Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Bitsensing získala 25 milionů dolarů na svůj radar s vysokým rozlišením pro autonomní řízení

Samořiditelná vozidla se při detekci objektů a okolního světa spoléhají na mnoho senzorů.

Michael Klos Autor: Michael Klos
19 června, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Bitsensing vyvinul technologii 4D zobrazovacího radaru pro autonomní řízení, chytrá města a digitální zdravotnictví a získal 25 milionů dolarů ve financování série B
  • Generální ředitel Jae-Eun Lee založil Bitsensing po tragické nehodě v roce 2015, aby zvýšil bezpečnost pomocí pokročilé radarové technologie
  • 4D zobrazovací radar Bitsensing nabízí dosah přes 300 metrů, což je o 50 % více než u běžných radarů

 

Konvenční přístup spočívá v práci s kamerami a lidary. Některé technologické společnosti a startupy však vytvořily pokročilou radarovou technologii s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, známou také jako 4D zobrazovací radar.

Patří mezi ně i jihokorejský startup s názvem bitsensing. Tento startup tvrdí, že jeho 4D zobrazovací radar není určen pouze pro autonomní řízení, ale lze jej použít i pro chytrá města a digitální zdravotnictví, a uzavřel kolo B v hodnotě 25 milionů dolarů na technologii radaru s vysokým rozlišením.

Společnost Bitsensing založil v roce 2018 Jae-Eun Lee, generální ředitel společnosti bitsensing, bývalý vedoucí výzkumný inženýr, který vedl první jihokorejský 77GHz pokročilý asistenční systém pro vozidla (ADAS) střední třídy u korejského dodavatele Mando Corporation.

Lee se inspiroval v roce 2015 poté, co viděl tragickou dopravní nehodu na mostě Inčchon Yeongjong v Koreji způsobenou hustou mlhou a špatnou viditelností.

Tento zlomový okamžik mu pomohl uvědomit si, jak zásadní může být zavedení radarové technologie pro prevenci takových nehod, a rozhodl se zaměřit na urychlení její komercializace založením společnosti bitsensing.

Advertisement

„Tradiční přístupy, zejména v automobilovém průmyslu, se často zaměřovaly na kamery a lidary. Tyto systémy jsou však omezeny podmínkami prostředí, jako je špatné osvětlení, mlha nebo déšť, což je pro systémy mobility zásadní,“ uvedl Lee a dodal, že tato omezení mohou vést ke snížení přesnosti a spolehlivosti detekce objektů a zajištění bezpečnosti.

Chcete využít této příležitosti?

Na otázku, zda může technologie 4D zobrazování v blízké budoucnosti nahradit lidar, Lee odpověděl, že současný výkon zobrazovacího radaru se zatím nemůže rovnat extrémně vysokému rozlišení současných lidarových systémů, ale má značný potenciál.

To znamená, že s dalším vývojem technologie zobrazovacího radaru se očekává, že dosáhne bodu, kdy bude moci nahradit lidar, a to pravděpodobně rychleji než vývoj samotného lidaru.

Zdroj: LinkedIn

Na veletrhu CES v roce 2023 generální ředitel Amnon Shashua z izraelské společnosti Mobileye, která se zabývá autonomním řízením, ve svém projevu uvedl, že společnost Mobileye, která rovněž vyvinula vlastní 4D radar, chce do roku 2025 nasadit pouze 4D zobrazovací radary s výjimkou předního lidaru. Shashuův komentář upoutal pozornost lidí z oboru.

Podle zprávy společnosti Frost & Sullivan většina výrobců OEM zařadí 4D zobrazovací radary do své sady senzorů ADAS/AD spolu s kamerami, lidary a dalšími radary pro vnímání a zobrazování.

Bitsensing není jedinou společností, která vyvíjí 4D zobrazovací radar. Kalifornská společnost Altos Radar a společnosti Arbe Robotics z Tel Avivu a Dallasu rovněž vytvořily radary s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, které vnímají objekty v jejich okolí. Lee také zmínil společnosti Oculii a Zendar jako kolegy startupu v oboru.

