Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Daydream získala 50 milionů dolarů na vytvoření vyhledávače s AI

Očekává se, že trendy v online nakupování zůstanou v letošním roce silné, ale e-commerce je roztříštěnější než kdykoli předtím.

Michael Klos Autor: Michael Klos
21 června, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Online nakupování zůstává silné, ale je více roztříštěné než kdy dříve
  • Vyhledávání produktů je kvůli SEO algoritmům a obsahu stále neefektivnější
  • Daydream využívá AI k poskytování personalizovaných výsledků vyhledávání v e-commerce

 

Vzhledem k tomu, že značky prodávají na tolika platformách – od TikTok Shopu přes zavedená tržiště až po živé nakupování a vlastní kanály -, mysleli byste si, že pro nakupující bude snadné najít to, co hledají. To ale vůbec není pravda a nakupující musí často strávit spoustu času hledáním.

Aby toho nebylo málo, vyhledávání v současném stavu již není pro nakupování efektivní, protože algoritmy SEO a masivní příliv obsahu ztěžují třídění zrna od plev.

Ale píše se rok 2024, a pokud existuje něco, co údajně vyřeší téměř každý problém, je to umělá inteligence. Dává tedy smysl, že Daydream, nový vyhledávač pro e-commerce, který využívá AI k tomu, aby bylo vyhledávání pro lidi personalizovanější a užitečnější, získal masivní seed round ve výši 50 milionů dolarů.

Společnost Daydream, kterou založila veteránka elektronického obchodování Julie Bornsteinová, se zaměřuje na poskytování personalizovaných výsledků nakupování pomocí generativní AI, strojového učení a počítačového vidění.

Společnost plánuje nabídnout platformu v beta verzi spotřebitelům v USA letos na podzim a prozatím se zaměří na vertikální oblast módy. Již nyní má na palubě více než 2 000 značek, včetně Net-A-Porter, Altuzarra, Jimmy Choo, Doen, Alo Yoga a La DoubleJ.

Advertisement

Daydream v podstatě umožňuje vyhledávat produkty pomocí přirozeného jazyka a rozpoznávání obrázků – představte si dotazy typu „V létě jedu na svatbu do Kostariky a potřebuji nějaké návrhy, co si vzít na sebe.“

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Pixabay

Můžete dokonce nahrát obrázek kusu oblečení a zadat další filtr pomocí konverzačního jazyka, například „Chci tohle v modré barvě“.

Na financování se podílely společnosti Forerunner Ventures a Index Ventures, které se zúčastnily také Google Ventures a True Ventures. Startup nezveřejnil své ocenění.

Nový způsob vyhledávání

Bornstein, který zastával vedoucí pozice ve společnostech jako Nordstrom, Urban Outfitters, Sephora a Stitch Fix, se domnívá, že současné vyhledávací nástroje dostupné v e-commerce působí suše a nejsou personalizované.

Přiznala sice, že díky vzestupu umělé inteligence Gen došlo k určitému pokroku, ale zdůraznila, že zobecněné vyhledávače často neposkytují přesné výsledky.

„Za posledních 20 let jsme [spotřebitele] vycvičili, aby z našich stránek zjistili správné taxonomické slovo, které najde to, co hledáte. Když se ChatGPT spustil, lidé, kteří v této oblasti pracovali dlouhou dobu, si mysleli, že tato [technologie] nám umožňuje využít jazyk a obrázky dohromady způsobem, který vám jako spotřebiteli umožní vyjádřit, co potřebujete,“ řekla.

Aby to společnost Daydream napravila, dolaďuje hotové modely a vytváří podrobný soubor dat z produktových katalogů v kombinaci s hlubokými znalostmi týmu o světě módy. Bornsteinová věří, že s takovým souborem dat by dotazy v přirozeném jazyce mohly poskytovat lepší výsledky.

Bornsteinová si zase uvědomuje, že myšlenka, na které startup pracuje, není jedinečná, a uvedla, že dobré provedení, vyladění dobrých modelů a vytvoření skvělého uživatelského rozhraní je klíčem k tomu, aby společnost vynikla.

Daydream skutečně vstupuje do přeplněného prostoru. Velké společnosti jako Amazon, Google, Mastercard a TikTok již využívají různé druhy technologií umělé inteligence pro své nákupní platformy.

