BlackBerry vykázala menší ztrátu než se očekávalo, směřuje k ziskovosti ve čtvrtém čtvrtletí
Akcie BlackBerry vzrostly o 8 % po lepších než očekávaných čtvrtletních výsledcích a růstu tržeb z IoT
Akcie H&M klesly o 13 % kvůli pochybnostem o celoroční marži a červnovém výhledu tržeb
Provozní zisk H&M za druhé čtvrtletí nedosáhl očekávání, což otřáslo důvěrou investorů
Společnost BlackBerry vykázala menší ztrátu, než se očekávalo, a směřuje k ziskovosti
ve středu vykázala za poslední čtvrtletí ztrátu, která však byla nižší, než se očekávalo, protože se společnost snaží vrátit k upravené ziskovosti.Technologická společnost, která působí na trzích internetu věcí a kybernetické bezpečnosti, vykázala v prvním fiskálním čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 42 milionů USD, tj. 7 centů na akcii. To bylo více než ztráta ve výši 11 milionů USD, kterou společnost BlackBerry vykázala v předchozím čtvrtletí, ale ztráta se postupně snížila z 56 milionů USD zaznamenaných v únorovém období.
Zdroj: Reuters
Na upraveném základě společnost BlackBerry ztratila 3 centy na akcii, zatímco o rok dříve vydělala 6 centů na akcii. Společnost však v tomto ukazateli překonala očekávání, neboť analytici sledovaní společností FactSet očekávali ztrátu 5 centů na akcii.
Akcie společnosti BlackBerry Limited (BB) ve středu po skončení obchodování vzrostly o 8 %.
„Společnost BlackBerry je i nadále na dobré cestě k tomu, aby byla ve čtvrtém čtvrtletí zisková na bázi non-GAAP a generovala pozitivní cash flow,“ uvedl v tiskové zprávě výkonný ředitel John Giamatteo.
Čtvrtletní tržby dosáhly 144 milionů USD, což je méně než 173 milionů USD v únorovém čtvrtletí a 373 milionů USD v předchozím roce. Tento ukazatel rovněž překonal konsenzuální odhad ve výši 131,6 milionu dolarů.
„Společnost dosahuje významného pokroku na cestě k provozní nezávislosti v oblasti internetu věcí a kybernetické bezpečnosti a také na cestě k ziskovosti,“ uvedl Giamatteo. Tržby z IoT vzrostly oproti předchozímu roku o 18 %.
Pro probíhající čtvrtletí společnost BlackBerry předpokládá tržby ve výši 136 až 144 milionů USD spolu s upravenou ztrátou na akcii ve výši 2 až 4 centy. To je v porovnání s 139,7 milionu USD a 3 centy, které modelovali analytici sledovaní agenturou FactSet.
H&M se propadá o 13 % kvůli pochybnostem o celoročním cíli marže a červnovém výhledu tržeb
Akcie společnosti H&M, druhého největšího světového maloobchodního řetězce, ve čtvrtek ráno klesly o více než 14 % v důsledku menšího než očekávaného nárůstu zisku za druhé čtvrtletí a znepokojivé prognózy červnových tržeb a celoroční ziskové marže. Přestože se ztráty podařilo do 9:00 londýnského času poněkud zmírnit na 13% pokles, důvěra investorů se zdá být značně otřesena.
Nadnárodní oděvně-maloobchodní společnost se sídlem ve Stockholmu vykázala za období od března do května provozní zisk ve výši 7,1 miliardy švédských korun (672 milionů USD), což je podle průzkumu mezi analytiky provedeného skupinou London Stock Exchange Group (LSEG) a citovaného agenturou Reuters méně než očekávaných 7,37 miliardy švédských korun.
Přestože zisk společnosti H&M ve druhém čtvrtletí nedosáhl očekávání, vykázal oproti předchozímu roku zlepšení a byl o více než 50 % vyšší než 4,7 miliardy švédských korun zaznamenaných ve stejném období roku 2020. Zdá se však, že tento úspěch zastínila nejistota společnosti ohledně výsledků tržeb za červen a zbytek zbývajícího roku.
