Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Nejlepší akcie pro investory z generace Z, které by měli nyní koupit

Zajímá vás, do jakých akcií by investovala generace Z?

Jan Golda Autor: Jan Golda
14 června, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Uber zahrnuje sdílení jízd, doručování a nákladní dopravu, což vyhovuje generaci Z, která upřednostňuje pohodlí
  • Dutch Bros láká generaci Z přizpůsobitelnými nápoji a sběratelskými nálepkami, čímž získává loajalitu zákazníků
  • Uber i Dutch Bros mají silnou loajalitu mezi generací Z díky pohodlí, personalizovaným službám a inovativnímu marketingu

 

Není lepší způsob, jak na to odpovědět, než se jich prostě zeptat na jejich pohled.

My, Parker Hartzell a Madeline Walshová, jakožto letní stážisté společnosti Motley Fool v oblasti investování a členové generace Z, máme několik nápadů. Jsme vysokoškolští studenti, kteří studují finance na Virginia Commonwealth University a The College of William & Mary. Pohled na akcie optikou investorů z generace Z nám pomohl najít společnosti s produkty, které naše generace používá a má ráda.

Generace Z je často definována jako lidé narození v letech 1996 až 2012, z nichž většina vyrostla na technologiích a kteří nyní upřednostňují pohodlí. Investorům z generace Z doporučujeme podívat se na společnosti Uber Technologies (UBER) a Dutch Bros (BROS), protože se podle našeho názoru zaměřují na technologie a pohodlí svých zákazníků.

Zde je důvod, proč byste měli uvažovat o jejich nákupu právě teď.

Získejte možnost sdílení jízdy i doručování
Madeline Walshová (Uber): Boomer řekl: „Zavolejte si taxi!“. Generace Z odpověděla: „Jaký taxík? Pojďme na Uber!“ Uber je variací na klasické taxislužby a doručovací služby, kdy řidiči využívají svá osobní vozidla k vyzvedávání cestujících a jejich odvozu do požadovaných destinací nebo k doručování potravin či jiných předmětů. Jako nezávislí dodavatelé si řidiči sami vybírají, kdy budou pracovat.

Zdroj: Getty Images

Uber má tři segmenty – mobilitu, doručování a nákladní dopravu – což je jiný obchodní model, než jaký používají konkurenti jako Lyft. Mobilita zahrnuje sdílení jízd; v podstatě se jedná o taxislužbu, ale cestující si mohou vše objednat v aplikaci a sledovat svou jízdu. Doručování zahrnuje přepravu potravin, zboží a dalšího zboží spotřebitelům z restaurace nebo jiného místa. V letech 2022 a 2023 vzrostly příjmy z mobility o 41 % a z doručování o 12 %. Nákladní doprava poskytuje služby vyzvedávání a doručování zásilek dopravců. Tržby z nákladní dopravy se snížily o 24 % z důvodu menšího počtu rezervací, což je podle společnosti způsobeno cyklem na trhu nákladní dopravy.

Advertisement

Jako příslušník generace Zer jsem aplikaci Uber používal pro všechny své potřeby sdílení jízd a doručování, zejména na univerzitní půdě, kde nemám auto. Aplikace je uživatelsky přívětivá, nabízí velkou flexibilitu a jízdy i doručování jsou za rozumné ceny.

Chcete využít této příležitosti?

Konkurenční výhodou Uberu je jeho velká celosvětová uživatelská základna. Mohla by být skvělou investiční volbou pro ty, kdo hledají dlouhodobý růst, protože generace Z se pravděpodobně nevrátí k nevyhovujícím zdrojům. Je to také dobře známá značka, která je oblíbená díky své rozsáhlé síti a rozumným cenám. Je docela příznačné, že mnozí používají její název jako sloveso – „Jedeme Uberem!“. — což ji staví na podobnou úroveň rozpoznatelnosti značky jako Kleenex, Band-Aid a Google.