Máte tu také startupy, jako je True Fit, který se zaměřuje na hledání správného výběru pro nakupující, a Remark, který trénuje persony AI na základě lidských nákupních expertů.

Google dokonce již nějakou dobu nabízí do jisté míry podobný způsob vyhledávání a v menším měřítku se startupy z oblasti e-commerce, jako jsou Deft a Cherry, pokoušejí kombinovat vyhledávání obrázků a textů, aby našly relevantní zboží k nákupu.

Kirsten Greenová ze společnosti Forerunner Ventures se domnívá, že Google a Amazon poskytují neinspirativní a neefektivní nástroje pro vyhledávání při nakupování a že jediná personalizace, kterou mnohé společnosti zabývající se elektronickým obchodováním nabízejí, je v podobě reklam.

Společnost Daydream má podle ní příležitost vytvořit speciální zážitky s hlubokou personalizací.

„Zážitek, který bude Daydream poskytovat, odráží preference uživatele a je stále více přizpůsoben na míru s tím, jak roste počet detailů a rozpoznávání vzorů. Nabízí také potenciál zohlednit mnohem širší soubor produktů a přitom stále poskytovat zážitek ze speciálního obchodu,“ uvádí Greenová .

Frédérique Dame, generální partner společnosti Google Ventures, si myslí, že Daydream bude mít na trhu výhodu, protože zákazníci očekávají zážitky na míru. Dodala, že společnost má zkušený tým, který se vypořádá se všemi problémy s přijetím uživatelů.

Naštěstí pro Daydream má jeho tým skutečně dostatek zkušeností s vytvářením umělé inteligence, vyhledávacích technologií a nástrojů pro elektronické obchodování.

Sama Bornsteinová prodala svou poslední nákupní službu poháněnou umělou inteligencí The Yes společnosti Pinterest a její produktový ředitel Dan Cary dříve pracoval ve výzkumné skupině AI společnosti Google.

Zdroj: Getty Images

Technickým ředitelem společnosti Daydream je Matt Fisher, který vedl datovou a aplikovanou vědu ve společnosti Microsoft; její obchodní ředitelkou je Lisa Greenová, která pracovala v oblasti technologií, módy a rozvoje podnikání ve společnostech Google, The Yes a Condé Nast; a jejím ředitelem pro strategii je Richard Kim, který byl vedoucím nákupní strategie a provozu ve společnosti Pinterest.

Bornstein uvedl, že velká část čerstvého kapitálu bude použita na nábor inženýrských talentů a rychlé rozšíření. Společnost má v současné době 23 zaměstnanců a do konce roku plánuje jejich počet zvýšit na 35.

Dodala, že Daydream neplánuje realizovat objednávky a bude fungovat pouze jako vyhledávací vrstva pro nakupování, takže se v současné době bude spoléhat na příjmy z provizí a nechce generovat žádné příjmy z reklamy.

Protože se jedná o vyhledávací vrstvu, je také možné, že její technologie bude v budoucnu označena bílou značkou, podobně jako u společnosti Syte, která se zaměřuje na vyhledávání vizuální módy.