H&M předpovídá pravděpodobný 6% pokles červnových tržeb v místních měnách ve srovnání s loňskými údaji za stejné období. Tato prognóza je prý do značné míry ovlivněna nevhodnými povětrnostními podmínkami, které by měly negativně ovlivnit prodejní výsledky společnosti.
Zdroj: Bloomberg
K dalšímu poklesu akcií H&M přispěl generální ředitel Daniel Ervér, který vyjádřil nejistotu ohledně schopnosti společnosti splnit svůj letošní maržový cíl. Ervér sice potvrdil cíl společnosti dosáhnout 10% provozní marže za celý rok 2024, ale zároveň upozornil na náročné podmínky, které tento cíl v letošním roce sužují.
“Vyhodnocuje se, že vnější faktory, které ovlivňují naše nákupní náklady a tržby z prodeje, včetně materiálů a zahraničních měn, budou mít ve druhé polovině roku negativnější dopad, než jsme očekávali,” uvedl Ervér. Navzdory těmto výzvám potvrdil pokračování investic do online i kamenných prodejen a zmínil chystanou modernizaci prodejen v řadě velkých měst v Evropě v návaznosti na již provedená vylepšení v New Yorku, Londýně a Tokiu.
Tento vývoj se odehrává na pozadí zhoršených prodejů na hlavních ulicích a v luxusním maloobchodě, které jsou způsobeny zvýšenými životními náklady a zpomalením výdajů po počátečním rozmachu po pandemii. Tato situace netrápí pouze H&M, protože začátkem tohoto měsíce oznámil vlastník značky Zara, společnost Inditex, zpomalení prodeje v prvním čtvrtletí ve srovnání s růstem v předchozím roce. Nadnárodní prodejce oděvů však v květnu naznačil růst.
Náročné maloobchodní prostředí vytvořilo mezeru, kterou se snaží zaplnit noví účastníci trhu. Za zmínku stojí zejména gigant rychlé módy Shein, založený v Číně, který postupně proniká na území evropských maloobchodníků a připravuje se na vstup na burzu v Londýně. Tento chystaný debut představuje novou výzvu pro zavedené značky, jako je H&M, které se již potýkají s měnícími se maloobchodními podmínkami, kolísající důvěrou spotřebitelů a přetrvávající pandemií.
Společnost BlackBerry vykázala menší ztrátu, než se očekávalo, a směřuje k ziskovostive středu vykázala za poslední čtvrtletí ztrátu, která však byla nižší, než se očekávalo, protože se společnost snaží vrátit k upravené ziskovosti.Technologická společnost, která působí na trzích internetu věcí a kybernetické bezpečnosti, vykázala v prvním fiskálním čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 42 milionů USD, tj. 7 centů na akcii. To bylo více než ztráta ve výši 11 milionů USD, kterou společnost BlackBerry vykázala v předchozím čtvrtletí, ale ztráta se postupně snížila z 56 milionů USD zaznamenaných v únorovém období.Na upraveném základě společnost BlackBerry ztratila 3 centy na akcii, zatímco o rok dříve vydělala 6 centů na akcii. Společnost však v tomto ukazateli překonala očekávání, neboť analytici sledovaní společností FactSet očekávali ztrátu 5 centů na akcii.Akcie společnosti BlackBerry Limited ve středu po skončení obchodování vzrostly o 8 %.„Společnost BlackBerry je i nadále na dobré cestě k tomu, aby byla ve čtvrtém čtvrtletí zisková na bázi non-GAAP a generovala pozitivní cash flow,“ uvedl v tiskové zprávě výkonný ředitel John Giamatteo.