Rolls-Royce Cullinan II: Luxusní SUV pro mladší generaci debutuje na Ibize
Cullinan je praktický Rolls-Royce, který se poprvé představil v roce 2018 a který se prosazuje v každodenním provozu, při nakládání nákupu a odvozu dětí do školy.
Cullinan, představený v roce 2018, je praktický Rolls-Royce pro každodenní použití, přitahující mladší zákazníky
Cullinan II, debutovaný na Ibize, přichází s vylepšeným vzhledem a luxusními interiérovými úpravami
Verze Black Badge nabízí výkonnější motor V12 a speciální designové prvky, ideální pro půlnoční jízdy
Za volantem sedí majitelé – pouze 10 % Cullinanů je řízeno řidičem.
A model vychýlil zákaznickou základnu k mladšímu věku: v roce 2010 byl průměrný věk majitele Rollsů 56 let, nyní je to jen 43 let.
„S modelem Cullinan jsme značku posunuli na novou úroveň, přilákali jsme mladší zákazníky a také ženy,“ říká Martin Fritsches, prezident společnosti Rolls-Royce Cars North America. „Rok od roku prodáváme v USA stále více vozů Cullinan. Je to náš nejžádanější model.“
Minulý čtvrtek Rolls-Royce debutoval s modelem 2025 Cullinan II na španělském ostrově Ibiza, který je známý jako centrum nočních klubů a jachtingu, ale také disponuje bohatou krásou, spoustou divokých oblastí a horkým trhem s bydlením.
Bylo to vhodné místo pro představení modelového osvěžení známého jako Cullinan II. Cena vozu se pohybuje kolem 450 000 USD a zákazníci je začnou dostávat koncem letošního roku.
Změny se týkají především vnějšího vzhledu a interiéru. Vůz je i nadále poháněn dvakrát přeplňovaným 48ventilovým motorem V12 o objemu 6,75 litru, který dává výkon 563 koní a točivý moment 627 N.m v základním provedení a 592 koní a 664 N.m v dostupné superluxusní konfiguraci Black Badge.
Verze Black Badge, přestože váží více než 6 000 kg, je stále schopna zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 155 km/h. Vůz používá osmistupňovou automatickou převodovku ZF.
Henry Cloke, šéfdesignér exteriéru, poznamenává, že některé věci u Rolls-Royce – jako například vertikální mřížka chladiče, která je na svém místě již více než 100 let – jsou víceméně stálé, ale dochází k jemné evoluci.
„Každý poloměr je pečlivě propláchnut,“ říká Cloke. „Poprvé je mřížka chladiče bez rámečku, který přechází přímo do barvy karoserie, a poprvé je u modelu Cullinan osvětlená.“
Nová jsou také velmi dlouhá denní světla, která dodávají přídi výrazný vizuální podpis, a kola, která narostla z 22 na 23 palců. Každé sedmipaprskové černo-stříbrné kolo je vyrobeno z masivního hliníkového polotovaru a je k dispozici v leštěném nebo pololeštěném provedení. Nelíbí se vám červené brzdové třmeny? Můžete si je pořídit ve čtyřech dalších barvách.
Na boku je nová linie prvků, která začíná u zadních světel a pokračuje dopředu k zádi. Vzadu je mezi dvojicí výfuků nový plech z kartáčované nerezové oceli. „A všechno pod zadními světly je nové,“ říká Cloke.
Christine Francková, vedoucí oddělení barev a materiálů, říká, že původní interiér modelu Cullinan byl jejím prvním úkolem v Rolls-Royce.
„Chceme, aby si naši zákazníci uvědomili, že jsou hýčkáni, i když mají zavřené oči,“ říká Francková, což znamená, že pocit z nových materiálů je důležitý. Cullinan má nyní skleněný panel od sloupku ke sloupku, který tvoří horní část palubní desky, a nový přístrojový panel s ciferníky, které lze barevně sladit s designem interiéru.
Podsvícená čelní maska obrácená ke spolujezdci má evokovat noční mrakodrapy megapolí a využívá 7 000 bodů vyleptaných laserem do skla, přičemž každý z nich je pod jiným úhlem, aby dodal na hloubce. Vzor teček si může majitel rovněž přizpůsobit.
