Blackbridge Motors vyrábí modernizované Land Rovery Defender s původními VIN, ale kompletně novými díly
Zakladatel Scott Gilbert přešel z financí k renovacím aut, aby nabídl spolehlivé a stylové klasické vozy
Zákazníci mohou přizpůsobit detaily svých vozů, včetně motorů, střech a interiérů
Pokud byste si mysleli, že jde o Land Rover Defender 90 z roku 1986 a Defender 110 s dlouhým rozvorem z roku 1990, měli byste pravdu jen částečně.
„Jediné, co se z původních vozů dochovalo, jsou identifikační čísla vozidel (VIN) a papíry,“ říká Scott Gilbert, zakladatel a hlavní designér společnosti.
Vozy, kterých je až 20 ročně, jsou registrovány jako ikonické Defendery z 80. a 90. let, které se hodí kamkoli, a podle toho také vypadají, ale prakticky každý díl na nich je nově zkonstruován a stárnoucí britské pohonné jednotky byly nahrazeny moderními osmiválci General Motors o výkonu 400 až 600 koní.
Přístrojové desky sice vypadají převážně starobyle, ale nyní se na nich nacházejí velké digitální obrazovky a nejmodernější zvukové systémy.
Dvaačtyřicetiletý Gilbert dříve pracoval v oblasti financí, ale před osmi lety založil svou začínající společnost, která má nyní více než 20 zaměstnanců.
„Začali jsme v malém,“ říká. „Naším hlavním cílem bylo vrátit zákazníky zpět za volant. Mladí lidé milují vzhled klasických Land Roverů a považují je za cool, ale nesnášejí zastaralou techniku, která je s nimi spojena,“ vysvětluje Gilbert.
„Řekli jsme si: ‚Co kdybychom měli způsob, jak modernizovat díly těchto vozů, které možná nefungují tak dobře, a postavit něco spolehlivého?
Uvědomili jsme si, že budeme potřebovat komplexní přístup, protože cokoli, čeho se nedotkneme, se ukáže být naší Achillovou patou.“
Zdroj: Unsplash
A tak nové hliníkové panely karoserie Defenderu sedí na kompletně přepracovaném rámu s osmiválci z beden General Motors, šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Tremec od GM a kompletními brzdovými sadami Wilwood nebo Brembo.
Jedou a zastavují jako moderní vozy. Cena vrcholné verze Mark X s důrazem na luxus začíná na 289 000 USD (v této částce je zahrnut dárcovský vůz, který Blackbridge obvykle získává).
Zákazníci mají širokou volnost v detailech – tvrdá nebo měkká střecha, nesčetné možnosti barev, kbelíková nebo lavicová sedadla v různých konfiguracích (a mnoho možností výběru kůže).
Chcete střechu v kontrastní barvě? Žádný problém. Majitel vozu 90 z Aspenu v Kolumbii si přál vůz s pravostranným řízením, motorem LS3, manuální převodovkou, šesti místy k sezení a měkkou střechou. To se mu splnilo.
Tato myšlenka samozřejmě není nová – „restomod“ na zakázku je tu s námi už nějakou dobu, ale teprve nedávno se modernizované klasiky začaly v aukcích prodávat lépe než jejich stokrát renovovaní bratři.
Craig Jackson, předseda a výkonný ředitel aukční síně Barrett-Jackson Auction Co. si tohoto posunu všiml v roce 2019. „Začínáme pozorovat některé kategorie, kde se restomody skutečně prodávají výše než originální vozy odpovídající číslům. Lidé je totiž chtějí řídit a užívat si je,“ řekl tehdy.
To vytvořilo příležitost a zdá se, že zákazníci se nemohou nabažit znovuzrozených Land Roverů Defender. Floridská společnost E.C.D. Automotive Design také cpe osmiválce do v podstatě nových Defenderů a podobnou práci dělá i řada dalších firem.
Britská společnost Ineos vyrábí nové vozy Defender s motorem BMW (Grenadier a pick-up Quartermaster) za nižší cenu. Navzdory velkým osmiválcům a hliníkovým panelům nejsou tyto vozy rychlostními démony – především proto, že nejsou příliš aerodynamické a váží 6 000 kg nebo více.
Z nuly na stovku zrychlí zhruba za šest sekund. Jsou ideální na popojíždění po luxusních letoviscích, zdolávání kopců v terénu a na piknik s rozvětvenou rodinou. „Možná ho má váš soused na Cape Cod,“ říká Gilbert. „A vy si říkáte: ‚To je skvělá britská věc, kterou můžete vlastnit‘.“
Zdroj: LinkedIn
Model Blackbridge Mark IV s měkkou střechou, který působí otevřenějším dojmem, má značně upravený podvozek Jeepu Wrangler a nižší cenu 169 750 USD, se nazývá „Beach Cruiser“. K dispozici je také model Mark II, zaměřený částečně na audiofily, s cenou 269 500 USD.
Pokud chcete vůz Blackbridge, musí to být Defender? To je v podstatě to, co společnost vyrábí v letošním roce, ale pro rok 2025 je v plánu diverzifikace do modelů Toyota FJ40 a FJ60 Land Cruiser.
Jeden z nich se stavěl v rušné dílně společnosti, která má sedm stanovišť. A přijímají se zakázky na míru, zhruba čtyři ročně. Anomálií v dílně byl kromě Land Roveru z dřívější doby také dřevem obložený Buick kombi z roku 1990. „Pro majitele má sentimentální hodnotu,“ říká Gilbert. „Bylo to auto matky zákazníka.“
Stavba karoserií Defenderů z uhlíkových vláken namísto hliníku by snížila hmotnost asi o 1 000 kg, ale náklady na vývoj jsou vysoké a Gilbert chce počkat, až se jeho výrobní čísla pohnou.
