7. července roku 2016 akcie Nintenda prudce rostou kvůli vydání hry Pokémon Go. To vedlo k výraznému nárůstu ceny akcií této společnosti, protože si hra získala obrovskou popularitu po celém světě. A to v rekordním tempu. Pojďme se na ni podívat o něco blíže.
Při bližším pohledu do průřezu historií ale samozřejmě uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1978 – Šalomounovy ostrovy získaly nezávislost na Spojeném království.
1986 – Microsoft vydal vylepšený operační systém IBM PC DOS Version 3.2.
1991 – Po podpisu Brionské deklarace skončila Desetidenní válka o nezávislost Slovinska.
1992 – Po skončení zákonné pětiroční čekací doby český tenista Ivan Lendl získal americké občanství.
2004 – Vypršela platnost posledního patentu na algoritmus komprese dat LZW (v Kanadě).
2005 – Při sérii čtyř teroristických bombových útoků v londýnském dopravním systému zemřelo 52 lidí.
2009 – Benedikt XVI. vydal encykliku Caritas in veritate.
2012 – Nejméně 172 lidí zahynulo při bleskové povodni v Krasnodarském kraji regionu Ruska.
A nyní se už přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1930 – V Kanadě vstupuje v platnost zákon o vyšetřování průmyslových sporů. Cílem tohoto zákona bylo řešit pracovní spory a podporovat kolektivní vyjednávání v Kanadě.
1997 – V aukční síni Christie’s v New Yorku byl vydražen výběr šatů a dalších osobních předmětů princezny Diany, přičemž výtěžek byl věnován na charitativní účely.
2008 – Dne 7. července 2008 dosáhl index Dow Jones Industrial Average své do té doby nejvyšší hodnoty 14 087,55 bodu.
Historie vdeoherního fenoménu jménem Pokémon
Pokémon, série elektronických her od společnosti Nintendo, která debutovala v Japonsku v únoru 1996 jako Pokémon Green a Pokémon Red. Série se později stala velmi populární ve Spojených státech a po celém světě. Série, původně vyráběná pro řadu kapesních konzolí Game Boy, byla v roce 1998 uvedena ve Spojených státech dvěma tituly, které fanoušci znají jako Red a Blue. Ve hrách se hráči ujímají role trenérů Pokémonů, získávají kreslené příšerky a vyvíjejí je pro boj s jinými Pokémony. Pokémoni se stali jednou z nejúspěšnějších videoherních sérií na světě, druhou nejúspěšnější po Super Mario Bros. od společnosti Nintendo.
Původní Pokémon je hra na hrdiny založená na budování malého týmu příšerek, které bojují proti jiným příšerkám ve snaze stát se nejlepšími. Pokémoni se dělí na typy, například vodní a ohnivé, z nichž každý má jinou sílu. Souboje mezi nimi lze přirovnat k jednoduché ruční hře kámen-nůžky-papír. Například aby hráč získal výhodu nad pokémonem, který nemůže porazit soupeřovu postavu Charizarda kvůli slabosti na oheň, může ji nahradit vodním pokémonem. Se zkušenostmi Pokémoni sílí a získávají nové schopnosti. Porážením vůdců tělocvičen a získáváním odznaků tělocvičen získávají trenéři uznání.
Zdroj: Shutterstock
Pokémon Go změnilo úplně vše.
Každá aplikace chce být velmi úspěšná a stát se virální, ale na stále přeplněnějším trhu je těžké vyniknout v davu. A přesto se Pokémon Go z ničeho nic stal okamžitým hitem, a to tak raketovým tempem, že se mu dokonce podařilo samostatně zastínit takové giganty, jako jsou Candy Crush, Angry Birds, a dokonce i Tinder a Twitter.
Jak se to mohlo stát? Jak se ze zcela nové aplikace během několika týdnů stane takový hit po celém světě? A co je možná ještě důležitější, jaká ponaučení lze z Pokémon Go vyvodit, pokud jde o vývoj aplikací a jejich marketing? Abychom na tyto otázky odpověděli, podívejme se podrobně na to, jaké faktory přispěly k rekordnímu úspěchu této aplikace a co se z nich můžeme naučit. Nejprve však několik základních informací o aplikaci, která zaujala miliony uživatelů po celém světě.