Standardem je audiosystém Bespoke Audio s 18 reproduktory a výkonem 1 400 W. Cestující na zadních sedadlech dostanou v souladu s britskou tradicí sklopné piknikové stolky. Moderní součástí jsou výklopné obrazovky, které lze připojit k dvojici streamovacích zařízení.
Obrazovky mohou zobrazovat samostatné programy, zatímco cestující poslouchají zvuk přes sluchátka Bluetooth. Vzadu jsou také ovládací prvky sklopných sedadel, která mají masážní, vyhřívací a chladicí funkce.
Zdroj: Unsplash
Tlačítko na palubní desce způsobí, že se úctyhodná ozdoba kapoty Spirit of Ecstasy zvedne a spustí, a tato okamžitě rozpoznatelná socha Rolls (z nerezové oceli) je také začleněna do nové osvětlené skříňky s hodinami. „Strávili jsme hodně času snahou o správné osvětlení,“ říká Franck.
„Zpočátku se světlo zachytávalo v kolenou Spirit of Ecstasy.“ A jak se mu to dařilo?
Vůz se při nástupu majitele postupně rozsvěcuje – nejprve displej řidiče, poté centrální informační displej, pak osvětlená kapota a nakonec skříňka s hodinami (která se zpočátku osvětluje bodově a postupně slábne).
Podle Francka se v modelu Cullinan II ke značkové kůži znovu objevují textilie. Keprové sedadlo Duality má více než 3 miliony stehů a až 11 mil nití pro vytvoření propracovaných výšivkových vzorů. Až 107 000 perforací v sedadlech a výplních dveří – inspirovaných mraky nad Goodwoodem – na přání doplňuje texturu.
Čekali byste, že dřevo v interiéru bude podobně přeplácané? Je. Nové dřevo s otevřenými póry je z šedého mořeného jasanu, jehož kmeny jsou individuálně vybírány, poté ručně mořeny a ošetřeny drobnými kovovými částečkami. Tento proces se vyvíjel čtyři roky.
Na ničem z tohoto bohatství by samozřejmě nezáleželo, kdyby vůz nebyl pohodlný. Koneckonců královské trůny se zdají být ergonomicky špatné. Dlouhá jízda po Ibize – která to se svými rychlostními limity myslí vážně – však odhalila vysokou míru pohodlí pro řidiče i prostor pro nohy na zadních sedadlech.
Je to skvělý křižník na dlouhé vzdálenosti pro pětičlennou rodinu. Systém vzduchového odpružení s adaptivními tlumiči a aktivními protiprokluzovými tyčemi udržuje velkou loď vzpřímenou.
Jízda v terénu nebyla součástí programu, ale vzduchové odpružení v případě potřeby zvedne vůz o 40 mm a kontrola trakce pomáhá zabránit prokluzu na nerovném povrchu.
Na Ibize se velký Rolls-Royce řídil snadno – prostě klouzal vpřed. Cullinan II se neválí, ale ani nepodněcuje k vysoce výkonnému chování. Je to luxusní linkový vůz na cesty.
Nenechte se mýlit, je to velké auto – o metr delší než Range Rover a také širší. Bylo by ještě těžší, kdyby nesedělo na hliníkovém prostorovém rámu příbuzném tomu ve Phantomu, Spectru a Ghostu.
Pomáhá i převážně hliníková karoserie. Být součástí BMW Group má své výhody. Mnoho starších Rolls-Royců je nádherných na pohled, ale jejich technické atributy jsou sotva špičkové.
Zdroj: Cars.com
Na programu byl také čas s edicí Black Badge Cullinan II, v tomto případě s vozem v barvě „Arctic White“ s „Lime Green“ karoserií, která se živě přenášela na tříbarevný limetkově zelený, černý a bílý interiér.
Fanoušci Batmobilu si Black Badge zamilují, protože je to vůz určený pro půlnoční toulky městem. Mřížka chladiče je začerněná (se stříbrnou horizontální linkou, která rámuje svislá světla pro denní svícení).
Čtyřmi vrstvami černého laku jsou opatřeny také okolí oken a kliky dveří, stejně jako zadní výklopné dveře, výfuky a akcenty na nárazníku.