Čtvrtletní tržby dosáhly 144 milionů USD, což je méně než 173 milionů USD v únorovém čtvrtletí a 373 milionů USD v předchozím roce. Tento ukazatel rovněž překonal konsenzuální odhad ve výši 131,6 milionu dolarů. „Společnost dosahuje významného pokroku na cestě k provozní nezávislosti v oblasti internetu věcí a kybernetické bezpečnosti a také na cestě k ziskovosti,“ uvedl Giamatteo. Tržby z IoT vzrostly oproti předchozímu roku o 18 %.Pro probíhající čtvrtletí společnost BlackBerry předpokládá tržby ve výši 136 až 144 milionů USD spolu s upravenou ztrátou na akcii ve výši 2 až 4 centy. To je v porovnání s 139,7 milionu USD a 3 centy, které modelovali analytici sledovaní agenturou FactSet.Chcete využít této příležitosti?H&M se propadá o 13 % kvůli pochybnostem o celoročním cíli marže a červnovém výhledu tržebAkcie společnosti H&M, druhého největšího světového maloobchodního řetězce, ve čtvrtek ráno klesly o více než 14 % v důsledku menšího než očekávaného nárůstu zisku za druhé čtvrtletí a znepokojivé prognózy červnových tržeb a celoroční ziskové marže. Přestože se ztráty podařilo do 9:00 londýnského času poněkud zmírnit na 13% pokles, důvěra investorů se zdá být značně otřesena.Nadnárodní oděvně-maloobchodní společnost se sídlem ve Stockholmu vykázala za období od března do května provozní zisk ve výši 7,1 miliardy švédských korun , což je podle průzkumu mezi analytiky provedeného skupinou London Stock Exchange Group a citovaného agenturou Reuters méně než očekávaných 7,37 miliardy švédských korun.Přestože zisk společnosti H&M ve druhém čtvrtletí nedosáhl očekávání, vykázal oproti předchozímu roku zlepšení a byl o více než 50 % vyšší než 4,7 miliardy švédských korun zaznamenaných ve stejném období roku 2020. Zdá se však, že tento úspěch zastínila nejistota společnosti ohledně výsledků tržeb za červen a zbytek zbývajícího roku.H&M předpovídá pravděpodobný 6% pokles červnových tržeb v místních měnách ve srovnání s loňskými údaji za stejné období. Tato prognóza je prý do značné míry ovlivněna nevhodnými povětrnostními podmínkami, které by měly negativně ovlivnit prodejní výsledky společnosti.K dalšímu poklesu akcií H&M přispěl generální ředitel Daniel Ervér, který vyjádřil nejistotu ohledně schopnosti společnosti splnit svůj letošní maržový cíl. Ervér sice potvrdil cíl společnosti dosáhnout 10% provozní marže za celý rok 2024, ale zároveň upozornil na náročné podmínky, které tento cíl v letošním roce sužují.“Vyhodnocuje se, že vnější faktory, které ovlivňují naše nákupní náklady a tržby z prodeje, včetně materiálů a zahraničních měn, budou mít ve druhé polovině roku negativnější dopad, než jsme očekávali,” uvedl Ervér. Navzdory těmto výzvám potvrdil pokračování investic do online i kamenných prodejen a zmínil chystanou modernizaci prodejen v řadě velkých měst v Evropě v návaznosti na již provedená vylepšení v New Yorku, Londýně a Tokiu.Tento vývoj se odehrává na pozadí zhoršených prodejů na hlavních ulicích a v luxusním maloobchodě, které jsou způsobeny zvýšenými životními náklady a zpomalením výdajů po počátečním rozmachu po pandemii. Tato situace netrápí pouze H&M, protože začátkem tohoto měsíce oznámil vlastník značky Zara, společnost Inditex, zpomalení prodeje v prvním čtvrtletí ve srovnání s růstem v předchozím roce. Nadnárodní prodejce oděvů však v květnu naznačil růst.Náročné maloobchodní prostředí vytvořilo mezeru, kterou se snaží zaplnit noví účastníci trhu. Za zmínku stojí zejména gigant rychlé módy Shein, založený v Číně, který postupně proniká na území evropských maloobchodníků a připravuje se na vstup na burzu v Londýně. Tento chystaný debut představuje novou výzvu pro zavedené značky, jako je H&M, které se již potýkají s měnícími se maloobchodními podmínkami, kolísající důvěrou spotřebitelů a přetrvávající pandemií.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...