Pokémon Go je bezplatná mobilní herní aplikace vyvinutá společností Niantic, Inc. pro společnost The Pokémon Company (navzdory všeobecnému přesvědčení se ve skutečnosti nejedná přímo o aplikaci společnosti Nintendo, ačkoli Nintendo vlastní jak třetinu společnosti The Pokémon Company, tak i Niantic). Byla spuštěna v červenci 2016 v různých fázích v různých zemích a je součástí oslav 20 let značky Pokémon, která zahrnuje nespočet videoher, animovaných pořadů, filmů, sběratelských karet a dalších.
Hra Pokémon Go je na první pohled velmi jednoduchá: pomocí GPS a fotoaparátu chytrého telefonu umožňuje uživatelům lokalizovat známé tvory zvané Pokémoni v reálných zeměpisných oblastech a chytat je v aplikaci. Pokémon Go sice není zdaleka první aplikací, která tuto technologii využívá, ale je zodpovědná za popularizaci technologie rozšířené reality neboli AR, díky níž je schopna zobrazit herní tvory v reálném prostředí. Dalším zvláštním rysem je využívání skutečných historických míst buď jako „PokéStopů“ – míst, kde mohou uživatelé sbírat důležité předměty pro hru -, nebo „tělocvičen“ – kde mohou uživatelé vyzvat pokémony ostatních a získat místo pro jeden ze tří herních týmů.
Stojí za zmínku, že mnohé z těchto herních prvků jsou podobné sérii RPG videoher, které Nintendo vydává od roku 1996. Klíčové rozdíly jsou v tom, jak aplikace tyto funkce propojuje s reálným světem, a to jak zeměpisnými lokacemi, tak výše zmíněným využitím rozšířené reality. Pokémon Go v podstatě naplňuje dlouholetý slib značky umožnit lidem chytit je všechny, tentokrát však v interakci s reálným světem, nikoli v čistě virtuálním prostředí.
Zdroj: Canva
Co je na tomto fenoménu tak lákavého?7. července roku 2016 akcie Nintenda prudce rostou kvůli vydání hry Pokémon Go. To vedlo k výraznému nárůstu ceny akcií této společnosti, protože si hra získala obrovskou popularitu po celém světě. A to v rekordním tempu. Pojďme se na ni podívat o něco blíže.Při bližším pohledu do průřezu historií ale samozřejmě uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:
1978 – Šalomounovy ostrovy získaly nezávislost na Spojeném království.
1986 – Microsoft vydal vylepšený operační systém IBM PC DOS Version 3.2.
1991 – Po podpisu Brionské deklarace skončila Desetidenní válka o nezávislost Slovinska.
1992 – Po skončení zákonné pětiroční čekací doby český tenista Ivan Lendl získal americké občanství.
2004 – Vypršela platnost posledního patentu na algoritmus komprese dat LZW .
2005 – Při sérii čtyř teroristických bombových útoků v londýnském dopravním systému zemřelo 52 lidí.
2009 – Benedikt XVI. vydal encykliku Caritas in veritate.
2012 – Nejméně 172 lidí zahynulo při bleskové povodni v Krasnodarském kraji regionu Ruska.
A nyní se už přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:
1930 – V Kanadě vstupuje v platnost zákon o vyšetřování průmyslových sporů. Cílem tohoto zákona bylo řešit pracovní spory a podporovat kolektivní vyjednávání v Kanadě.
1997 – V aukční síni Christie’s v New Yorku byl vydražen výběr šatů a dalších osobních předmětů princezny Diany, přičemž výtěžek byl věnován na charitativní účely.
2008 – Dne 7. července 2008 dosáhl index Dow Jones Industrial Average své do té doby nejvyšší hodnoty 14 087,55 bodu.