Černý odznak má sice příplatkovou výbavu, ale v okolí Ibizy to nebylo nic, čeho byste si všimli. Stojí to za příplatek 50 000 USD, tedy za částku, za kterou byste si koupili naprosto dokonalý Lexus? Pokud chcete zaujmout v Hollywoodu nebo New Yorku, Londýně, Berlíně nebo na Ibize, tak asi ano.
Za volantem sedí majitelé – pouze 10 % Cullinanů je řízeno řidičem. A model vychýlil zákaznickou základnu k mladšímu věku: v roce 2010 byl průměrný věk majitele Rollsů 56 let, nyní je to jen 43 let.„S modelem Cullinan jsme značku posunuli na novou úroveň, přilákali jsme mladší zákazníky a také ženy,“ říká Martin Fritsches, prezident společnosti Rolls-Royce Cars North America. „Rok od roku prodáváme v USA stále více vozů Cullinan. Je to náš nejžádanější model.“Minulý čtvrtek Rolls-Royce debutoval s modelem 2025 Cullinan II na španělském ostrově Ibiza, který je známý jako centrum nočních klubů a jachtingu, ale také disponuje bohatou krásou, spoustou divokých oblastí a horkým trhem s bydlením. Bylo to vhodné místo pro představení modelového osvěžení známého jako Cullinan II. Cena vozu se pohybuje kolem 450 000 USD a zákazníci je začnou dostávat koncem letošního roku.Změny se týkají především vnějšího vzhledu a interiéru. Vůz je i nadále poháněn dvakrát přeplňovaným 48ventilovým motorem V12 o objemu 6,75 litru, který dává výkon 563 koní a točivý moment 627 N.m v základním provedení a 592 koní a 664 N.m v dostupné superluxusní konfiguraci Black Badge. Verze Black Badge, přestože váží více než 6 000 kg, je stále schopna zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 155 km/h. Vůz používá osmistupňovou automatickou převodovku ZF.Chcete využít této příležitosti?Henry Cloke, šéfdesignér exteriéru, poznamenává, že některé věci u Rolls-Royce – jako například vertikální mřížka chladiče, která je na svém místě již více než 100 let – jsou víceméně stálé, ale dochází k jemné evoluci. „Každý poloměr je pečlivě propláchnut,“ říká Cloke. „Poprvé je mřížka chladiče bez rámečku, který přechází přímo do barvy karoserie, a poprvé je u modelu Cullinan osvětlená.“Nová jsou také velmi dlouhá denní světla, která dodávají přídi výrazný vizuální podpis, a kola, která narostla z 22 na 23 palců. Každé sedmipaprskové černo-stříbrné kolo je vyrobeno z masivního hliníkového polotovaru a je k dispozici v leštěném nebo pololeštěném provedení. Nelíbí se vám červené brzdové třmeny? Můžete si je pořídit ve čtyřech dalších barvách.Na boku je nová linie prvků, která začíná u zadních světel a pokračuje dopředu k zádi. Vzadu je mezi dvojicí výfuků nový plech z kartáčované nerezové oceli. „A všechno pod zadními světly je nové,“ říká Cloke.Christine Francková, vedoucí oddělení barev a materiálů, říká, že původní interiér modelu Cullinan byl jejím prvním úkolem v Rolls-Royce.„Chceme, aby si naši zákazníci uvědomili, že jsou hýčkáni, i když mají zavřené oči,“ říká Francková, což znamená, že pocit z nových materiálů je důležitý. Cullinan má nyní skleněný panel od sloupku ke sloupku, který tvoří horní část palubní desky, a nový přístrojový panel s ciferníky, které lze barevně sladit s designem interiéru.Podsvícená čelní maska obrácená ke spolujezdci má evokovat noční mrakodrapy megapolí a využívá 7 000 bodů vyleptaných laserem do skla, přičemž každý z nich je pod jiným úhlem, aby dodal na hloubce. Vzor teček si může majitel rovněž přizpůsobit.Standardem je audiosystém Bespoke Audio s 18 reproduktory a výkonem 1 400 W. Cestující na zadních sedadlech dostanou v souladu s britskou tradicí sklopné piknikové