Vzhledem k tomu, že značky prodávají na tolika platformách – od TikTok Shopu přes zavedená tržiště až po živé nakupování a vlastní kanály -, mysleli byste si, že pro nakupující bude snadné najít to, co hledají. To ale vůbec není pravda a nakupující musí často strávit spoustu času hledáním.Aby toho nebylo málo, vyhledávání v současném stavu již není pro nakupování efektivní, protože algoritmy SEO a masivní příliv obsahu ztěžují třídění zrna od plev.Ale píše se rok 2024, a pokud existuje něco, co údajně vyřeší téměř každý problém, je to umělá inteligence. Dává tedy smysl, že Daydream, nový vyhledávač pro e-commerce, který využívá AI k tomu, aby bylo vyhledávání pro lidi personalizovanější a užitečnější, získal masivní seed round ve výši 50 milionů dolarů.Společnost Daydream, kterou založila veteránka elektronického obchodování Julie Bornsteinová, se zaměřuje na poskytování personalizovaných výsledků nakupování pomocí generativní AI, strojového učení a počítačového vidění. Společnost plánuje nabídnout platformu v beta verzi spotřebitelům v USA letos na podzim a prozatím se zaměří na vertikální oblast módy. Již nyní má na palubě více než 2 000 značek, včetně Net-A-Porter, Altuzarra, Jimmy Choo, Doen, Alo Yoga a La DoubleJ.Daydream v podstatě umožňuje vyhledávat produkty pomocí přirozeného jazyka a rozpoznávání obrázků – představte si dotazy typu „V létě jedu na svatbu do Kostariky a potřebuji nějaké návrhy, co si vzít na sebe.“Chcete využít této příležitosti?Můžete dokonce nahrát obrázek kusu oblečení a zadat další filtr pomocí konverzačního jazyka, například „Chci tohle v modré barvě“.Na financování se podílely společnosti Forerunner Ventures a Index Ventures, které se zúčastnily také Google Ventures a True Ventures. Startup nezveřejnil své ocenění.Bornstein, který zastával vedoucí pozice ve společnostech jako Nordstrom, Urban Outfitters, Sephora a Stitch Fix, se domnívá, že současné vyhledávací nástroje dostupné v e-commerce působí suše a nejsou personalizované. Přiznala sice, že díky vzestupu umělé inteligence Gen došlo k určitému pokroku, ale zdůraznila, že zobecněné vyhledávače často neposkytují přesné výsledky.„Za posledních 20 let jsme [spotřebitele] vycvičili, aby z našich stránek zjistili správné taxonomické slovo, které najde to, co hledáte. Když se ChatGPT spustil, lidé, kteří v této oblasti pracovali dlouhou dobu, si mysleli, že tato [technologie] nám umožňuje využít jazyk a obrázky dohromady způsobem, který vám jako spotřebiteli umožní vyjádřit, co potřebujete,“ řekla.Aby to společnost Daydream napravila, dolaďuje hotové modely a vytváří podrobný soubor dat z produktových katalogů v kombinaci s hlubokými znalostmi týmu o světě módy. Bornsteinová věří, že s takovým souborem dat by dotazy v přirozeném jazyce mohly poskytovat lepší výsledky.Bornsteinová si zase uvědomuje, že myšlenka, na které startup pracuje, není jedinečná, a uvedla, že dobré provedení, vyladění dobrých modelů a vytvoření skvělého uživatelského rozhraní je klíčem k tomu, aby společnost vynikla.Daydream skutečně vstupuje do přeplněného prostoru. Velké společnosti jako Amazon, Google, Mastercard a TikTok již využívají různé druhy technologií umělé inteligence pro své nákupní platformy. Máte tu také startupy, jako je True Fit, který se zaměřuje na hledání správného výběru pro nakupující, a Remark, který trénuje persony AI na základě lidských nákupních expertů. Google dokonce již nějakou dobu nabízí do jisté míry podobný způsob vyhledávání a v menším měřítku se startupy z oblasti e-commerce, jako jsou Deft a Cherry, pokoušejí kombinovat vyhledávání obrázků a textů, aby našly relevantní zboží k nákupu.Kirsten Greenová ze společnosti Forerunner Ventures se domnívá, že Google a Amazon poskytují neinspirativní a neefektivní nástroje pro vyhledávání při nakupování a že jediná personalizace, kterou mnohé společnosti zabývající se elektronickým obchodováním nabízejí, je v podobě reklam. Společnost Daydream má podle ní příležitost vytvořit speciální zážitky s hlubokou personalizací.„Zážitek, který bude Daydream poskytovat, odráží preference uživatele a je stále více přizpůsoben na míru s tím, jak roste počet detailů a rozpoznávání vzorů. Nabízí také potenciál zohlednit mnohem širší soubor produktů a přitom stále poskytovat zážitek ze speciálního obchodu,“ uvádí Greenová .Frédérique Dame, generální partner společnosti Google Ventures, si myslí, že Daydream bude mít na trhu výhodu, protože zákazníci očekávají zážitky na míru. Dodala, že společnost má zkušený tým, který se vypořádá se všemi problémy s přijetím uživatelů.Naštěstí pro Daydream má jeho tým skutečně dostatek zkušeností s vytvářením umělé inteligence, vyhledávacích technologií a nástrojů pro elektronické obchodování. Sama Bornsteinová prodala svou poslední nákupní službu poháněnou umělou inteligencí The Yes společnosti Pinterest a její produktový ředitel Dan Cary dříve pracoval ve výzkumné skupině AI společnosti Google. Technickým ředitelem společnosti Daydream je Matt Fisher, který vedl datovou a aplikovanou vědu ve společnosti Microsoft; její obchodní ředitelkou je Lisa Greenová, která pracovala v oblasti technologií, módy a rozvoje podnikání ve společnostech Google, The Yes a Condé Nast; a jejím ředitelem pro strategii je Richard Kim, který byl vedoucím nákupní strategie a provozu ve společnosti Pinterest.Bornstein uvedl, že velká část čerstvého kapitálu bude použita na nábor inženýrských talentů a rychlé rozšíření. Společnost má v současné době 23 zaměstnanců a do konce roku plánuje jejich počet zvýšit na 35.Dodala, že Daydream neplánuje realizovat objednávky a bude fungovat pouze jako vyhledávací vrstva pro nakupování, takže se v současné době bude spoléhat na příjmy z provizí a nechce generovat žádné příjmy z reklamy. Protože se jedná o vyhledávací vrstvu, je také možné, že její technologie bude v budoucnu označena bílou značkou, podobně jako u společnosti Syte, která se zaměřuje na vyhledávání vizuální módy.
Tagy: AIDaydreame-commerce

