Společnost DocuSign vykázala dobré výsledky za 1. fiskální čtvrtletí, ačkoli její akcie klesly, protože investory zklamala prognóza vyúčtování
Společnost se bude snažit urychlit růst pomocí nově spuštěné platformy Intelligent Agreement Management
Akcie jsou na současné úrovni atraktivně oceněny
Akcie společnosti DocuSign (DOCU) se propadly poté, co poskytovatel řešení pro elektronický podpis oznámil výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2025. Po pozdním vzestupu v roce 2023, kdy byla společnost blízko prodeje soukromému kapitálu, akcie od začátku roku klesly o více než 10 %.
Pojďme se blíže podívat na poslední čtvrtletní výsledky společnosti a zjistit, zda je propad ceny akcií příležitostí k nákupu.
Solidní růst tržeb, ale výhled pro byznys je zklamáním
Ve čtvrtletí končícím 30. dubna vzrostly tržby společnosti DocuSign meziročně o 7 % na 709,6 milionu USD. Příjmy z předplatného vzrostly o 8 % na 691,5 milionu USD, zatímco příjmy z profesionálních služeb klesly o 18 % na 18,2 milionu USD. Vedení společnosti dříve předpokládalo, že celkové tržby za 1. čtvrtletí se budou pohybovat mezi 704 a 708 miliony USD.
Společnost pokračuje v pronikání do zahraničí, přičemž mezinárodní tržby meziročně vzrostly o 17 % a nyní tvoří 28 % celkových tržeb.
Účtované tržby dosáhly 709,5 milionu USD, což je meziroční nárůst o 5 % a je to výrazně nad plánovanými 685 až 695 miliony USD.
Zdroj: Shutterstock
Společnost DocuSign získala ve čtvrtletí více než 50 000 zákazníků, čímž se její zákaznická základna zvýšila na 1,56 milionu, což je o 11 % více než před rokem. Počet zákazníků s roční smluvní hodnotou 300 000 USD a více byl relativně stabilní a činil 1 059 zákazníků.
Udržení zákazníků v dolarovém vyjádření činilo ve čtvrtletí 99 %. To je více než 98 % v předchozím čtvrtletí, ale méně než 105 % před rokem.
Hrubá marže zůstala silná, i když mírně poklesla a dosáhla 78,9 % oproti 79,4 % před rokem. Upravený zisk na akcii (EPS) vzrostl o 14 % na 0,82 USD.
Společnost ve čtvrtletí vytvořila provozní cash flow ve výši 254,8 milionu USD, zatímco volné cash flow dosáhlo 232,1 milionu USD. Společnost ukončila období s hotovostí a investicemi ve výši 1,2 miliardy USD a bez dluhu, což jí umožnilo zvýšit program zpětného odkupu akcií o další 1 miliardu USD.
Do budoucna vedení společnosti předpokládá celoroční tržby ve výši 2,92 až 2,93 miliardy USD, přičemž tržby z předplatného by měly činit 2,84 až 2,86 miliardy USD. Očekává se, že tržby z prodeje se budou pohybovat v rozmezí 2,98 až 3,03 miliardy dolarů.
Společnost DocuSign sice upravila horní hranici svého celoročního výhledu o 6 milionů dolarů výše, ale nárůst byl nižší než v případě fakturace za minulé čtvrtletí, kdy společnost překonala hranici 14,5 milionu dolarů, což investory zklamalo. Společnost však pravděpodobně zaujímá konzervativní postoj vzhledem k současnému prostředí.
Do budoucna se DocuSign snaží přejít spíše na platformovou společnost se svým řešením Intelligent Agreement Management (IAM), které kombinuje její produkty pro elektronický podpis a správu životního cyklu smluv (CLM). K dispozici jsou také nové funkce, jako jsou Maestro, Navigator a App Center. Maestro je nástroj pro tvorbu pracovních postupů smluv, který automatizuje vytváření smluv bez nutnosti kódování, zatímco Navigator bude ukládat, spravovat a analyzovat celou knihovnu nahromaděných smluv zákazníka. App Center umožní zákazníkům integrovat aplikace třetích stran do jejich pracovních postupů s dohodami.
Nastal čas na koupi akcie ve slevě?
V podnikání společnosti DocuSign se objevily určité protivětry, protože COVID-19 stáhl dopředu poptávku po jejím hlavním produktu pro elektronický podpis, zatímco nevýrazný trh s bydlením negativně ovlivnil jednu z nejdůležitějších tržních vertikál v oblasti smluv o rezidenčních nemovitostech.
Společnost však i v tomto období dokázala zvýšit své tržby a generuje velké množství volného peněžního toku. Snaží se také prosazovat inovace, aby se posunula za hranice hlavního produktu elektronického podpisu, kterým je v současnosti známá.
Akcie se obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku (P/E) mírně nad 16 a s násobkem hodnoty podniku k EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) ve výši 11. Druhá z uvedených metrik zohledňuje čistou hotovostní pozici a odečítá nepeněžní náklady. V obou případech je cena akcií atraktivní.
Přestože investory zklamaly pokyny, zdá se, že je vhodná doba k nákupu. Spuštění platformy IAM společnosti DocuSign by mohlo být přesně tím typem inovace, kterou společnost potřebuje k opětovnému urychlení růstu. Mezitím se bude snažit zapojit technologii umělé inteligence (AI), kterou získává z nedávné akvizice společnosti Lexion, aby pomohla dále vylepšit svou novou platformu.
