Klíčové body
- BlackBerry vykázala menší ztrátu než se očekávalo, směřuje k ziskovosti ve čtvrtém čtvrtletí
- Akcie BlackBerry vzrostly o 8 % po lepších než očekávaných čtvrtletních výsledcích a růstu tržeb z IoT
- Akcie H&M klesly o 13 % kvůli pochybnostem o celoroční marži a červnovém výhledu tržeb
- Provozní zisk H&M za druhé čtvrtletí nedosáhl očekávání, což otřáslo důvěrou investorů
Společnost BlackBerry vykázala menší ztrátu, než se očekávalo, a směřuje k ziskovosti
Společnost BlackBerry Ltd. ve středu vykázala za poslední čtvrtletí ztrátu, která však byla nižší, než se očekávalo, protože se společnost snaží vrátit k upravené ziskovosti.
Technologická společnost, která působí na trzích internetu věcí a kybernetické bezpečnosti, vykázala v prvním fiskálním čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 42 milionů USD, tj. 7 centů na akcii. To bylo více než ztráta ve výši 11 milionů USD, kterou společnost BlackBerry vykázala v předchozím čtvrtletí, ale ztráta se postupně snížila z 56 milionů USD zaznamenaných v únorovém období.
Na upraveném základě společnost BlackBerry ztratila 3 centy na akcii, zatímco o rok dříve vydělala 6 centů na akcii. Společnost však v tomto ukazateli překonala očekávání, neboť analytici sledovaní společností FactSet očekávali ztrátu 5 centů na akcii.
Akcie společnosti BlackBerry Limited
„Společnost BlackBerry je i nadále na dobré cestě k tomu, aby byla ve čtvrtém čtvrtletí zisková na bázi non-GAAP a generovala pozitivní cash flow,“ uvedl v tiskové zprávě výkonný ředitel John Giamatteo.
Čtvrtletní tržby dosáhly 144 milionů USD, což je méně než 173 milionů USD v únorovém čtvrtletí a 373 milionů USD v předchozím roce. Tento ukazatel rovněž překonal konsenzuální odhad ve výši 131,6 milionu dolarů.
„Společnost dosahuje významného pokroku na cestě k provozní nezávislosti v oblasti internetu věcí a kybernetické bezpečnosti a také na cestě k ziskovosti,“ uvedl Giamatteo. Tržby z IoT vzrostly oproti předchozímu roku o 18 %.
Pro probíhající čtvrtletí společnost BlackBerry předpokládá tržby ve výši 136 až 144 milionů USD spolu s upravenou ztrátou na akcii ve výši 2 až 4 centy. To je v porovnání s 139,7 milionu USD a 3 centy, které modelovali analytici sledovaní agenturou FactSet.
H&M se propadá o 13 % kvůli pochybnostem o celoročním cíli marže a červnovém výhledu tržeb
Akcie společnosti H&M, druhého největšího světového maloobchodního řetězce, ve čtvrtek ráno klesly o více než 14 % v důsledku menšího než očekávaného nárůstu zisku za druhé čtvrtletí a znepokojivé prognózy červnových tržeb a celoroční ziskové marže. Přestože se ztráty podařilo do 9:00 londýnského času poněkud zmírnit na 13% pokles, důvěra investorů se zdá být značně otřesena.
Nadnárodní oděvně-maloobchodní společnost se sídlem ve Stockholmu vykázala za období od března do května provozní zisk ve výši 7,1 miliardy švédských korun
Přestože zisk společnosti H&M ve druhém čtvrtletí nedosáhl očekávání, vykázal oproti předchozímu roku zlepšení a byl o více než 50 % vyšší než 4,7 miliardy švédských korun zaznamenaných ve stejném období roku 2020. Zdá se však, že tento úspěch zastínila nejistota společnosti ohledně výsledků tržeb za červen a zbytek zbývajícího roku.
H&M předpovídá pravděpodobný 6% pokles červnových tržeb v místních měnách ve srovnání s loňskými údaji za stejné období. Tato prognóza je prý do značné míry ovlivněna nevhodnými povětrnostními podmínkami, které by měly negativně ovlivnit prodejní výsledky společnosti.
K dalšímu poklesu akcií H&M přispěl generální ředitel Daniel Ervér, který vyjádřil nejistotu ohledně schopnosti společnosti splnit svůj letošní maržový cíl. Ervér sice potvrdil cíl společnosti dosáhnout 10% provozní marže za celý rok 2024, ale zároveň upozornil na náročné podmínky, které tento cíl v letošním roce sužují.
“Vyhodnocuje se, že vnější faktory, které ovlivňují naše nákupní náklady a tržby z prodeje, včetně materiálů a zahraničních měn, budou mít ve druhé polovině roku negativnější dopad, než jsme očekávali,” uvedl Ervér. Navzdory těmto výzvám potvrdil pokračování investic do online i kamenných prodejen a zmínil chystanou modernizaci prodejen v řadě velkých měst v Evropě v návaznosti na již provedená vylepšení v New Yorku, Londýně a Tokiu.
Tento vývoj se odehrává na pozadí zhoršených prodejů na hlavních ulicích a v luxusním maloobchodě, které jsou způsobeny zvýšenými životními náklady a zpomalením výdajů po počátečním rozmachu po pandemii. Tato situace netrápí pouze H&M, protože začátkem tohoto měsíce oznámil vlastník značky Zara, společnost Inditex, zpomalení prodeje v prvním čtvrtletí ve srovnání s růstem v předchozím roce. Nadnárodní prodejce oděvů však v květnu naznačil růst.
Náročné maloobchodní prostředí vytvořilo mezeru, kterou se snaží zaplnit noví účastníci trhu. Za zmínku stojí zejména gigant rychlé módy Shein, založený v Číně, který postupně proniká na území evropských maloobchodníků a připravuje se na vstup na burzu v Londýně. Tento chystaný debut představuje novou výzvu pro zavedené značky, jako je H&M, které se již potýkají s měnícími se maloobchodními podmínkami, kolísající důvěrou spotřebitelů a přetrvávající pandemií.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky