Pokud jde o luxusní zboží, ve světě dravější korporaci opravdu nenajdete.
10. července roku 2019 francouzský konglomerát LVMH oznámil akvizici amerického klenotnictví Tiffany & Co. za přibližně 16,2 miliardy dolarů. Tato transakce představovala jednu z největších akvizic luxusního zboží v historii. Pojďme se dnes tedy podívat na příběh této korporace.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1990 – Navzdory převratným ekonomickým a politickým změnám a intenzivní kritice oponentů je Gorbačov znovu zvolen do čela Komunistické strany Sovětského Svazu
1991 – Boris Jelcin se stal prvním demokraticky zvoleným prezidentem Ruska.
1992 – V americkém Miami byl bývalý panamský vládce Manuel Noriega odsouzen ke 40 letům ve vězení za obchodování s drogami a vydírání. V roce 1999 mu byl trest snížen na 30 let.
2000 – Na jihu Nigérie zabila exploze ropovodu asi 250 vesničanů, kteří si brali ropu.
2017 – V Iráku byla ukončena Bitva o Mosul.
2020 – V Benátské laguně byl po 17 letech výstavby spuštěn ochranný systém MOSE (Mojžíš) pro ochranu města Benátek před záplavami, způsobenými mořským přílivem.
A nyní se už přesuňme do světa byznysu a ekonomiky:
2011 – Kvůli skandálu s odposlechy vyšel naposledy tehdy nejprodávanější britský novinový nedělník News of the World.
2015 – Celosvětová služba Uber oznámila fúzi se svým největším čínským konkurentem Didi Kuaidi. Tato konsolidace znamenala významný vývoj na konkurenčním trhu sdílení jízd.
Jaký je příběh giganta s luxusním zbožím, LVMH?
Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug, Dom Pérignon, Maison Ruinart, Le Bon Marché nebo Séphora… Znáte některou z těchto značek? Samozřejmě, že znáte.
Ale věděli jste, že patří do stejné skupiny? LVMH (Louis Vuitton-Moët-Hennessy) se postupně etablovala jako přední světová luxusní skupina. Americká obchodní škola v Paříži se s vámi podělí o několik poznatků o úspěchu této rodinné společnosti, která zdědila bohatou historii a tradiční řemeslnou zručnost.
Zdroj: Getty Images
Francouzská skupina v čele s Bernardem Arnaultem prošla od svého vzniku v roce 1987, kdy došlo ke sloučení značek Louis Vuitton a Moët Hennessy, vývojem od koženého zboží přes kosmetiku, parfémy, módu, lihoviny, maloobchod, luxusní hotely až po média.
Místo toho, aby skupina začínala od nuly, od samého počátku sledovala strategii akvizic prestižních značek. Jejich tradiční know-how, kreativita a smysl pro inovace umožnily LVMH představit světu francouzskou excelenci. Značka se tak stala absolutním symbolem francouzského luxusu a řemeslného umění.
S přibližně šedesáti prestižními značkami, více než 3 000 prodejnami a více než 163 000 zaměstnanci po celém světě je dnes LVMH považována za lídra na trhu s luxusním zbožím. Akcie skupiny jsou kótovány v oddělení „A“ burzy Euronext Paris a jsou zahrnuty do výpočtu hlavních burzovních indexů (CAC 40, DJ-EuroStoxx 50, MSCI Europe a FTSE Eurotop 100). Kromě toho má LVMH tržní kapitalizaci 323 miliard eur, rekordní tržby 64,2 miliardy eur a rekordní zisk 12 miliard eur v roce 2021. V roce 2022 tržby dosáhly dokonce až na rekordní sumu 79.2 miliard eur.
Společnost LVMH se sídlem v Paříži, hlavním městě módy a luxusu, založila svou organizaci na politice decentralizace, která umožňuje nezávislý rozvoj každé značky. Současně značky mezi sebou rozvíjejí chytré synergie, aby se vyhnuly přímé konkurenci, například sdílením výzkumných projektů.
Strategie skupiny se rovněž opírá o širokou škálu investorů. Christian Dior SE (vlastněný rodinou Arnaultových, 97 %) je většinovým akcionářem LVMH (46 %). Dále je zde 40 % zahraničních institucionálních investorů, 9 % francouzských investorů a 4 % fyzických osob.