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 9. srpna – Google se chystá své IPO a mění technologický svět
      2. Trump hrozí obchodní odvetou po miliardové pokutě EU pro Google
      3. Google Cloud posiluje díky OpenAI, investoři však stále váhají
      4. Alphabet upevňuje svou dominanci navzdory tlaku AI a regulátorů
      5. Google Cloud roste a Alphabet posiluje svou pozici díky expanzi v oblasti AI
      6. Mediální gigant Penske Media žaluje Google kvůli AI shrnutím
      7. Google testuje Opal: nový nástroj pro jednoduchou tvorbu aplikací bez kódu
      8. Akcie Google rostou po příznivém verdiktu v antimonopolním řízení
      9. 7. září — Zakládá se Google. Jak vyhledávač změnil svět?
      Advertisement

      Breaking.

      21:31

      BMW varuje: Zisky ohroženy kvůli globálním ekonomickým výzvám

      21:25

      Wells Fargo čelí kritice za koncentraci moci v rukou Scharfa

      21:20

      Tržní zvraty: AMD stoupá, Oracle a Alibaba klesají

      21:15

      Dimon z JPMorgan: Méně čtvrtletních zpráv, více dlouhodobých strategií

      21:12

      Ottobock: Revoluční IPO na frankfurtské burze za miliardy!

      21:09

      Trumpův rozpočet hrozí krachem zelených projektů v USA

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Elanco Animal Health roste a JPMorgan věří, že to je teprve začátek

      7 října, 2025

      Rok 2025 se pro společnost Elanco Animal Health stal průlomovým obdobím.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Akcie společnosti Nvidia mohou vystřelit o dalších 45 procent

      7 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Evropské stavební akcie s růstovým potenciálem podle Morgan Stanley

      7 října, 2025
      Zdroj: Apec Holdings

      Dubaj otevírá trh pro očekáváné IPO společnosti ALEC Holdings

      7 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Klarna měsíc po vstupu na burzu. Analytici vidí prostor pro růst

      7 října, 2025

      IPO Radar.

      ALEC Holdings PJSC

      Datum IPO: 15 října, 2025
      Potenciální ocenění: 7 miliard AED (asi 1,91 miliardy USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 posiluje, AMD pozitivně ovlivňuje technologický sektor

      6 října, 2025

      GIP skupiny BlackRock jedná o akvizici za téměř 40 miliard dolarů

      5 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní růst navzdory shutdownu vlády USA

      3 října, 2025

      Palantir: může tento gigant umělé inteligence udržet svůj raketový růst?

      5 října, 2025

      Tesla dosáhla rekordu, Musk si připisuje astronomické bohatství

      3 října, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, AMD vede technologický sektor

      6 října, 2025

      ExxonMobil: dlouhodobá sázka na energii a stabilní výnosy do roku 2030

      7 října, 2025

      Sektor služeb v USA slábne a zvyšuje tlak na snížení sazeb Fedu

      4 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: BS
      IPO

      Klarna, Gemini Trust a Netskope přepsaly pravidla na burze

      7 října, 2025

      Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.