Společnost má značné možnosti budoucího růstu, zejména s rozvojem autonomního řízení; protože jedním z jejích největších nákladů jsou řidiči, Uber by mohl potenciálně snížit budoucí výdaje. To by však mohlo představovat i riziko, pokud by nedokázala držet krok s technologickými změnami. Dalším rizikem je předstihnutí robotickými osádkami od konkurence, jako je Lyft, Waymo společnosti Alphabet nebo Tesla.

Nabízím svůj pohled na Uber jako příslušník generace Z, ale také jako mladý investor. Zeptejte se na názor dalších příslušníků generace Z a zjistěte, zda s vámi souhlasí.

Dejte si drink po svém
Parker Hartzell (Dutch Bros): Každou první středu v měsíci rozdává řetězec kaváren Dutch Bros zaměřený na drive-thru omezené množství nových samolepek zdarma, kterými si zákazníci mohou personalizovat své věci. Protože jich každý obchod dostane omezený počet, staly se sběratelským artiklem, hlavně mezi příslušníky generace Z a mileniály. Lidé si tyto nálepky lepí na lahve s vodou, notebooky a auta, čímž společnosti Dutch Bros poskytují téměř bezplatnou reklamu. A to je jen jeden z příkladů, jakým způsobem zaměřuje svůj marketing a značku na mladší spotřebitele.

Zdroj: Getty Images

Dutch Bros má pro každého něco. Je to zřejmé z rozmanité nabídky společnosti, která zahrnuje přibližně 50 % kávových nápojů, 25 % energetických nápojů a 25 % ostatních nápojů; všechny jsou velmi přizpůsobitelné různými příchutěmi a úpravami. Samotné kávové nápoje představují pro řetězec široký cílový trh, neboť americký trh s kávou v současné době dosahuje přibližně 28 miliard dolarů a má potenciál dosáhnout do roku 2029 více než 33 miliard dolarů. To by pro Dutch Bros a její investory mohlo znamenat změnu hry.

Řetězec využívá svého „bezplatného“ marketingu a zvyšuje ho pomocí aplikace, která spolupracuje s věrnostním programem Dutch Rewards. Program odměn byl v roce 2023 využit pro 65 % všech transakcí. A počet uživatelů roste – Dutch Rewards měl v roce více než 2 miliony nových registrovaných. To pravděpodobně vedlo i k 31% růstu tržeb společnosti Dutch Bros.

Věrnost a láska ke značce od lidí, které znám, přitáhly mou pozornost, a pak si mou pozornost udržely působivé růstové plány společnosti Dutch Bros a její základní hodnoty kvality, rychlosti a služeb. Slyšel jsem, že mnoho spolužáků touží po Dutch Bros, protože už nejsou v blízkosti žádné z jejích poboček.

Zní to, jako by společnost potřebovala více prodejen. Zdá se však, že vedení už na tom pracuje – Dutch Bros používá k expanzi „pevnostní strategii“, kdy otevírá více prodejen v jedné oblasti, aby si upevnil dominantní postavení značky a pronikl na trh. K 31. březnu měla 876 prodejen a jejím cílem je tento počet výrazně zvýšit – na letošní rok plánuje 150 až 165 nových prodejen a dlouhodobou vizí je dosáhnout počtu 4 000 prodejen. Společnost se v současné době nachází na počátku své fáze rychlého růstu, což představuje velkou příležitost.

Společnost Dutch Bros se vyznačuje silným růstem, pohodlím zákazníků, loajalitou ke značce a schopností přilákat širokou zákaznickou základnu díky rozmanitým přizpůsobitelným nápojům. Všechny tyto faktory z ní činí atraktivní akcii pro investory z generace Z, kteří hledají akcie s vysokým růstem.