Společnost LVMH nemá v úmyslu zpomalit. Svou strategii udržitelného rozvoje skupina realizuje prostřednictvím svého velkého výzkumného centra, svých celosvětových laboratoří a nového výzkumného centra pro parfémy a kosmetiku.
Zdroj: Reuters
Pokud jde o luxusní zboží, ve světě dravější korporaci opravdu nenajdete.10. července roku 2019 francouzský konglomerát LVMH oznámil akvizici amerického klenotnictví Tiffany & Co. za přibližně 16,2 miliardy dolarů. Tato transakce představovala jednu z největších akvizic luxusního zboží v historii. Pojďme se dnes tedy podívat na příběh této korporace.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1990 – Navzdory převratným ekonomickým a politickým změnám a intenzivní kritice oponentů je Gorbačov znovu zvolen do čela Komunistické strany Sovětského Svazu
1991 – Boris Jelcin se stal prvním demokraticky zvoleným prezidentem Ruska.
1992 – V americkém Miami byl bývalý panamský vládce Manuel Noriega odsouzen ke 40 letům ve vězení za obchodování s drogami a vydírání. V roce 1999 mu byl trest snížen na 30 let.
2000 – Na jihu Nigérie zabila exploze ropovodu asi 250 vesničanů, kteří si brali ropu.
2017 – V Iráku byla ukončena Bitva o Mosul.
2020 – V Benátské laguně byl po 17 letech výstavby spuštěn ochranný systém MOSE pro ochranu města Benátek před záplavami, způsobenými mořským přílivem.
A nyní se už přesuňme do světa byznysu a ekonomiky:
2011 – Kvůli skandálu s odposlechy vyšel naposledy tehdy nejprodávanější britský novinový nedělník News of the World.
2015 – Celosvětová služba Uber oznámila fúzi se svým největším čínským konkurentem Didi Kuaidi. Tato konsolidace znamenala významný vývoj na konkurenčním trhu sdílení jízd.
Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug, Dom Pérignon, Maison Ruinart, Le Bon Marché nebo Séphora… Znáte některou z těchto značek? Samozřejmě, že znáte.Ale věděli jste, že patří do stejné skupiny? LVMH se postupně etablovala jako přední světová luxusní skupina. Americká obchodní škola v Paříži se s vámi podělí o několik poznatků o úspěchu této rodinné společnosti, která zdědila bohatou historii a tradiční řemeslnou zručnost.Francouzská skupina v čele s Bernardem Arnaultem prošla od svého vzniku v roce 1987, kdy došlo ke sloučení značek Louis Vuitton a Moët Hennessy, vývojem od koženého zboží přes kosmetiku, parfémy, módu, lihoviny, maloobchod, luxusní hotely až po média.Místo toho, aby skupina začínala od nuly, od samého počátku sledovala strategii akvizic prestižních značek. Jejich tradiční know-how, kreativita a smysl pro inovace umožnily LVMH představit světu francouzskou excelenci. Značka se tak stala absolutním symbolem francouzského luxusu a řemeslného umění.S přibližně šedesáti prestižními značkami, více než 3 000 prodejnami a více než 163 000 zaměstnanci po celém světě je dnes LVMH považována za lídra na trhu s luxusním zbožím. Akcie skupiny jsou kótovány v oddělení „A“ burzy Euronext Paris a jsou zahrnuty do výpočtu hlavních burzovních indexů . Kromě toho má LVMH tržní kapitalizaci 323 miliard eur, rekordní tržby 64,2 miliardy eur a rekordní zisk 12 miliard eur v roce 2021. V roce 2022 tržby dosáhly dokonce až na rekordní sumu 79.2 miliard eur.Společnost LVMH se sídlem v Paříži, hlavním městě módy a luxusu, založila svou organizaci na politice decentralizace, která umožňuje nezávislý rozvoj každé značky. Současně značky mezi sebou rozvíjejí chytré synergie, aby se vyhnuly přímé konkurenci, například sdílením výzkumných projektů.Strategie skupiny se rovněž opírá o širokou škálu investorů. Christian Dior SE je většinovým akcionářem LVMH . Dále je zde 40 % zahraničních institucionálních investorů, 9 % francouzských investorů a 4 % fyzických osob.Společnost LVMH nemá v úmyslu zpomalit. Svou strategii udržitelného rozvoje skupina realizuje prostřednictvím svého velkého výzkumného centra, svých celosvětových laboratoří a nového výzkumného centra pro parfémy a kosmetiku.