Na otázku, v čem se tak liší od svých konkurentů, odpověděl, že jeho 4D zobrazovací radar s vysokým rozlišením poskytuje řešení pro detekci okolí pro systémy samořízených vozidel s pokrytím dosahu více než 300 metrů a 50% pokrokem v detekčním dosahu ve srovnání s běžnými radary.

Kromě toho společnost tvrdí, že její senzor pro sledování dopravního provozu (TIMOS) je prvním senzorem, který integruje okrajové výpočetní zařízení s umělou inteligencí do řešení inteligentního dopravního systému (ITS).

Například její 24GHz dopravní radarové zařízení s umělou inteligencí je poháněno systémem Nvidia Jetson s integrovaným grafickým procesorem. To u jeho systému TIMOS znamená eliminaci těžkopádných externích počítačů a kabelů, místo toho se jedná o jediný systém, který rychle přechází od sběru dat k jejich analýze.

Systém TIMOS, který se nyní používá v šesti zemích, poskytuje přehled a inteligenci ve 12 jízdních pruzích a detekci vozidel, jako jsou automobily a motocykly. Dokáže také identifikovat bezpečnostní problémy, včetně přecházení, jízdy v protisměru, porušování rychlosti a stojících vozidel.

„Naše dopravní řešení spojuje kamerové a radarové technologie a v současné době pracujeme na řadě projektů, jejichž cílem je instalace této sloučené radarové nabídky podél dálnic z Jižní Koreje i mimo ni,“ pokračoval Lee.

„Mezi výhody patří řízení dopravy a sledování neočekávaných událostí, jako jsou například zastavená vozidla, a zároveň poskytujeme řídicím centrům v reálném čase informace o intenzitě vozidel, rychlosti a obsazenosti.“

Firma chce svou radarovou technologii využít také pro digitální zdravotnictví, konkrétně pro péči o spánek. Společnost uvádí, že její radar může monitorovat kvalitu spánku, apnoe a pohyby končetin a nabízet analýzu dat o spánkovém stavu uživatelů.

„Pro zdravotnické technologie poskytujeme radarový hardware a také rozhraní API pro společnosti, které mohou integrovat monitorování kvality spánku do svého softwaru,“ uvedl Lee. „V současné době je naše řešení zaváděno do zařízení péče o seniory a nemocnic v Jižní Koreji, Singapuru a Japonsku.“

Lee uvedl, že zařízení je v současné době ve fázi růstu příjmů a snaží se expandovat po celém světě prostřednictvím strategických partnerství. Může nabídnout hardware a software, data a licenční smlouvy.

Zdroj: Bitsensing

„V poslední době se zpoždění v komercializaci technologie autonomního řízení stalo významným problémem, což některé vede k domněnce, že na trhu se senzory mohou existovat omezení.

S přechodem do éry softwarově definovaných vozidel (SDV) však roste potřeba rychlé integrace vysoce výkonných a vícenásobných senzorů již v raných fázích. V důsledku toho se očekává, že trh se zobrazovacími radary a pokročilými radary se bude velmi rychle rozšiřovat,“ zmínil Lee.

Na posledním kole se podíleli investoři, včetně Korea Development Bank, HL Mando Corporation, Industrial Bank of Korea a Aju Capital, čímž se celkový objem získaných prostředků od založení společnosti zvýšil na 46 milionů dolarů.