Není lepší způsob, jak na to odpovědět, než se jich prostě zeptat na jejich pohled.My, Parker Hartzell a Madeline Walshová, jakožto letní stážisté společnosti Motley Fool v oblasti investování a členové generace Z, máme několik nápadů. Jsme vysokoškolští studenti, kteří studují finance na Virginia Commonwealth University a The College of William & Mary. Pohled na akcie optikou investorů z generace Z nám pomohl najít společnosti s produkty, které naše generace používá a má ráda.Generace Z je často definována jako lidé narození v letech 1996 až 2012, z nichž většina vyrostla na technologiích a kteří nyní upřednostňují pohodlí. Investorům z generace Z doporučujeme podívat se na společnosti Uber Technologies a Dutch Bros , protože se podle našeho názoru zaměřují na technologie a pohodlí svých zákazníků.Zde je důvod, proč byste měli uvažovat o jejich nákupu právě teď.Získejte možnost sdílení jízdy i doručováníMadeline Walshová : Boomer řekl: „Zavolejte si taxi!“. Generace Z odpověděla: „Jaký taxík? Pojďme na Uber!“ Uber je variací na klasické taxislužby a doručovací služby, kdy řidiči využívají svá osobní vozidla k vyzvedávání cestujících a jejich odvozu do požadovaných destinací nebo k doručování potravin či jiných předmětů. Jako nezávislí dodavatelé si řidiči sami vybírají, kdy budou pracovat.Uber má tři segmenty – mobilitu, doručování a nákladní dopravu – což je jiný obchodní model, než jaký používají konkurenti jako Lyft. Mobilita zahrnuje sdílení jízd; v podstatě se jedná o taxislužbu, ale cestující si mohou vše objednat v aplikaci a sledovat svou jízdu. Doručování zahrnuje přepravu potravin, zboží a dalšího zboží spotřebitelům z restaurace nebo jiného místa. V letech 2022 a 2023 vzrostly příjmy z mobility o 41 % a z doručování o 12 %. Nákladní doprava poskytuje služby vyzvedávání a doručování zásilek dopravců. Tržby z nákladní dopravy se snížily o 24 % z důvodu menšího počtu rezervací, což je podle společnosti způsobeno cyklem na trhu nákladní dopravy.Jako příslušník generace Zer jsem aplikaci Uber používal pro všechny své potřeby sdílení jízd a doručování, zejména na univerzitní půdě, kde nemám auto. Aplikace je uživatelsky přívětivá, nabízí velkou flexibilitu a jízdy i doručování jsou za rozumné ceny. Chcete využít této příležitosti?Konkurenční výhodou Uberu je jeho velká celosvětová uživatelská základna. Mohla by být skvělou investiční volbou pro ty, kdo hledají dlouhodobý růst, protože generace Z se pravděpodobně nevrátí k nevyhovujícím zdrojům. Je to také dobře známá značka, která je oblíbená díky své rozsáhlé síti a rozumným cenám. Je docela příznačné, že mnozí používají její název jako sloveso – „Jedeme Uberem!“. — což ji staví na podobnou úroveň rozpoznatelnosti značky jako Kleenex, Band-Aid a Google.Společnost má značné možnosti budoucího růstu, zejména s rozvojem autonomního řízení; protože jedním z jejích největších nákladů jsou řidiči, Uber by mohl potenciálně snížit budoucí výdaje. To by však mohlo představovat i riziko, pokud by nedokázala držet krok s technologickými změnami. Dalším rizikem je předstihnutí robotickými osádkami od konkurence, jako je Lyft, Waymo společnosti Alphabet nebo Tesla. Nabízím svůj pohled na Uber jako příslušník generace Z, ale také jako mladý investor. Zeptejte se na názor dalších příslušníků generace Z a zjistěte, zda s vámi souhlasí.Dejte si drink po svémParker Hartzell : Každou první středu v měsíci rozdává řetězec kaváren Dutch Bros zaměřený na drive-thru omezené množství nových samolepek zdarma, kterými si zákazníci mohou personalizovat své věci. Protože jich každý obchod dostane omezený počet, staly se sběratelským artiklem, hlavně mezi příslušníky generace Z a mileniály. Lidé si tyto nálepky lepí na lahve s vodou, notebooky a auta, čímž společnosti Dutch Bros poskytují téměř bezplatnou reklamu. A to je jen jeden z příkladů, jakým způsobem zaměřuje svůj marketing a značku na mladší spotřebitele.Dutch Bros má pro každého něco. Je to zřejmé z rozmanité nabídky společnosti, která zahrnuje přibližně 50 % kávových nápojů, 25 % energetických nápojů a 25 % ostatních nápojů; všechny jsou velmi přizpůsobitelné různými příchutěmi a úpravami. Samotné kávové nápoje představují pro řetězec široký cílový trh, neboť americký trh s kávou v současné době dosahuje přibližně 28 miliard dolarů a má potenciál dosáhnout do roku 2029 více než 33 miliard dolarů. To by pro Dutch Bros a její investory mohlo znamenat změnu hry.Řetězec využívá svého „bezplatného“ marketingu a zvyšuje ho pomocí aplikace, která spolupracuje s věrnostním programem Dutch Rewards. Program odměn byl v roce 2023 využit pro 65 % všech transakcí. A počet uživatelů roste – Dutch Rewards měl v roce více než 2 miliony nových registrovaných. To pravděpodobně vedlo i k 31% růstu tržeb společnosti Dutch Bros.Věrnost a láska ke značce od lidí, které znám, přitáhly mou pozornost, a pak si mou pozornost udržely působivé růstové plány společnosti Dutch Bros a její základní hodnoty kvality, rychlosti a služeb. Slyšel jsem, že mnoho spolužáků touží po Dutch Bros, protože už nejsou v blízkosti žádné z jejích poboček.Zní to, jako by společnost potřebovala více prodejen. Zdá se však, že vedení už na tom pracuje – Dutch Bros používá k expanzi „pevnostní strategii“, kdy otevírá více prodejen v jedné oblasti, aby si upevnil dominantní postavení značky a pronikl na trh. K 31. březnu měla 876 prodejen a jejím cílem je tento počet výrazně zvýšit – na letošní rok plánuje 150 až 165 nových prodejen a dlouhodobou vizí je dosáhnout počtu 4 000 prodejen. Společnost se v současné době nachází na počátku své fáze rychlého růstu, což představuje velkou příležitost. Společnost Dutch Bros se vyznačuje silným růstem, pohodlím zákazníků, loajalitou ke značce a schopností přilákat širokou zákaznickou základnu díky rozmanitým přizpůsobitelným nápojům. Všechny tyto faktory z ní činí atraktivní akcii pro investory z generace Z, kteří hledají akcie s vysokým růstem.
Tagy: Akciebrosburzydutch brosUBERUber TechnologiesUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      14:32