Pokémon, série elektronických her od společnosti Nintendo, která debutovala v Japonsku v únoru 1996 jako Pokémon Green a Pokémon Red. Série se později stala velmi populární ve Spojených státech a po celém světě. Série, původně vyráběná pro řadu kapesních konzolí Game Boy, byla v roce 1998 uvedena ve Spojených státech dvěma tituly, které fanoušci znají jako Red a Blue. Ve hrách se hráči ujímají role trenérů Pokémonů, získávají kreslené příšerky a vyvíjejí je pro boj s jinými Pokémony. Pokémoni se stali jednou z nejúspěšnějších videoherních sérií na světě, druhou nejúspěšnější po Super Mario Bros. od společnosti Nintendo.Původní Pokémon je hra na hrdiny založená na budování malého týmu příšerek, které bojují proti jiným příšerkám ve snaze stát se nejlepšími. Pokémoni se dělí na typy, například vodní a ohnivé, z nichž každý má jinou sílu. Souboje mezi nimi lze přirovnat k jednoduché ruční hře kámen-nůžky-papír. Například aby hráč získal výhodu nad pokémonem, který nemůže porazit soupeřovu postavu Charizarda kvůli slabosti na oheň, může ji nahradit vodním pokémonem. Se zkušenostmi Pokémoni sílí a získávají nové schopnosti. Porážením vůdců tělocvičen a získáváním odznaků tělocvičen získávají trenéři uznání.Pokémon Go změnilo úplně vše. Každá aplikace chce být velmi úspěšná a stát se virální, ale na stále přeplněnějším trhu je těžké vyniknout v davu. A přesto se Pokémon Go z ničeho nic stal okamžitým hitem, a to tak raketovým tempem, že se mu dokonce podařilo samostatně zastínit takové giganty, jako jsou Candy Crush, Angry Birds, a dokonce i Tinder a Twitter.Jak se to mohlo stát? Jak se ze zcela nové aplikace během několika týdnů stane takový hit po celém světě? A co je možná ještě důležitější, jaká ponaučení lze z Pokémon Go vyvodit, pokud jde o vývoj aplikací a jejich marketing? Abychom na tyto otázky odpověděli, podívejme se podrobně na to, jaké faktory přispěly k rekordnímu úspěchu této aplikace a co se z nich můžeme naučit. Nejprve však několik základních informací o aplikaci, která zaujala miliony uživatelů po celém světě.Pokémon Go je bezplatná mobilní herní aplikace vyvinutá společností Niantic, Inc. pro společnost The Pokémon Company . Byla spuštěna v červenci 2016 v různých fázích v různých zemích a je součástí oslav 20 let značky Pokémon, která zahrnuje nespočet videoher, animovaných pořadů, filmů, sběratelských karet a dalších.Hra Pokémon Go je na první pohled velmi jednoduchá: pomocí GPS a fotoaparátu chytrého telefonu umožňuje uživatelům lokalizovat známé tvory zvané Pokémoni v reálných zeměpisných oblastech a chytat je v aplikaci. Pokémon Go sice není zdaleka první aplikací, která tuto technologii využívá, ale je zodpovědná za popularizaci technologie rozšířené reality neboli AR, díky níž je schopna zobrazit herní tvory v reálném prostředí. Dalším zvláštním rysem je využívání skutečných historických míst buď jako „PokéStopů“ – míst, kde mohou uživatelé sbírat důležité předměty pro hru -, nebo „tělocvičen“ – kde mohou uživatelé vyzvat pokémony ostatních a získat místo pro jeden ze tří herních týmů.Stojí za zmínku, že mnohé z těchto herních prvků jsou podobné sérii RPG videoher, které Nintendo vydává od roku 1996. Klíčové rozdíly jsou v tom, jak aplikace tyto funkce propojuje s reálným světem, a to jak zeměpisnými lokacemi, tak výše zmíněným využitím rozšířené reality. Pokémon Go v podstatě naplňuje dlouholetý slib značky umožnit lidem chytit je všechny, tentokrát však v interakci s reálným světem, nikoli v čistě virtuálním prostředí.