Konvenční přístup spočívá v práci s kamerami a lidary. Některé technologické společnosti a startupy však vytvořily pokročilou radarovou technologii s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, známou také jako 4D zobrazovací radar.Patří mezi ně i jihokorejský startup s názvem bitsensing. Tento startup tvrdí, že jeho 4D zobrazovací radar není určen pouze pro autonomní řízení, ale lze jej použít i pro chytrá města a digitální zdravotnictví, a uzavřel kolo B v hodnotě 25 milionů dolarů na technologii radaru s vysokým rozlišením.Společnost Bitsensing založil v roce 2018 Jae-Eun Lee, generální ředitel společnosti bitsensing, bývalý vedoucí výzkumný inženýr, který vedl první jihokorejský 77GHz pokročilý asistenční systém pro vozidla střední třídy u korejského dodavatele Mando Corporation.Lee se inspiroval v roce 2015 poté, co viděl tragickou dopravní nehodu na mostě Inčchon Yeongjong v Koreji způsobenou hustou mlhou a špatnou viditelností. Tento zlomový okamžik mu pomohl uvědomit si, jak zásadní může být zavedení radarové technologie pro prevenci takových nehod, a rozhodl se zaměřit na urychlení její komercializace založením společnosti bitsensing.„Tradiční přístupy, zejména v automobilovém průmyslu, se často zaměřovaly na kamery a lidary. Tyto systémy jsou však omezeny podmínkami prostředí, jako je špatné osvětlení, mlha nebo déšť, což je pro systémy mobility zásadní,“ uvedl Lee a dodal, že tato omezení mohou vést ke snížení přesnosti a spolehlivosti detekce objektů a zajištění bezpečnosti.Chcete využít této příležitosti?Na otázku, zda může technologie 4D zobrazování v blízké budoucnosti nahradit lidar, Lee odpověděl, že současný výkon zobrazovacího radaru se zatím nemůže rovnat extrémně vysokému rozlišení současných lidarových systémů, ale má značný potenciál. To znamená, že s dalším vývojem technologie zobrazovacího radaru se očekává, že dosáhne bodu, kdy bude moci nahradit lidar, a to pravděpodobně rychleji než vývoj samotného lidaru.Na veletrhu CES v roce 2023 generální ředitel Amnon Shashua z izraelské společnosti Mobileye, která se zabývá autonomním řízením, ve svém projevu uvedl, že společnost Mobileye, která rovněž vyvinula vlastní 4D radar, chce do roku 2025 nasadit pouze 4D zobrazovací radary s výjimkou předního lidaru. Shashuův komentář upoutal pozornost lidí z oboru. Podle zprávy společnosti Frost & Sullivan většina výrobců OEM zařadí 4D zobrazovací radary do své sady senzorů ADAS/AD spolu s kamerami, lidary a dalšími radary pro vnímání a zobrazování.Bitsensing není jedinou společností, která vyvíjí 4D zobrazovací radar. Kalifornská společnost Altos Radar a společnosti Arbe Robotics z Tel Avivu a Dallasu rovněž vytvořily radary s vysokým rozlišením pro autonomní vozidla, které vnímají objekty v jejich okolí. Lee také zmínil společnosti Oculii a Zendar jako kolegy startupu v oboru.Na otázku, v čem se tak liší od svých konkurentů, odpověděl, že jeho 4D zobrazovací radar s vysokým rozlišením poskytuje řešení pro detekci okolí pro systémy samořízených vozidel s pokrytím dosahu více než 300 metrů a 50% pokrokem v detekčním dosahu ve srovnání s běžnými radary.Kromě toho společnost tvrdí, že její senzor pro sledování dopravního provozu je prvním senzorem, který integruje okrajové výpočetní zařízení s umělou inteligencí do řešení inteligentního dopravního systému .Například její 24GHz dopravní radarové zařízení s umělou inteligencí je poháněno systémem Nvidia Jetson s integrovaným grafickým procesorem. To u jeho systému TIMOS znamená eliminaci těžkopádných externích počítačů a kabelů, místo toho se jedná o jediný systém, který rychle přechází od sběru dat k jejich analýze. Systém TIMOS, který se nyní používá v šesti zemích, poskytuje přehled a inteligenci ve 12 jízdních pruzích a detekci vozidel, jako jsou automobily a motocykly. Dokáže také identifikovat bezpečnostní problémy, včetně přecházení, jízdy v protisměru, porušování rychlosti a stojících vozidel.„Naše dopravní řešení spojuje kamerové a radarové technologie a v současné době pracujeme na řadě projektů, jejichž cílem je instalace této sloučené radarové nabídky podél dálnic z Jižní Koreje i mimo ni,“ pokračoval Lee. „Mezi výhody patří řízení dopravy a sledování neočekávaných událostí, jako jsou například zastavená vozidla, a zároveň poskytujeme řídicím centrům v reálném čase informace o intenzitě vozidel, rychlosti a obsazenosti.“Firma chce svou radarovou technologii využít také pro digitální zdravotnictví, konkrétně pro péči o spánek. Společnost uvádí, že její radar může monitorovat kvalitu spánku, apnoe a pohyby končetin a nabízet analýzu dat o spánkovém stavu uživatelů.„Pro zdravotnické technologie poskytujeme radarový hardware a také rozhraní API pro společnosti, které mohou integrovat monitorování kvality spánku do svého softwaru,“ uvedl Lee. „V současné době je naše řešení zaváděno do zařízení péče o seniory a nemocnic v Jižní Koreji, Singapuru a Japonsku.“Lee uvedl, že zařízení je v současné době ve fázi růstu příjmů a snaží se expandovat po celém světě prostřednictvím strategických partnerství. Může nabídnout hardware a software, data a licenční smlouvy.„V poslední době se zpoždění v komercializaci technologie autonomního řízení stalo významným problémem, což některé vede k domněnce, že na trhu se senzory mohou existovat omezení. S přechodem do éry softwarově definovaných vozidel však roste potřeba rychlé integrace vysoce výkonných a vícenásobných senzorů již v raných fázích. V důsledku toho se očekává, že trh se zobrazovacími radary a pokročilými radary se bude velmi rychle rozšiřovat,“ zmínil Lee.Na posledním kole se podíleli investoři, včetně Korea Development Bank, HL Mando Corporation, Industrial Bank of Korea a Aju Capital, čímž se celkový objem získaných prostředků od založení společnosti zvýšil na 46 milionů dolarů.
Tagy: autonomní řízeníBitsensingradar