      Zisk společnosti Cango zaostal o 2,53 jenu, tržby nedosáhly odhadů

      14:15

      Agentura Fitch revidovala výhled Polska na „negativní“ kvůli oslabení veřejných financí

      14:00

      Jak AI mění akciové trhy v regionu APAC

      13:55

      Letušky společnosti Air Canada dokončují hlasování o mzdové dohodě

      13:47

      BMW se vrátí k růstu v Číně s novou řadou plně elektrických vozů, říká finanční ředitel

      13:32

      V tomto období by měl americký soud vynést konečné rozhodnutí ohledně Trumpových cel

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025

      Wall Street se před zahájením nové sezóny NFL soustředí na online sázkové platformy, především na DraftKings a Flutter Entertainment, vlastníka...

      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Společnost Brinker International míří k růstu o více než 30 %

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Pure Storage je rychle rostoucí hráč na poli datových úložišť a AI

      4 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Meta Platforms je stále dominantní hráč v reklamě a vývoji AI

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      Finanční trhy před očekávaným reportem o pracovním trhu vzrostly

      4 září, 2025

      Index S&P 500 klesá kvůli nejistotě ohledně Trumpových cel

      2 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025

      Americké akcie klesají kvůli neustálé nejistotě ohledně cel

      2 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      Trumpova dohoda s Tokiem vyústí v investici 550 miliard dolarů

      6 září, 2025

      S&P 500 uzavřel seanci výše díky posílení akcií společnosti Alphabet

      3 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.