobilů (BEV) a 184 093 plug-in hybridních vozidel (PHEV). Navíc došlo k výraznému nárůstu celkových dodávek vozidel; oproti dubnu vzrostly o 6 % a oproti předchozímu roku o 38 %. Pokud jde o prodeje vozidel BEV, ty se oproti dubnu zvýšily o 8 % a oproti stavu před rokem o 22 %. Růst zaznamenaly i prodeje PHEV, které se oproti dubnu zvýšily o 4 % a oproti stavu před rokem o 54 %.
V průběhu roku 2024 prodala společnost BYD 1 266 934 vozů, což představuje 27% nárůst oproti stejnému období roku 2023. Z toho prodeje vozů BEV činily 580 974 kusů, což představuje nárůst o 19 %; prodeje vozů PHEV činily 685 960 kusů, což představuje nárůst o 35 %. Navíc exportní prodeje za letošní rok dosáhly 176 409, což představuje raketový nárůst o 177 % oproti 63 753 vozům, které společnost BYD vyvezla ve stejném období roku 2023. Zahraniční prodeje tvořily v roce 2024 přibližně 14 % celkových prodejů osobních vozidel společnosti BYD.
Zdroj: Getty Images
Na základě květnových výsledků společnosti BYD je zřejmé, že prodeje neustále rostou. V prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostl prodej čínských BEV přibližně o 9 %, zatímco prodej BEV společnosti BYD vzrostl o 13 %. Zrychlený růst byl patrný ve výsledcích společnosti za duben a květen. Tento trend zřejmě vyvolal pozitivní reakci investorů, neboť akcie společnosti BYD v pondělí v zámořském obchodování vzrostly o 5 %.
Navzdory pozitivnímu růstu v sektoru BEV výsledky společnosti BYD ukazují, že PHEV mají za sebou ještě silnější rok. Zdá se, že kupující automobilů po celém světě, včetně Číny, dávají přednost elektrifikovanému vozu, který nabízí solidní dojezd za přijatelnou cenu. PHEV obvykle stojí méně než plně elektrické modely, což z nich činí atraktivní volbu.
V prvním čtvrtletí vzrostl prodej PHEV v Evropě meziročně o 10 %, čímž předstihl 4% růst BEV. Mezitím prodej hybridů v USA vzrostl o 65 % a zastínil tak 3% nárůst u BEV. Je třeba poznamenat, že údaje o hybridech v USA zahrnují jak PHEV, tak tradiční hybridy, které nevyžadují zapojení do sítě, jako je například Toyota Prius.
Ne všichni výrobci elektromobilů profitovali z nárůstu prodeje elektromobilů. Průměrné výsledky BEV ovlivnily akcie většiny výrobců EV. V pátek se akcie společnosti Tesla od počátku roku propadly o téměř 28 % a zaostávaly za indexem S&P 500 o přibližně 39 procentních bodů. Akcie NIO se mezitím od počátku roku propadly o přibližně 41 %, akcie Rivian Automotive o přibližně 53 % a akcie BYD o přibližně 2 %. Přestože společnost BYD zaostává za trhem, její pozici posiluje kombinace prodejů BEV a PHEV.
Jeden z hlavních výrobců plně elektrických vozidel, společnost Tesla, neuvádí regionální ani měsíční údaje o prodejích. Očekává se, že společnost zveřejní další údaje o dodávkách na začátku července, které se budou týkat druhého čtvrtletí.
Pozorovatelé se budou řídit údaji z odvětví, aby zjistili, co by Tesla mohla uvést za své prodeje. V dubnu se čínská produkce Tesly snížila oproti předchozímu roku asi o 18 %, zatímco v Evropě prodeje klesly asi o 2 %. Očekává se, že podrobné údaje za květen budou zveřejněny během jednoho či dvou týdnů.
Za druhé čtvrtletí Wall Street podle údajů společnosti FactSet předpokládá, že Tesla dodá přibližně 452 000 vozů, což znamená pokles oproti 466 000 vozů, které byly dodány ve druhém čtvrtletí roku 2023. Tento pokles dále podtrhuje problémy, kterým čelí výrobci plně elektrických vozidel v současném tržním prostředí.
Souhrnně lze z těchto výsledků vyvodit zásadní závěr, že zatímco prodeje elektrických vozidel se v Číně zotavují, nárůst prodeje hybridů předstihuje nárůst prodeje plně elektrických vozidel. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, pokud nedojde k výraznému snížení ceny plně elektrických vozidel nebo k podstatnému zlepšení jejich dojezdu a výkonu, což připraví půdu pro silnou konkurenci v sektoru elektrických vozidel.