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Investiční pohled na akcie Caterpillar a Li Auto přináší kontrastní výhledy
      2. Rozdílné pohledy na dvě zelené akcie: SolarEdge a Bloom Energy
      3. Tyto technologické společnosti mohou nejvíce těžit z nižších cen ropy
      4. Škoda zvýšila čtvrtletní odbyt skoro o 19 %, nejvíce ze značek Volkswagenu
      5. Akcie společnosti NIO vzrostly po snížení ztráty ve druhém čtvrtletí
      Advertisement

      Breaking.

      00:36

      Japonsko míří k revoluci: Takaichi chce více žen ve vládě

      00:32

      Nikkei na vrcholu: Takaichi přetváří japonskou ekonomiku

      00:02

      Británie zrychluje realitní transakce: Kupující ušetří tisíce!

      23:12

      Firefly Aerospace posiluje vesmírnou obranu koupí SciTec za miliardy

      21:22

      Arvinas slaví úspěch v boji proti Parkinsonově nemoci

      17:52

      MOG Digitech míří na nové trhy s inovativní pojišťovací technologií

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Dokáže gigant Pfizer konečně zvrátit svůj dlouhodobý pokles?

      5 října, 2025

      Společnost Pfizer (PFE), jeden z největších a historicky nejuznávanějších farmaceutických gigantů světa, prochází v posledních letech obtížným obdobím. Přestože jde...

      Zdroj: Getty images

      Goldman přidává Hershey na říjnový seznam „největších přesvědčení“

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Freeport-McMoRan – zotavení po katastrofě může přinést růst

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vybrala pro říjen akcie s větším potenciálem růstu

      5 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      IPO Radar.

      Verisure Plc.

      Datum IPO: 8 října, 2025
      Potenciální ocenění: 12,9 - 13,9 miliard eur (přibližně 16,3 miliard dolarů).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      USA Rare Earth roste díky spekulacím o investici Trumpovy administrativy

      4 října, 2025

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      S&P 500 uzavřel nad 6 700 body díky sázkám na omezený dopad shutdownu

      1 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní růst navzdory shutdownu vlády USA

      3 října, 2025

      Zlato na maximech signalizuje slabý dolar a hrozbu korekce akcií i bitcoinu

      1 října, 2025

      Sektor služeb v USA slábne a zvyšuje tlak na snížení sazeb Fedu

      4 října, 2025

      Palantir: může tento gigant umělé inteligence udržet svůj raketový růst?

      5 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal další rekordní uzavření navzdory pokračujícímu shutdownu

      2 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Tyto akcie AI vynikají jako vítězové v dodavatelském řetězci

      30 září, 2025

      Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.