Pokud byste si mysleli, že jde o Land Rover Defender 90 z roku 1986 a Defender 110 s dlouhým rozvorem z roku 1990, měli byste pravdu jen částečně.„Jediné, co se z původních vozů dochovalo, jsou identifikační čísla vozidel a papíry,“ říká Scott Gilbert, zakladatel a hlavní designér společnosti.Vozy, kterých je až 20 ročně, jsou registrovány jako ikonické Defendery z 80. a 90. let, které se hodí kamkoli, a podle toho také vypadají, ale prakticky každý díl na nich je nově zkonstruován a stárnoucí britské pohonné jednotky byly nahrazeny moderními osmiválci General Motors o výkonu 400 až 600 koní.Přístrojové desky sice vypadají převážně starobyle, ale nyní se na nich nacházejí velké digitální obrazovky a nejmodernější zvukové systémy.Dvaačtyřicetiletý Gilbert dříve pracoval v oblasti financí, ale před osmi lety založil svou začínající společnost, která má nyní více než 20 zaměstnanců.„Začali jsme v malém,“ říká. „Naším hlavním cílem bylo vrátit zákazníky zpět za volant. Mladí lidé milují vzhled klasických Land Roverů a považují je za cool, ale nesnášejí zastaralou techniku, která je s nimi spojena,“ vysvětluje Gilbert.Chcete využít této příležitosti?„Řekli jsme si: ‚Co kdybychom měli způsob, jak modernizovat díly těchto vozů, které možná nefungují tak dobře, a postavit něco spolehlivého?Uvědomili jsme si, že budeme potřebovat komplexní přístup, protože cokoli, čeho se nedotkneme, se ukáže být naší Achillovou patou.“A tak nové hliníkové panely karoserie Defenderu sedí na kompletně přepracovaném rámu s osmiválci z beden General Motors, šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou Tremec od GM a kompletními brzdovými sadami Wilwood nebo Brembo.Jedou a zastavují jako moderní vozy. Cena vrcholné verze Mark X s důrazem na luxus začíná na 289 000 USD .Zákazníci mají širokou volnost v detailech – tvrdá nebo měkká střecha, nesčetné možnosti barev, kbelíková nebo lavicová sedadla v různých konfiguracích .Chcete střechu v kontrastní barvě? Žádný problém. Majitel vozu 90 z Aspenu v Kolumbii si přál vůz s pravostranným řízením, motorem LS3, manuální převodovkou, šesti místy k sezení a měkkou střechou. To se mu splnilo.Tato myšlenka samozřejmě není nová – „restomod“ na zakázku je tu s námi už nějakou dobu, ale teprve nedávno se modernizované klasiky začaly v aukcích prodávat lépe než jejich stokrát renovovaní bratři.Craig Jackson, předseda a výkonný ředitel aukční síně Barrett-Jackson Auction Co. si tohoto posunu všiml v roce 2019. „Začínáme pozorovat některé kategorie, kde se restomody skutečně prodávají výše než originální vozy odpovídající číslům. Lidé je totiž chtějí řídit a užívat si je,“ řekl tehdy.To vytvořilo příležitost a zdá se, že zákazníci se nemohou nabažit znovuzrozených Land Roverů Defender. Floridská společnost E.C.D. Automotive Design také cpe osmiválce do v podstatě nových Defenderů a podobnou práci dělá i řada dalších firem.Britská společnost Ineos vyrábí nové vozy Defender s motorem BMW za nižší cenu.Navzdory velkým osmiválcům a hliníkovým panelům nejsou tyto vozy rychlostními démony – především proto, že nejsou příliš aerodynamické a váží 6 000 kg nebo více.Z nuly na stovku zrychlí zhruba za šest sekund. Jsou ideální na popojíždění po luxusních letoviscích, zdolávání kopců v terénu a na piknik s rozvětvenou rodinou. „Možná ho má váš soused na Cape Cod,“ říká Gilbert. „A vy si říkáte: ‚To je skvělá britská věc, kterou můžete vlastnit‘.“Model Blackbridge Mark IV s měkkou střechou, který působí otevřenějším dojmem, má značně upravený podvozek Jeepu Wrangler a nižší cenu 169 750 USD, se nazývá „Beach Cruiser“. K dispozici je také model Mark II, zaměřený částečně na audiofily, s cenou 269 500 USD.Pokud chcete vůz Blackbridge, musí to být Defender? To je v podstatě to, co společnost vyrábí v letošním roce, ale pro rok 2025 je v plánu diverzifikace do modelů Toyota FJ40 a FJ60 Land Cruiser.Jeden z nich se stavěl v rušné dílně společnosti, která má sedm stanovišť. A přijímají se zakázky na míru, zhruba čtyři ročně. Anomálií v dílně byl kromě Land Roveru z dřívější doby také dřevem obložený Buick kombi z roku 1990. „Pro majitele má sentimentální hodnotu,“ říká Gilbert. „Bylo to auto matky zákazníka.“Stavba karoserií Defenderů z uhlíkových vláken namísto hliníku by snížila hmotnost asi o 1 000 kg, ale náklady na vývoj jsou vysoké a Gilbert chce počkat, až se jeho výrobní čísla pohnou.