Prodej elektromobilů v Číně se zotavuje – vítaná zpráva pro investory do automobilového průmyslu na začátku nového měsíce. Hybridy však stále převažují nad čistě elektrickými vozidly, což by mohlo představovat výzvu pro výrobce čistě elektrických vozidel, jako je Tesla.Přední čínský výrobce elektromobilů, společnost BYD, v neděli oznámil svá prodejní čísla. Společnost v květnu prodala 330 488 osobních vozidel, která se skládala ze 146 395 bateriových elektromobilů a 184 093 plug-in hybridních vozidel . Navíc došlo k výraznému nárůstu celkových dodávek vozidel; oproti dubnu vzrostly o 6 % a oproti předchozímu roku o 38 %. Pokud jde o prodeje vozidel BEV, ty se oproti dubnu zvýšily o 8 % a oproti stavu před rokem o 22 %. Růst zaznamenaly i prodeje PHEV, které se oproti dubnu zvýšily o 4 % a oproti stavu před rokem o 54 %.V průběhu roku 2024 prodala společnost BYD 1 266 934 vozů, což představuje 27% nárůst oproti stejnému období roku 2023. Z toho prodeje vozů BEV činily 580 974 kusů, což představuje nárůst o 19 %; prodeje vozů PHEV činily 685 960 kusů, což představuje nárůst o 35 %. Navíc exportní prodeje za letošní rok dosáhly 176 409, což představuje raketový nárůst o 177 % oproti 63 753 vozům, které společnost BYD vyvezla ve stejném období roku 2023. Zahraniční prodeje tvořily v roce 2024 přibližně 14 % celkových prodejů osobních vozidel společnosti BYD.Na základě květnových výsledků společnosti BYD je zřejmé, že prodeje neustále rostou. V prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostl prodej čínských BEV přibližně o 9 %, zatímco prodej BEV společnosti BYD vzrostl o 13 %. Zrychlený růst byl patrný ve výsledcích společnosti za duben a květen. Tento trend zřejmě vyvolal pozitivní reakci investorů, neboť akcie společnosti BYD v pondělí v zámořském obchodování vzrostly o 5 %.Navzdory pozitivnímu růstu v sektoru BEV výsledky společnosti BYD ukazují, že PHEV mají za sebou ještě silnější rok. Zdá se, že kupující automobilů po celém světě, včetně Číny, dávají přednost elektrifikovanému vozu, který nabízí solidní dojezd za přijatelnou cenu. PHEV obvykle stojí méně než plně elektrické modely, což z nich činí atraktivní volbu.V prvním čtvrtletí vzrostl prodej PHEV v Evropě meziročně o 10 %, čímž předstihl 4% růst BEV. Mezitím prodej hybridů v USA vzrostl o 65 % a zastínil tak 3% nárůst u BEV. Je třeba poznamenat, že údaje o hybridech v USA zahrnují jak PHEV, tak tradiční hybridy, které nevyžadují zapojení do sítě, jako je například Toyota Prius.Ne všichni výrobci elektromobilů profitovali z nárůstu prodeje elektromobilů. Průměrné výsledky BEV ovlivnily akcie většiny výrobců EV. V pátek se akcie společnosti Tesla od počátku roku propadly o téměř 28 % a zaostávaly za indexem S&P 500 o přibližně 39 procentních bodů. Akcie NIO se mezitím od počátku roku propadly o přibližně 41 %, akcie Rivian Automotive o přibližně 53 % a akcie BYD o přibližně 2 %. Přestože společnost BYD zaostává za trhem, její pozici posiluje kombinace prodejů BEV a PHEV.BYD Company Limited Jeden z hlavních výrobců plně elektrických vozidel, společnost Tesla, neuvádí regionální ani měsíční údaje o prodejích. Očekává se, že společnost zveřejní další údaje o dodávkách na začátku července, které se budou týkat druhého čtvrtletí.Pozorovatelé se budou řídit údaji z odvětví, aby zjistili, co by Tesla mohla uvést za své prodeje. V dubnu se čínská produkce Tesly snížila oproti předchozímu roku asi o 18 %, zatímco v Evropě prodeje klesly asi o 2 %. Očekává se, že podrobné údaje za květen budou zveřejněny během jednoho či dvou týdnů.Tesla Inc. Za druhé čtvrtletí Wall Street podle údajů společnosti FactSet předpokládá, že Tesla dodá přibližně 452 000 vozů, což znamená pokles oproti 466 000 vozů, které byly dodány ve druhém čtvrtletí roku 2023. Tento pokles dále podtrhuje problémy, kterým čelí výrobci plně elektrických vozidel v současném tržním prostředí.Souhrnně lze z těchto výsledků vyvodit zásadní závěr, že zatímco prodeje elektrických vozidel se v Číně zotavují, nárůst prodeje hybridů předstihuje nárůst prodeje plně elektrických vozidel. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat, pokud nedojde k výraznému snížení ceny plně elektrických vozidel nebo k podstatnému zlepšení jejich dojezdu a výkonu, což připraví půdu pro silnou konkurenci v sektoru elektrických vozidel.