Zároveň by silná rozvaha a tvorba volných peněžních toků spolu s rozsáhlým plánem zpětného odkupu a atraktivním oceněním měly přinejmenším podpořit akcie společnosti při snaze o oživení růstu.
Zdroj: Reuters
Akcie společnosti DocuSign se propadly poté, co poskytovatel řešení pro elektronický podpis oznámil výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2025. Po pozdním vzestupu v roce 2023, kdy byla společnost blízko prodeje soukromému kapitálu, akcie od začátku roku klesly o více než 10 %.Pojďme se blíže podívat na poslední čtvrtletní výsledky společnosti a zjistit, zda je propad ceny akcií příležitostí k nákupu.Solidní růst tržeb, ale výhled pro byznys je zklamánímVe čtvrtletí končícím 30. dubna vzrostly tržby společnosti DocuSign meziročně o 7 % na 709,6 milionu USD. Příjmy z předplatného vzrostly o 8 % na 691,5 milionu USD, zatímco příjmy z profesionálních služeb klesly o 18 % na 18,2 milionu USD. Vedení společnosti dříve předpokládalo, že celkové tržby za 1. čtvrtletí se budou pohybovat mezi 704 a 708 miliony USD.Společnost pokračuje v pronikání do zahraničí, přičemž mezinárodní tržby meziročně vzrostly o 17 % a nyní tvoří 28 % celkových tržeb.Účtované tržby dosáhly 709,5 milionu USD, což je meziroční nárůst o 5 % a je to výrazně nad plánovanými 685 až 695 miliony USD.Společnost DocuSign získala ve čtvrtletí více než 50 000 zákazníků, čímž se její zákaznická základna zvýšila na 1,56 milionu, což je o 11 % více než před rokem. Počet zákazníků s roční smluvní hodnotou 300 000 USD a více byl relativně stabilní a činil 1 059 zákazníků.Udržení zákazníků v dolarovém vyjádření činilo ve čtvrtletí 99 %. To je více než 98 % v předchozím čtvrtletí, ale méně než 105 % před rokem.Hrubá marže zůstala silná, i když mírně poklesla a dosáhla 78,9 % oproti 79,4 % před rokem. Upravený zisk na akcii vzrostl o 14 % na 0,82 USD.Společnost ve čtvrtletí vytvořila provozní cash flow ve výši 254,8 milionu USD, zatímco volné cash flow dosáhlo 232,1 milionu USD. Společnost ukončila období s hotovostí a investicemi ve výši 1,2 miliardy USD a bez dluhu, což jí umožnilo zvýšit program zpětného odkupu akcií o další 1 miliardu USD.Do budoucna vedení společnosti předpokládá celoroční tržby ve výši 2,92 až 2,93 miliardy USD, přičemž tržby z předplatného by měly činit 2,84 až 2,86 miliardy USD. Očekává se, že tržby z prodeje se budou pohybovat v rozmezí 2,98 až 3,03 miliardy dolarů.Společnost DocuSign sice upravila horní hranici svého celoročního výhledu o 6 milionů dolarů výše, ale nárůst byl nižší než v případě fakturace za minulé čtvrtletí, kdy společnost překonala hranici 14,5 milionu dolarů, což investory zklamalo. Společnost však pravděpodobně zaujímá konzervativní postoj vzhledem k současnému prostředí.Do budoucna se DocuSign snaží přejít spíše na platformovou společnost se svým řešením Intelligent Agreement Management , které kombinuje její produkty pro elektronický podpis a správu životního cyklu smluv . K dispozici jsou také nové funkce, jako jsou Maestro, Navigator a App Center. Maestro je nástroj pro tvorbu pracovních postupů smluv, který automatizuje vytváření smluv bez nutnosti kódování, zatímco Navigator bude ukládat, spravovat a analyzovat celou knihovnu nahromaděných smluv zákazníka. App Center umožní zákazníkům integrovat aplikace třetích stran do jejich pracovních postupů s dohodami.Nastal čas na koupi akcie ve slevě?V podnikání společnosti DocuSign se objevily určité protivětry, protože COVID-19 stáhl dopředu poptávku po jejím hlavním produktu pro elektronický podpis, zatímco nevýrazný trh s bydlením negativně ovlivnil jednu z nejdůležitějších tržních vertikál v oblasti smluv o rezidenčních nemovitostech.Společnost však i v tomto období dokázala zvýšit své tržby a generuje velké množství volného peněžního toku. Snaží se také prosazovat inovace, aby se posunula za hranice hlavního produktu elektronického podpisu, kterým je v současnosti známá.Akcie se obchodují s poměrem forwardové ceny k zisku mírně nad 16 a s násobkem hodnoty podniku k EBITDA ve výši 11. Druhá z uvedených metrik zohledňuje čistou hotovostní pozici a odečítá nepeněžní náklady. V obou případech je cena akcií atraktivní.Přestože investory zklamaly pokyny, zdá se, že je vhodná doba k nákupu. Spuštění platformy IAM společnosti DocuSign by mohlo být přesně tím typem inovace, kterou společnost potřebuje k opětovnému urychlení růstu. Mezitím se bude snažit zapojit technologii umělé inteligence , kterou získává z nedávné akvizice společnosti Lexion, aby pomohla dále vylepšit svou novou platformu.Zároveň by silná rozvaha a tvorba volných peněžních toků spolu s rozsáhlým plánem zpětného odkupu a atraktivním oceněním měly přinejmenším podpořit akcie společnosti při snaze o oživení růstu.