stolky. Moderní součástí jsou výklopné obrazovky, které lze připojit k dvojici streamovacích zařízení. Obrazovky mohou zobrazovat samostatné programy, zatímco cestující poslouchají zvuk přes sluchátka Bluetooth. Vzadu jsou také ovládací prvky sklopných sedadel, která mají masážní, vyhřívací a chladicí funkce.Tlačítko na palubní desce způsobí, že se úctyhodná ozdoba kapoty Spirit of Ecstasy zvedne a spustí, a tato okamžitě rozpoznatelná socha Rolls je také začleněna do nové osvětlené skříňky s hodinami. „Strávili jsme hodně času snahou o správné osvětlení,“ říká Franck.„Zpočátku se světlo zachytávalo v kolenou Spirit of Ecstasy.“ A jak se mu to dařilo?Vůz se při nástupu majitele postupně rozsvěcuje – nejprve displej řidiče, poté centrální informační displej, pak osvětlená kapota a nakonec skříňka s hodinami .Podle Francka se v modelu Cullinan II ke značkové kůži znovu objevují textilie. Keprové sedadlo Duality má více než 3 miliony stehů a až 11 mil nití pro vytvoření propracovaných výšivkových vzorů. Až 107 000 perforací v sedadlech a výplních dveří – inspirovaných mraky nad Goodwoodem – na přání doplňuje texturu.Čekali byste, že dřevo v interiéru bude podobně přeplácané? Je. Nové dřevo s otevřenými póry je z šedého mořeného jasanu, jehož kmeny jsou individuálně vybírány, poté ručně mořeny a ošetřeny drobnými kovovými částečkami. Tento proces se vyvíjel čtyři roky.Na ničem z tohoto bohatství by samozřejmě nezáleželo, kdyby vůz nebyl pohodlný. Koneckonců královské trůny se zdají být ergonomicky špatné. Dlouhá jízda po Ibize – která to se svými rychlostními limity myslí vážně – však odhalila vysokou míru pohodlí pro řidiče i prostor pro nohy na zadních sedadlech. Je to skvělý křižník na dlouhé vzdálenosti pro pětičlennou rodinu. Systém vzduchového odpružení s adaptivními tlumiči a aktivními protiprokluzovými tyčemi udržuje velkou loď vzpřímenou. Jízda v terénu nebyla součástí programu, ale vzduchové odpružení v případě potřeby zvedne vůz o 40 mm a kontrola trakce pomáhá zabránit prokluzu na nerovném povrchu.Na Ibize se velký Rolls-Royce řídil snadno – prostě klouzal vpřed. Cullinan II se neválí, ale ani nepodněcuje k vysoce výkonnému chování. Je to luxusní linkový vůz na cesty.Nenechte se mýlit, je to velké auto – o metr delší než Range Rover a také širší. Bylo by ještě těžší, kdyby nesedělo na hliníkovém prostorovém rámu příbuzném tomu ve Phantomu, Spectru a Ghostu. Pomáhá i převážně hliníková karoserie. Být součástí BMW Group má své výhody. Mnoho starších Rolls-Royců je nádherných na pohled, ale jejich technické atributy jsou sotva špičkové.Na programu byl také čas s edicí Black Badge Cullinan II, v tomto případě s vozem v barvě „Arctic White“ s „Lime Green“ karoserií, která se živě přenášela na tříbarevný limetkově zelený, černý a bílý interiér. Fanoušci Batmobilu si Black Badge zamilují, protože je to vůz určený pro půlnoční toulky městem. Mřížka chladiče je začerněná . Čtyřmi vrstvami černého laku jsou opatřeny také okolí oken a kliky dveří, stejně jako zadní výklopné dveře, výfuky a akcenty na nárazníku.Černý odznak má sice příplatkovou výbavu, ale v okolí Ibizy to nebylo nic, čeho byste si všimli. Stojí to za příplatek 50 000 USD, tedy za částku, za kterou byste si koupili naprosto dokonalý Lexus? Pokud chcete zaujmout v Hollywoodu nebo New Yorku, Londýně, Berlíně nebo na Ibize, tak asi ano.
Akcie společnosti Core Scientific se v posledních měsících ocitly pod tlakem, přesto podle analytiků investiční společnosti Citizens vzniká zajímavá investiční...